Divadelní spolek Kašpar

Tetování

Premiéra: 7.1.2013. Překlad: Petr Štědroň. Dramaturgie: Lenka Bočková. Scéna: Karel Špindler. Kostýmy: Vladimíra Fomínová. Hudba: Radek Pastrňák. Režie: Jakub Špalek.
1:30 | Poslední uvedení: duben 2014.


Rodinné drama o problému incestu uvnitř rodiny, něžná hra o hrozných věcech. V maloměstské rodině se zdá být na první pohled vše v nejlepším pořádku, ale lidé mimo byt netuší, jak to s „otcovskou láskou“ doopravdy je...
14!

inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadelní spolek Kašpar
Hodnocení inscenace
Redakce
50 %
Uživatelé
50 %
5041000
Hodnocení redakce
Jiří Koula 60 %
Jiří Landa 40 %
Helena Grégrová 50 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Koula 60 %
(zadáno: 26.8.2013, počet hodnocení: 1548)
přínosný / zajímavý komentář
Oceňuji obsazení Jana Potměšila do role otce, kontrast jeho spíše laskavého projevu a činů jeho postavy podle mě výborně odráží dvojí tvář domácích despotů a násilníků. Nevýraznost (či nijakost) (ne)herectví sester Černodrinských pak lze vnímat jako obraz citové degenerace obětí problému, jímž se hra zabývá. Při této interpretaci, jíž se přidržím při procentuálním hodnocení, lze Tetování v Celetné považovat spíše za úspěch. Je ovšem otázkou, zda tento pohled aspoň částečně měli na zřeteli i tvůrci.
Jiří Landa 40 %
(zadáno: 10.1.2013, počet hodnocení: 2860)
přínosný / zajímavý komentář
35% J. Špalek hru inscenoval jako jakýsi dokument, jímž divákům podává zprávu o tom, co se kdysi stalo. Všichni herci své postavy ztvárňují se zvláštním odstupem, režie též nedokázala vybudovat patřičnou stísněnou atmosféru. Obsazení S. a V. Černodrinských do ústředních rolí nebylo šťastné. Nestačily na ně, nemluvě o jejich nepřirozené dikci. Nevýraznou zůstala M. Georgievová, přestože její postava skýtá zajímavé možnosti herecké práce. J. Potměšil získal na sebejistotě až v druhé části. Nesmyslné využití pauzy. Velkou zásluhu nad nepromarněným večerem má zejména hudba R. Pastrňáka.
Helena Grégrová 50 %
(zadáno: 10.1.2013, počet hodnocení: 1408)
přínosný / zajímavý komentář
45%. Naléhavosti a síle textu postavila celková koncepce inscenace obtížně proniknutelnou bariéru, přes kterou spoluprožitek či jakákoli emoce téměř nemají šanci se k divákovi dostat. Namísto nich u mě převládal pocit, že spíše než divadelní příběh „tady a teď“ sleduji cosi na způsob záznamu rekonstrukce trestného činu. Jediným prvkem, který mi pomáhal se do děje přece jen částečně vcítit, byla hudba Radka Pastrňáka, zdařile vystihující atmosféru.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Coriolanus 50 %
(zadáno: 25.4.2014, počet hodnocení: 45)
přínosný / zajímavý komentář
45% za výkon Miloslava Tichého naplněný civilní autenticitou s přesahem do publika.
Jirkan 50 %
(zadáno: 9.1.2013, počet hodnocení: 564)
přínosný / zajímavý komentář
9.1. 2012: Hra o sobě zajímavá, líbila se mi. Provedení v podání Kašparů není špatné, alě něco tomu chybí. Chyběl mi tak trochu boj se skutečností, kolem které se to točí. Vždyť s takovou věcí se nedá jen tak smířit a brát ji tak, že je! Inscenace se musí ohrát, aby trochu dozrála (a s ní i představitelky Anity a Lulu) a určitě to bude lepší. J. Potměšil byl v začátku slabší, ale pak se rozehrál. Co nechápu v tomto kusu je přestávka. Proč ji mít jen kvůli přestavbě? Uvidíme, co udělá s inscenací čas.
Stavo 50 %
(zadáno: 11.11.2014, počet hodnocení: 26)
J_V 50 %
(zadáno: 22.11.2013, počet hodnocení: 47)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.