Profil uživatele

Koeman2

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Jan Pařízek: 11 % (51)
Helena Grégrová: 12 % (36)
Veronika Boušová: 12 % (16)
Lukáš Holubec: 13 % (25)
Lukáš Dubský: 14 % (73)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 > >>

(zadáno: 26.6.2020)
Nevinná noční konverzace 2 věkově odlišných párů se po pár sklenkách mění v brutální a cynickou hru na krutou pravdu, ale i zraňující lež. Konfrontace stárnoucích manželů (skvělá Zora Valchařová-Poulová a Filip Richtermoc) a nastupující generace (Anna Peřinová a William Valerián) přerůstá na ve hru na kočku a myš. Kdo se chytí do pasti, kdo je útočník a kdo oběť? Who´s Afraid of Virginia Woolf? Cynicky mrazivá konverzační hra na jednoduché leč působivé scéně vás i přes svou délku přiková do sedaček. Nezapomenutelný zážitek.
(zadáno: 6.3.2020)
Křehké komorní drama o dospívání dětí i dospělých. Citlivý dospívající chlapec s narušenou psychikou neustále osciluje mezi oběma rozvedenými rodiči a hledá své místo ve společnosti i svůj smysl života. Jak aktuální v jakékoli době. Zajímavá a přitom jednoduchá scéna, postupné budování tísnivé atmosféry podpořené znepokojivou hudbou ale hlavně brilantní herecké výkony všech čtyř hlavních postav (Kolín, Polách, Korytářová, Foitová) činí z této francouzské hry zcela mimořádný dramatický počin libereckého divadla.
(zadáno: 6.3.2020)
Moudrost se vrší nad moudrost, příběh nad příběh, oslava vyprávění o nejrůznějších milostných avantýrách a spousta otázek typu Kam jdeme? či Kdo je vlastně pán? Kdo na tuhle hru přistoupí, bude odměněn moudrým a laskavým humorem v podání hlavních protagonistů Tomáše Impseila a Zdeňka Kupky. Moudrá to hra a pocta Denisi Diderotovi a Milanu Kunderovi.
(zadáno: 3.3.2020)
Emocionální smršť, zmatení, víra, neděje a odhodlání být konečně sám sebou v příběhu dánského malíře Einara/Lili na začátku minulého století, kdy pojmy jako hledání sexuální identity, transexualita a otázky změny pohlaví byly něčím naprosto neznámým. Daniel Krejčík to nehrál, ale prožil. Petra Horváthová jako manželka Gréta zdárně sekundovala a Jiří Korn v roli vypravěče, lékaře a glosátora spestřil představení zdařilými hudebními čísly. Komplexní emoční zážitek.
(zadáno: 12.2.2020)
Výrazné režijní uchopení Kunderovy hry hraničí až s režisérskou exhibicí (někdy i na úkor hry samotné). Kdo nezná předlohu, nevadí, postačí mu Morávkovo zpracování. Herci se obnažují a jejich výkon je na pokraji sebedestrukce (zejména u hlavních postav Zapletala a Jeništy). Absurdní až groteskní prvky se střídají s psychologickými až hororovými výjevy, hraje se doslova po celém divadle, diváka nenechá Morávek ani na vteřinu vydechnout. Hra o moci, pomstě a hledání čisté pravdy není pro každého. Vyžaduje nejvyšší nároky na divákovu inteligenci a vnímavost. Kdo na tu hru přistoupí, bude odměněn.
(zadáno: 5.2.2020)
Futuristická hříčka, sci-fi groteska, adaptace vizionářského románu H.G. Wellse. To vše je tato originální hra Klicperova divadla (zejména nových mladých tváří souboru) o tom, co se stane, až spáč procitne po 200 letech spánku. Neotřelé zpracování, jednoduchá a přitom nápaditá scéna, zábavné, pohybové divadlo a v hlavních rolích skvělí Kryštof Bartoš a Anna Peřinová. A kdo odepře poslušnost, dostane klobouček.
