Klicperovo divadlo Hradec Králové [hlavní scéna]

<< Kytice | Maryša >>

Lakomec

Premiéra: 16.3.2019 | 1:40x
Překlad: Vladimír Mikeš (použity části překladu E. A. Saudka). Dramaturgie: Martin Satoranský. Výprava: Adriana Černá. Hudba: Jindřich Čížek. Režie: Michal Hába.
Legendární francouzská komedie, jejíž rozbušku tvoří dva generační postoje, starý, despotický, konzervativní, proti mladému, bezohlednému a nezodpovědnému. Harpagon, lichvář chorobně závislý na mamonu, je schopen vydělat všelijakými praktikami hodně peněz a tyto peníze chránit jako oko v hlavě proti celému světu. Jeho děti, které nic neumějí, zase nehodlají hnout prstem, ale chtějí si užívat všech atrakcí života, a proto se jim otcovy peníze náramně hodí. A pokud jde o peníze, musí jít láska, rodina a úcta stranou. Pokud jde o peníze, všichni bezostyšně lžou, podvádějí, ubližují a kradou. Pokud jde o peníze, jde víc než o život...
Klicperovo divadlo Hradec Králové
Hodnocení inscenace
Redakce
80 %
Uživatelé
81 %
81191000
Hodnocení redakce
Lukáš Dubský 80 % Tip Lukáš Dubský
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
2.12.10:00
2.12.10:00 

Volby

Hodnocení (20)

HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský  80 %  Tip Lukáš Dubský
22.3.2019 | 982 hodnocení
+ souhlasím
Hábův Lakomec není nic pro diváky libující si v pietním nastudování klasiky, přesto bych řekl, že se režisér velmi přiblížil Molièrově skeptickému náhledu na lidské charaktery. Harpagon ve zběsilém podání F.Richtermoce není zdaleka jediným odpudivým charakterem. Je obklopen společností, která si s ním v cynismu a prospěchářství v ničem nezadá. Groteskní stylizace sluší především N.Holíkové a M.Andělovi. Stylově velmi čistá inscenace, snad jen těch krkolomných pádů mohlo být o něco méně.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Lovin  80 %
22.2.2022 | 240 hodnocení
+ souhlasím
Skvělý F.Richtermoc. Působivé kostýmy kontrastní ke scéně. Výborný zážitek.
Snekac  80 %
18.2.2022 | 201 hodnocení
+ souhlasím
Díky za to, že Klicperák dělá podobné šílenosti :)
Hoolek  30 %
9.11.2021 | 34 hodnocení
+ souhlasím
ale to se přeci někdy muže stát, že se s ostatními v hodnocení míjíš... nebo ne? a s tím, co se dělo na jevišti jakbysmet... kolikrát já se podíval na hodinky? už ani nevim.
LavinieCamui  90 %
2.6.2019 | 635 hodnocení
+ souhlasím
Skvělé moderní představení.
Jaroslavz  90 %
17.4.2019 | 47 hodnocení
+ souhlasím
Klasika bez piety, neomylně vyhmátnuté, co je na otřepaném Moliérovy živé, a opravdová pastva pro oči.
Koeman2  80 %
17.4.2019 | 160 hodnocení
+ souhlasím
Molierova klasika ve výrazně stylizovaném až groteskním pojetí. Velmi výrazné expresivní herecké projevy, výrazná žlutá dekorace a černé kostýmy, výrazná hudba a předěly mezi scénami, zkrátka vše velmi výrazné až do krajností. Ale motiv peněz jako hybatel veškerého dění zůstává zcela zřetelný a neměnný. Skvělé výkony herců Richtermoce, Holíkové, Anděla, Bartoše, Korejtkové a dalších.
Posibar  100 %
4.4.2019 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Mladé, hravé, zajímavé...
Yellow pillow  90 %
27.5.2019 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Jedno z nejlepších zpracování Moliéra, co jsem viděl. Inscenace je zajímavá, odvážná, vtipná, expresivní, osobitá a strhující. Vedle úpravy a režie bych vypíchnul výkon F. Richtermoce, který si Harpagona labužnicky vychutnává a M. Anděla. Nicméně i většina ostatních herců se vedle nich neztratí. Osobně by mi nevadilo kdyby se inscenace ještě tak o 15 minut seškrtala, ale jinak jsem byl nadšený.
Rasa  70 %
22.4.2019 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Oceňuji výkon Anny Peřinové. Drží formu a lehkost a přitom si zachovává vtip a je na ní hezký pohled.
Martina Zelená  70 %
28.7.2022 | 11 hodnocení
Tech.KA  90 %
17.10.2021 | 30 hodnocení
Kluk.sedu  80 %
3.7.2021 | 99 hodnocení
Krocka  100 %
27.3.2021 | 23 hodnocení
Xcepek  70 %
10.11.2019 | 621 hodnocení
Maryš  80 %
7.6.2019 | 27 hodnocení
Dajcik  90 %
18.4.2019 | 245 hodnocení
Kosan  70 %
18.4.2019 | 233 hodnocení
Zahon.blaha  100 %
28.3.2019 | 18 hodnocení
Unionboy  80 %
18.3.2019 | 338 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.