Divadlo na Vinohradech [jiné prostory]

Hugo von Hofmannsthal, Jean Sibelius, Frank Martin

Kdokoli

Premiéra: 19.3.2015. Překlad: Věra Koubová. Dramaturgie: Martin Rudovský, Jan Vedral. Scéna: Pavel Kodeda. Kostýmy: Romana Redlová. Choreografie: Martin Pacek. Dirigent: Marko Ivanović. Režie: Jaroslava Šiktancová.
Hudební projekt souboru Divadla na Vinohradech a Symfonického orchestru hlavního města Prahy FOK, uváděný v prostorách centra Pražská křižovatka (Kostel sv. Anny) v omezeném počtu repríz během jara 2015.
Pražská křižovatka (Kostel sv. Anny)|1:30x | Poslední uvedení: květen 2015.


Středověká anglická legenda a jedno ze základních děl evropské kultury, předváděné v různých podobách od 15. století, v německé adaptaci z počátku 20. století. Příběh Kohokoli, člověka, kterého na vrcholu jeho života zastihne Smrt s neúprosným požadavkem předložit bilanci svých skutků a úradků. Součástí projektu je provedení dvou hudebních děl (Sibeliova svita a Martinovy písně) inspirovaných tímto textem.


inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo na Vinohradech
Hodnocení inscenace
Redakce
53 %
Uživatelé
70 %
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 50 %
Pavel Širmer 50 %
Jan Pařízek 60 %
Jiří Landa 50 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Helena Grégrová 50 %
(zadáno: 9.2.2018, počet hodnocení: 1401)
Pavel Širmer 50 %
(zadáno: 22.5.2015, počet hodnocení: 1516)
přínosný / zajímavý komentář
Je dobře, že bylo připomenuto u nás pozapomenuté dílo s morálním poselstvím. Pro tento projekt byl Kostel sv. Anny vhodný, ale s prostorem by se dalo naložit účelněji a lépe. Přestože zpívané pasáže měly svou působivost, vzhledem k německému jazyku vlastně působily nadbytečně a ve výsledku byly spíše na škodu. Režisérka bohužel ve svém nedůsledném výkladu sklouzávala k prvnímu plánu, což platí i o některých až kýčovitých kostýmech. Jak už zde zaznělo, recitace nesehraného hereckého týmu byla velmi nevyrovnaná. Projekt neskončil vysloveným nezdarem, ale zážitek mohl být přínosnější.
Jan Pařízek 60 %
(zadáno: 7.5.2015, počet hodnocení: 746)
přínosný / zajímavý komentář
I když to nebylo dokonalé, tak jsem rozhodně rád, že tento typ inscenace vznikl. Líbila se mi zejména činoherní část v níž opravdu zazářil I. Řezáč. Hudební motiv také nebyl špatný a měl své silné momenty, ale ne vždy to spolu dobře ladilo. Pěkné byly některé pěvecké pasáže BodyVoiceBand. U jiných pak byla o něco slabší recitační úroveň. Také mi moc nesedla německá operní část, která mě spíše odváděla od zbytku inscenace než více vtahovalo do děje. Ale určitě oceňuji zasazení do prostorů Pražské křižovatky, což výrazně pozvedlo vyznění celé hry a zvýšilo atmosféru jednotlivých scén. 65%
Jiří Landa 50 %
(zadáno: 27.3.2015, počet hodnocení: 2859)
přínosný / zajímavý komentář
55% Velkolepý hudebně-činoherní projekt, který se v režii J. Šiktancové snažil propojit tři různá díla, skončil neslavně. Vznikla podivně nesourodá podívaná, z níž čišel patos a snaha zhmotnit "velké umění“. Viděnému ze všeho nejvíc scházela přirozenost, o níž si může nechat zdát např. R. Janál, jenž nedokázal písně interpretovat bez operních manýr. Co se týče činoherních pasáží, na rozdíl od skvělého přednesu I. Řezáče, J. Meduny či D. Kolářové, měla s textem potíže hlavně nejmladší generace včele s M. Radovou a M. Frösslovou. Výsledku nijak zásadně nenapomohl ani prostor Kostela sv. Anny.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Vladimír10 70 %
(zadáno: 5.5.2015, počet hodnocení: 354)
přínosný / zajímavý komentář
Nutno podotknout, že dramaturgický výběr této morality oceňuji, protože odkazuje k tomu, co by měly představovat skutečné lidské hodnoty. Hlavním problémem zdejšího zpracování je bohužel odbytá scénicko - režijní koncepce. Kostel sv. Anny rozhodně není ideálním prostorem pro uvedení tohoto díla a to nejen kvůli limitujícím možnostem reprízování. Mezi jevištěm a hledištěm totiž vzniká široká propast, do níž je situován symfonický orchestr s nešťastně umístěným dirigentem v jeho čele, který brání mnoha divákům ve výhledu. Herecky se s nelehkým úkolem nejlépe vypořádali I. Řezáč a D. Kolářová.

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.