Městské divadlo Brno [Činoherní scéna]
John Milton, Dodo Gombár
Ztracený ráj (Zpráva o člověku)
Premiéra: 15.2.2020 | 3:15
Dramaturgie: Miroslav Ondra. Výprava: Eva Jiřikovská. Hudba: David Rotter. Pohybová spolupráce: Ján Ševčík. Režie: Dodo Gombár.
Poslední uvedení: listopad 2021.
Poslední uvedení: listopad 2021.
Petr Štěpán, Zdeněk Junák, Jakub Przebinda, Ondřej Halámek, Jan Brožek, Barbora Goldmannová, Milan Němec, Kateřina Marie Fialová / Eliška Skálová, Andrea Zelová, Viktor Skála, Igor Ondříček, Erika Kubálková, Jiří Ressler, Marek Hurák, Eva Ventrubová / Radka Coufalová, Diana Velčická, Tamara Dikyová, Patrik Földeši...
Dramatizace proslulé epické jevištní básně ze 17. století o prvotním hříchu člověka, v níž její autor John Milton položil mnoho otázek, na které i po staletích chceme a potřebujeme znát odpovědi. Příběh odkazující ke starozákonní knize „Genesis“, k vyhnání z Ráje člověka Bohem poté, co byla porušena smlouva, poté, co člověk naváděn pokušením, příslibem rozkoše a poznáním podlehne...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení (9)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
27.8.2021 | 1023 hodnocení
+ souhlasím
65%. Dramaturgicky odvážná volba. Ztracený ráj není inscenace, která by vyloženě chytla za srdce, ale pokládá řadu složitých otázek, nad kterými stojí za to se zamyslet. Režisér D.Gombár sleduje příběh v jeho šíři, více než epické scény ho ale zajímá definice Ráje a lidské slabosti. P.Štěpán hraje Satana jako uštěpačnou, pyšnou, ale zároveň velmi charismatickou postavu. V kontrastu s tím je Z.Junák jako klidný a věcný Bůh. U andělů se vyjevují lidské slabosti (M.Němec jako Uriel či V.Skála v roli Rafaela), Adam (J.Brožek) a Eva (B.Goldmannová) jsou ztvárněni jako současný mladý pár, bezelstnost není jejich určujícím rysem (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Jan456 30 %
18.11.2021 | 210 hodnocení
+ souhlasím
Musím ocenit odvahu, že se tento text inscenoval. Kdyby celé představení nebylo tak neskutečně dlouhé, možná by vyznělo lépe i poselství, které měla inscenace sdělit. Jak už je u divadelních novotvarů zvykem, nechybí nic. Mikrofon na scéně, popatlání se krví (zde zavařeninou). Škoda, že celé dílo je tak náročné, že některé myšlenky člověku uniknou, a to vinou toho, že se ve složitém textu zkrátka ztratí. Zajímavá byla myšlenka inscenování tohoto příběhu jako divadla na divadle.
Layer 100 %
27.12.2020 | 72 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Jedna z nejpůsobivějších inscenací, které se za sezonu v Brně urodily!
Perfektní Barbora Goldmannová, působivá výprava.
Možná někdy trochu zdlouhavé hledání sebe sama, které ale, pokud jste na ně jako divák přistoupil, vedlo takřka k rozčarování. Představení našlo v Miltonově textu neuvěřitelné množství aktuálních témat. Must see!
Perfektní Barbora Goldmannová, působivá výprava.
Možná někdy trochu zdlouhavé hledání sebe sama, které ale, pokud jste na ně jako divák přistoupil, vedlo takřka k rozčarování. Představení našlo v Miltonově textu neuvěřitelné množství aktuálních témat. Must see!
Ester_L 20 %
25.9.2020 | 118 hodnocení
+ souhlasím
Dodo Gombár umí z hovna uplést bič, ale ani to tady nepomohlo. Výsostná nuda.
Candie254 10 %
1.3.2020 | 222 hodnocení
+ souhlasím
Pojetí hry bylo zajímavé a inovativní. Nicméně Miltonův text je opravdu složitý a nedivím se, že hodně diváků odcházelo a já s nimi. Tři hodiny na Anně Karenině utekly jako nic, zatímco tohle se opravdu vleklo nekonečně...
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.