(zadáno: 1.2.2020)
Krásně ohavné nebo ohavně krásné? Ale hlavně neskutečně dojemný a lidský příběh sloního muže a dalších bizarních stvoření z Londýna 19. století. Vše fungovalo v naprostém souladu - hudba, zpěv, činohra, choreografie, kostýmy, výprava. Vše sloužilo jednomu cíli a to vytvořit srozumitelný, dojemný a působivý muzikál klidně i pro celou rodinu. Rukopis trojice Drábek, Král, Belko dobře čitelný a opět nezklamal. Přece jen bych vyzdvihl výkon Tomáše Havlínka a jeho strhující výkon pod maskou. Nejvetší hvězda Tomáš Klus zapadl skvěle do sehraného souboru MDP. Neuč zrůdu lekat se tmy.
(zadáno: 30.12.2019)
Absolutní pecka mezi tuzemskými muzikály. David Bowie a jeho nesmrtelné hity v různých aranžích, příběh o samotě, sebedestrukci, ale i lásce a naději. Ale hlavně neskutečné výkony Igora Orozoviče a Eriky Stárkové - to je Lazarus. Is there life on Mars?
(zadáno: 15.12.2019)
Spousta triků, kouzel a imaginace ve světě průkopníka kinematografie Georga Méliése na prknech Divadla Drak. Krásné, úchvatné, poutavé. Hra pro celou rodinu.
(zadáno: 12.12.2019)
Politická fraška situovaná do amerického prostředí, ale stejně by fungovala i u nás. Nekorektní a často až humor za hranou. Ale zejména herecká exhibice Michala Dlouhého. Tohle už není běžný herecký výkon, to je herecká onanie. A kdo na to vše přistoupí, bude se bavit královsky.
(zadáno: 24.11.2019)
Břitká ironie, pořádná porce nadsázky hraničící s groteskou a parodií, ale i věčné téma lásky, pomluv a intrikaření - to jsou základní atributy této skvělé divadelní komedie z pera věhlasného WS. To se libereckému souboru opravdu povedlo. Chytrý humor a skvělá součinnost všech herců činí z této hry velmi vydařený divadelní počin.
(zadáno: 20.11.2019)
Váňa miluje Jelenu, Jelena chce doktora, ale nemůže, protože je vdaná za profesora, doktora miluje i Soňa, ale tu nechce doktor, profesor miluje hlavně sám sebe. Hra o skrytých i vyřčených vášních, nenaplněných touhách a snech uprostřed jednoho ruského statku. Naprosto odzbrojující představení aktuální svým tragikomickým vyzněním o hledání smyslu života. Skvěle napsané, pane Čechove, geniálně zrežírované, pane Krejčí a famózně zahrané (Zapletal, Tvrdík, Holíková, Sedlárová, Staněk). Bravo Klicperovo divadlo!
(zadáno: 14.10.2019)
Absurdnější zápletku jsem ještě neviděl. Ale oceňuji černý britský humor i skvělé herecké výkony všech hlavních aktérů. Jen to neodsýpalo tak plynule, jak by mělo. Střídání dobrých a hluchých míst.
(zadáno: 7.10.2019)
Experimentální pokus o definici vyhoření v divadelním prostředí. Herecké obnažení až na dřeň (skvělá Natálie Řehořová), u některých až doslova. Rozhodně nevšední divadelní zážitek.
(zadáno: 6.10.2019)
Typický Drábek. Břitká satira, kolikrát až za hranou korektnosti, na vše kolem nás. Co (kdo) Drábka štve, je zřejmé a taky to pořádně schytá. Skvělé výkony Vandy Hybnerové a Jiřího Hány. A nechybí ani nosná píseň Darka Krále. Nechtěl bych být na black listu Davida Drábka.
(zadáno: 2.10.2019)
Těžký to život sedláka Lassiho na jednom opuštěném finském statku. V domě s rozvedenou manželkou, novou přítelkyní bez smyslu pro humor, sarkastickou tchyní, pubertální dcerou a synem, který chce nový harley. Tragikomická hra o koních, lidském údělu a tradicích finské vesnice. Každá z postav má svůj příběh, svůj sen, ale opustit grund se nikomu nechce. Skvělé herecké výkony Lenky Loubalové, Martiny Novákové, Kamily Sedlárové a Jiřího Zapletala.
(zadáno: 9.7.2019)
Neuvěřitelně ztřeštěná a bláznivá situační komedie o jedné záměně (v dvojroli skvělý Filip Blažek) a spoustě záletů, nevěr a žárlivých scén v jednom malém hotýlku a v jednom domě pana Champboisy. Spousta mužských i ženských postav různých charakterů a nechybí samozřejmě ani Kamil vyslovující jen samohlásky (výborný Roman Štabrňák). Skvělé oddychové letní představení, které nenechá vaši bránici vydechnout. Někdy až na hraně trapnosti, ale to k této francouzské komedii tak nějak patří. Viděno na Letní scéně Vyšehrad.
