Městská divadla pražská [Divadlo Komedie]

Volání divočiny / London calling

Premiéra: 16.3.2022 | 1:35x
Podle románu Jacka Londona „Volání divočiny“. Překlad románu: Alois Josef Šťastný. Dramaturgie: Simona Petrů. Výprava: Mikoláš Zika, Jan Brejcha. Hudba: Ian Mikyska. Režie: Štěpán Gajdoš.
Autorská inscenace o svobodě, romantice a touze po krvi inspirovaná románem Jacka Londona „Volání divočiny“. Šest tajemných postav se setkává u ohně. Hladové plameny jim jen slabě osvětlují tváře. Kdo jsou? Parta kamarádů, hledačů zlata nebo snad poslední z přeživších? Na druhé straně ohniště sedí pes, kromě člověka jediný tvor, který se ohně nebojí. Skrze plameny se dívají jeden na druhého, člověk na psa, pes na člověka, napříč dobami. Svazuje je hluboký, několik tisíciletí trvající vztah plný vzájemné závislosti a oboustranné důvěry. Dokud se ve tmě divočiny, někde v dálce, neozve vlčí vytí...
Anketa 2021/22
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od září 2021 do srpna 2022, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě.
Uzávěrka ankety je 10. prosince 2022.
Do konce hlasování zbývá ještě 9 dní.
Městská divadla pražská
Hodnocení inscenace
Redakce
50 %
Uživatelé
52 %
kontroverzní inscenace (166.)
5291000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 50 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
16.1.Po19:30+ LEKTORSKÝ ÚVODvstupenky
25.1.St15:00KLUB MLADÝCH DIVÁKŮvstupenky
17.2.18:00vstupenky
16.1.Po19:30 vstupenky
+ LEKTORSKÝ ÚVOD
25.1.St15:00 vstupenky
KLUB MLADÝCH DIVÁKŮ
17.2.18:00 vstupenky

Volby

Hodnocení (10)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  50 %
29.11.2022 | 1846 hodnocení
+ souhlasím
Experimenty by v divadle měly dostávat svůj prostor a tato inscenace nespornou hodnotu má. Tvůrci užili motivy z Londonova románu a rozvíjeli zejména otázky vztahu člověka a psa. Oporu v předloze má i pozoruhodný nápad pracovat se storytellingem. Herci se v nezvyklé formě (s výrazným zapojením výpravy, světla a zvuku) pohybují s větší či menší jistotou a někdy se s ní viditelně potýkají. Specifický tvar osloví jen část publika. Divák jej může přijmout a vstřebávat vyřčené myšlenky, které se mu propojí. Ale také se s tvarem může zcela minout, ztratit se, útrpně čekat na konec. Anebo ani do konce nevydržet.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Suzana  50 %
16.6.2022 | 303 hodnocení
+ souhlasím
studentsky hravé a ne nudné
Studený Čumáček  60 %
30.3.2022 | 346 hodnocení
+ souhlasím
55%
Tak aby bylo jasno, tenhle kus není pro starý, což už teda drobně jsem. A nepokrývá celý Bakův příběh, to trošku zamrzelo. Ale dramaturgicky jde o správný krok, protože použití storytellingu není v naší divadelní končině zcela obvyklé a zde nejenže rafne za správný konec, ale trhne tak, že v hrsti zůstane i trocha srsti. Herecky je to trošku horší, ale není to holt Shakespeare, spíš psí zápas, kdo že je tu alfa. A že přitom maličko šilhá, co vy jako na to, a přímo nutí diváka pracovat s pouhou představou děje či rekvizity, to není chyba. V tomhle směru asi cajk, ale pro mě to fakt nebylo.
Karel Toman  10 %
21.3.2022 | 40 hodnocení
+ souhlasím
herectví 0%
režie 0%
scéna a efekty 70%
úprava Londona a humor -20%
Layer  80 %
17.11.2022 | 61 hodnocení
V.morava  70 %
5.6.2022 | 569 hodnocení
Eden  70 %
8.5.2022 | 43 hodnocení
Petr.trep  60 %
7.4.2022 | 169 hodnocení
LavinieCamui  50 %
26.3.2022 | 635 hodnocení
Kaj Nova  20 %
17.3.2022 | 34 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.