Městská divadla pražská [Divadlo Komedie]
<< Vladař
Štěpán Gajdoš, Ondřej Novotný
Volání divočiny / London calling
Premiéra: 16.3.2022 | 1:35x
Podle románu Jacka Londona „Volání divočiny“. Překlad románu: Alois Josef Šťastný. Dramaturgie: Simona Petrů. Výprava: Mikoláš Zika, Jan Brejcha. Hudba: Ian Mikyska. Režie: Štěpán Gajdoš.
Poslední uvedení: březen 2023.
Poslední uvedení: březen 2023.
Eva Leinweberová / Simona Petrů, Cyril Dobrý, Vojtěch Dvořák, Tomáš Milostný, Petr Uhlík, Milan Vedral
Autorská inscenace o svobodě, romantice a touze po krvi inspirovaná románem Jacka Londona „Volání divočiny“. Šest tajemných postav se setkává u ohně. Hladové plameny jim jen slabě osvětlují tváře. Kdo jsou? Parta kamarádů, hledačů zlata nebo snad poslední z přeživších? Na druhé straně ohniště sedí pes, kromě člověka jediný tvor, který se ohně nebojí. Skrze plameny se dívají jeden na druhého, člověk na psa, pes na člověka, napříč dobami. Svazuje je hluboký, několik tisíciletí trvající vztah plný vzájemné závislosti a oboustranné důvěry. Dokud se ve tmě divočiny, někde v dálce, neozve vlčí vytí...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
50 %
Uživatelé
50 %
kontroverzní inscenace (472.)
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 50 %
Pavel Širmer 50 %
Hodnocení (11)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 50 %
29.11.2022 | 1909 hodnocení
+ souhlasím
Experimenty by v divadle měly dostávat svůj prostor a tato inscenace nespornou hodnotu má. Tvůrci užili motivy z Londonova románu a rozvíjeli zejména otázky vztahu člověka a psa. Oporu v předloze má i pozoruhodný nápad pracovat se storytellingem. Herci se v nezvyklé formě (s výrazným zapojením výpravy, světla a zvuku) pohybují s větší či menší jistotou a někdy se s ní viditelně potýkají. Specifický tvar osloví jen část publika. Divák jej může přijmout a vstřebávat vyřčené myšlenky, které se mu propojí. Ale také se s tvarem může zcela minout, ztratit se, útrpně čekat na konec. Anebo ani do konce nevydržet.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Studený Čumáček 60 %
30.3.2022 | 359 hodnocení
+ souhlasím
55%
Tak aby bylo jasno, tenhle kus není pro starý, což už teda drobně jsem. A nepokrývá celý Bakův příběh, to trošku zamrzelo. Ale dramaturgicky jde o správný krok, protože použití storytellingu není v naší divadelní končině zcela obvyklé a zde nejenže rafne za správný konec, ale trhne tak, že v hrsti zůstane i trocha srsti. Herecky je to trošku horší, ale není to holt Shakespeare, spíš psí zápas, kdo že je tu alfa. A že přitom maličko šilhá, co vy jako na to, a přímo nutí diváka pracovat s pouhou představou děje či rekvizity, to není chyba. V tomhle směru asi cajk, ale pro mě to fakt nebylo.
Tak aby bylo jasno, tenhle kus není pro starý, což už teda drobně jsem. A nepokrývá celý Bakův příběh, to trošku zamrzelo. Ale dramaturgicky jde o správný krok, protože použití storytellingu není v naší divadelní končině zcela obvyklé a zde nejenže rafne za správný konec, ale trhne tak, že v hrsti zůstane i trocha srsti. Herecky je to trošku horší, ale není to holt Shakespeare, spíš psí zápas, kdo že je tu alfa. A že přitom maličko šilhá, co vy jako na to, a přímo nutí diváka pracovat s pouhou představou děje či rekvizity, to není chyba. V tomhle směru asi cajk, ale pro mě to fakt nebylo.
Karel Toman 10 %
21.3.2022 | 53 hodnocení
+ souhlasím
herectví 0%
režie 0%
scéna a efekty 70%
úprava Londona a humor -20%
režie 0%
scéna a efekty 70%
úprava Londona a humor -20%
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.