(zadáno: 29.6.2019)
Sehraný soubor Divadla v Dlouhé zínscenoval stejnojmennou novelu Jana Otčenáška o vtahu mladých milenců za heydrichiády. Student Pavel ukrývá židovku Ester a jejich vztah se prohlubuje a ústí v neodvratný konec. Citlivě zpracované, bez patosu a jiných příkras. Promyšlená scéna, dobový rozhlas a noviny (zejména v němčině), válečné zvuky, uniformy a zbraně přináší divákovi autentický divadelní zážitek. V hlavních rolích suverénní Pavel Neškudla a Marie Poulová.
(zadáno: 29.6.2019)
Balkánská smršť v podání energické Markéty Dvořákové. Hrůzy občanské války v Jugoslávii (autentická projekce) se mísí s komickými stand up vstupy spojené s kostýmy, převleky a hudbou. Skvěle připravená a zahraná one night woman show. Pobaví i zamrazí.
(zadáno: 27.6.2019)
Zajímavý námět, skvělé obsazení (výborný Jakub Burýšek v hlavní roli Zdeny/Zdendy), strhují podívaná. Vynikající představení ostravského souboru o jednom nešťastném osudu výjimečné atletky/atleta na motivy skutečných událostí z naší sportovní historie.
(zadáno: 25.6.2019)
Od Kopty a Tomicové se vtip a humor očekával (a opět nezklamali), příjemné překvapení se však dostalo od Tomáše Havlínka v ústřední roli Chlestakova, jehož omylem obec považuje za carského revizora. Jeho opilecká scéna v první polovině byla úchvatná. Celkově představení naplňuje ducha Drábkových úprav, jehož sžíravá satira i zde dochází do krajností. Opět nezklamala hudba Darka Krále. Kdo má rád divadelní styl a úpravy Davida Drábka, bude nadmíru spokojen.
(zadáno: 29.5.2019)
Mistrně zahraná fraška z vězeňské cely z období, kdy se všechny postavy mohly potkat, ale nepotkaly. Lehce absurdní tón cimrmanovských her je i zde rozpoznatelný. Téma však výsostně politické a národnostní (Češi, Slováci, Rusáci), což činí z této hry těžko stravitelné sousto pro širší divácké publikum. Avšak pro opravdové znalce období rozpadu monarchie, vzniku Československa a VŘSR v Rusku jistě velmi zábavný kousek.
(zadáno: 6.5.2019)
Nejlépe v pánské sauně se dají probrat celospolečenská témata jako auta, fotbal, politika... a nebrat si přitom servítky. Vtipné, ale někdy z toho mrazí. Za všechno můžou havlisti? A kam ten svět vlastně spěje? Složité otázky jednoduše podané. Tři typy mužských postav skvěle zahrané M. Hanušem, D. Gondíkem a T. Měcháčkem.
(zadáno: 17.4.2019)
Molierova klasika ve výrazně stylizovaném až groteskním pojetí. Velmi výrazné expresivní herecké projevy, výrazná žlutá dekorace a černé kostýmy, výrazná hudba a předěly mezi scénami, zkrátka vše velmi výrazné až do krajností. Ale motiv peněz jako hybatel veškerého dění zůstává zcela zřetelný a neměnný. Skvělé výkony herců Richtermoce, Holíkové, Anděla, Bartoše, Korejtkové a dalších.
(zadáno: 30.3.2019)
Herecký koncert pro Jana Sklenáře, kterému zdárně sekunduje Martina Eliášová. V 90 minutách přehraný celý jeden lidský život od narození po smrt očima 10letého chlapce Oskara. Minimalistická scéna si vystačí s jedním kolečkovým křeslem a židličkou pro babi Růžu. Víra v Boha, láska k bližnímu i k životu v kontrastu s nemocným tělem, které postupně chřadne. Sklenářův Oskar dokáže vyjádřit všechny stavy těla i duše, všechny emoce a v komorní scéně hradeckého Podkroví nenechá jedno oko suché.

Další stránky hodnocení: 1 2 3 4 5 6 > >>