Divadlo Husa na provázku [velký sál]
Thomas Mann, Jan Mikulášek, Barbara Gregorová
Doktor Faustus
Premiéra: 4.4.2012 | 2:20
Překlad románu: Hanuš Karlach. Dramaturgie: Barbara Gregorová. Výprava: Marek Cpin. Hudba: Petr Hromádka. Režie: Jan Mikulášek.
Poslední uvedení: únor 2014.
Poslední uvedení: únor 2014.
Robert Mikluš, Jan Kolařík, Ondřej Jiráček, Pavel Zatloukal, Ivana Hloužková, Eva Vrbková / Petra Bučková, Milan Holenda, Anežka Kubátová, Martin Donutil, Gabriela Štefanová, Vladimír Hauser, Tomáš Sýkora
Dramatizace vrcholného filozofického románu Thomase Manna o životě a smrti geniálního skladatele Adriana Levenkühna na pozadí hruzných dějin 20. stol. Oratorium naší doby...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
78 %
Uživatelé
75 %
Hodnocení redakce
Pavla Haflantová 80 %
Jiří Koula 80 %
Anežka Kotoučová 80 %
Veronika Steffanová 70 %
Veronika Boušová 90 %
Pavla Haflantová 80 %
Jiří Koula 80 %
Anežka Kotoučová 80 %
Veronika Steffanová 70 %
Veronika Boušová 90 %
Volby
Hodnocení (29)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavla Haflantová 80 %
20.5.2012 | 355 hodnocení
+ souhlasím
Další z inscenací, ke kterým chci napsat především "formální lahůdka". Scéna, hudba, kostýmy - vše perfektně slouží Mannově myšlence.
Jiří Koula 80 %
2.5.2012 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
Skutečná lahůdka, pro leckoho možná poněkud chladné až "mechanické", ovšem pro mě je forma geniálním odrazem Levenkühnova nitra, jenž výměnou za úspěch nesměl milovat.
Anežka Kotoučová 80 %
19.4.2012 | 229 hodnocení
+ souhlasím
Harmonické propojení Mannova genia a Mikuláškovy obrazotvornosti.
Autor zde především skrze nemocného hlavního hrdinu vypráví o stejně nemocném a nakaženém meziválečném Německu, není to však vyprávění historizující, nýbrž zůstává stále v některých rysech aktuálním, a v tom spočívá jeho největší síla.
Oceňuji zde především občerstvující "choreografii", živou hudbu a perfektní "prvorepublikovou" dikci jinak nenápadné a šikovné A. Kubátové.
Viděno v Divadle Archa. 85%
Autor zde především skrze nemocného hlavního hrdinu vypráví o stejně nemocném a nakaženém meziválečném Německu, není to však vyprávění historizující, nýbrž zůstává stále v některých rysech aktuálním, a v tom spočívá jeho největší síla.
Oceňuji zde především občerstvující "choreografii", živou hudbu a perfektní "prvorepublikovou" dikci jinak nenápadné a šikovné A. Kubátové.
Viděno v Divadle Archa. 85%
Veronika Steffanová 70 %
17.4.2012 | 87 hodnocení
+ souhlasím
Adaptace jinak rozvleklé knihy se vydařila. Jan Mikulášek z ní vytáhl stále aktuální existenciální linku, kterou Petr Hromádka doplnil o geniální hudbu. Více recenze.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Janis 60 %
11.2.2014 | 278 hodnocení
+ souhlasím
65%
I přes dílčí výhrady, které ke zpracování Mannova románu mám, je mi tahle "dramatizace nedramatického textu" v Mikuláškově režii a Cpinově výpravě se svou upřímnou, byť ne dokonalou snahou milejší, než většina jejich formálně i herecky cizelovaných póz a kašírovaných až sebestředných exhibic z Reduty/Zábradlí.
Dnes mě ale víc zaujaly ženy - G. Štefanová, I. Hloužková. A taky užití kamery zesilující detail, živá hudba, scéna, zajímavé a odlehčující režijní vtípky včetně nápadu "shrnutí děje předem,"... a další.
Bylo to fajn, díky.
I přes dílčí výhrady, které ke zpracování Mannova románu mám, je mi tahle "dramatizace nedramatického textu" v Mikuláškově režii a Cpinově výpravě se svou upřímnou, byť ne dokonalou snahou milejší, než většina jejich formálně i herecky cizelovaných póz a kašírovaných až sebestředných exhibic z Reduty/Zábradlí.
Dnes mě ale víc zaujaly ženy - G. Štefanová, I. Hloužková. A taky užití kamery zesilující detail, živá hudba, scéna, zajímavé a odlehčující režijní vtípky včetně nápadu "shrnutí děje předem,"... a další.
Bylo to fajn, díky.
Holga 100 %
12.3.2013 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Zběsilé a neotřelé. Jak je to u Jana Mikuláška typické. Navíc chválím použití kamery; tento prvek chápu jako možnost diváka stát se ještě větším voyeurem. Herecké výkony skvělé, nápaditost maximální. Na představení jsem vzala svoje rodiče, kteří nic takového nikdy předtím neviděli a byli na jednu stranu dost překvapení, na druhou unešení.
Guildenstern 80 %
20.10.2012 | 419 hodnocení
+ souhlasím
divadelní orgie, skvělá režie, stylizace, scéna, choreografie a hudba a velmi zajímavé herecké výkony, organické propojení všech složek slibují velký zážitek (možná až na ten závěrečný monolog, kde trošku chyběla gradace a náboj - že by tou délkou? hrálo se dnes skoro 2 hodiny bez přestávky). ale super!
Meresanch 70 %
16.4.2012 | 146 hodnocení
+ souhlasím
(Divadlo Archa, 15.4.2012) Spíš 65% - živé obrazy plné zajímavých detailů a skvělé hudby. Ale příběh samotný se mě nijak nedotkl.
Vladimír Rogalewicz 70 %
16.4.2012 | 763 hodnocení
+ souhlasím
Studené, intelektuálně vykalkulované, formálně dokonalé, ale naprosto odosobněné, odtažité představení. Přesně vystihuje určitou (velikou) skupinu německých intelektuálů. Tolik k dramatizaci. Pokud chtěl režisér postihnout právě toto, povedlo se. Mne to nechává chladným. Jinak ovšem režie hýří spoustou zajímavých (a fungujících) nápadů, herci plní požadavky režie na víc než 100 % (kolektivně, nikdo není slabší) a Marek Cpin vykouzlil dokonalou scénu (funkcionalistický interiér). (Archa, Praha, 15.4.2012)
Jirkan 90 %
15.4.2012 | 564 hodnocení
+ souhlasím
15.4. 2012 (Divadlo Archa): Začíná se mi práce J. Mikuláška poslední dobou líbit více. Líbí se mi jeho nápady, přístup k hercům a látce. Více ve svých inscenacích si hraje se symboly a využívá multimediální techniku (pro smysl detailu). Opět ve skvělé výpravě M. Cpina připravil řadu velmi zdrařilých obrazů. Celou tuto práci tentokrát podtrhuje i skvělá hudba P. Hromádky. Herecky vyrovnané, ale nejvíce mne zaujala P. Bučková. Celé "víkendové" hostování považuji za velmi zdařilé :-). Těším se na další!
DavidK 60 %
15.4.2012 | 23 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Vyvrcholení Mikuláškovy "hudební dramaturgie". Síla krásných divadelních obrazů je oslabena častou absencí dramatického rámu.
Furciferka 80 %
14.4.2012 | 255 hodnocení
+ souhlasím
Místy je sice patrné, jak moc těžké je z šestisetstránkového románu udělat dvouhodinovou inscenaci, i tak je to ale zdařilé přestavení, k jehož nejsilněším stránkám patří hudební provedení.
(14.4.2012, Praha, Divadlo Archa)
(14.4.2012, Praha, Divadlo Archa)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.