Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]
René Levínský, Petr KlariN Klár, Martin Sládeček, Alžběta Babrajová, Ivan Diviš, Pavel Jurda, Jiří Jelínek
Hoří v sadě rodném květ
Premiéra: 15.12.2017
Dramaturgie: Lucie Němečková (Pod okny TGM, Pidluke padluke), Pavel Jurda (Diviš). Výprava: Jan Štěpánek. Loutky: Barbora Čechová (Pidluke padluke). Hudba: David Smečka (Co Čech, to architekt!), Richard Dvořák (Paměti), Tomáš Vtípil (Diviš). Režie: Jan Frič (Pod okny TGM), Martin Františák (Co Čech, to architekt!), Jan Antonín Pitínský (Paměti), Alexandra Bolfová (Paměti), Jan Nebeský (Diviš), Jiří Jelínek (Pidluke padluke).
Poslední uvedení: leden 2019.
Poslední uvedení: leden 2019.
René Levínský - Pod okny TGM: Petr Bláha, Jan Grundman, Dušan Hřebíček, Isabela Smečková Bencová, Elena Trčková, Štěpán Kamínský, Michal Bumbálek
Petr KlariN Klár - Co Čech, to architekt!: Dušan Hřebíček, Petr Bláha, Michal Bumbálek, Isabela Smečková Bencová, Štěpán Kaminský, Martin Veselý, Jan Grundman, Jana Štvrtecká...
Martin Sládeček, Alžběta Babrajová - Paměti: Elena Trčková, Klára Apolenářová, Marie Durnová, Zdeněk Kocián
Ivan Diviš, Pavel Jurda - Diviš: Vladimír Krátký, Jana Štvrtecká, Elena Trčková, Tomáš Vtípil...
Jiří Jelínek - Pidluke padluke: Martin Veselý, Kateřina Veselá, Monika Němečková...
Petr KlariN Klár - Co Čech, to architekt!: Dušan Hřebíček, Petr Bláha, Michal Bumbálek, Isabela Smečková Bencová, Štěpán Kaminský, Martin Veselý, Jan Grundman, Jana Štvrtecká...
Martin Sládeček, Alžběta Babrajová - Paměti: Elena Trčková, Klára Apolenářová, Marie Durnová, Zdeněk Kocián
Ivan Diviš, Pavel Jurda - Diviš: Vladimír Krátký, Jana Štvrtecká, Elena Trčková, Tomáš Vtípil...
Jiří Jelínek - Pidluke padluke: Martin Veselý, Kateřina Veselá, Monika Němečková...
Nekorektní oslava české státnosti. Pět textů etablovaných českých autorů na téma neuralgických bodů češství. Pět českých režisérských osobností různých generací a přístupů. Jeden hořkosladký večer plný červené, modré, bílé, smíchu i slz. Za zvuku živé hudby, vlasteneckých šepotů a výkřiků...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (14)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vladimír Rogalewicz 60 %
2.12.2018 | 823 hodnocení
+ souhlasím
Velice nesourodé, s prudce sestupnou tendencí během celého večera. Pokud jsem byl o přestávce v rozpacích nad tím, co jednotlivé části spojuje a v čem je poselství, po přestávce byl nejdříve "deník služky" zlouhavý až k nepřežití (jak lze ovšem od J.A. Pitínského očekávat) a Ivan Diviš byl jak z jiného světa, to není můj šálek čaje. Jsem v díle I. Diviše nevzdělaný; nevím, nakolik byl výběr reprezentativní; pokud ano, pak nechápu tu gloriolu. Celkově představení nesplnilo očekávání vyvolaná publicistikou a recenzemi; překvapivě ale zůstává jakýsi dojem, nad kterým zdaleka nelze mávnout rukou.
Powstalec 20 %
14.2.2018 | 111 hodnocení
+ souhlasím
Zcela se ztotoznuji s recenzi uzivatele Jana z Brna. Behem predstaveni odeslo ze salu max. 7 lidi, coz me vcelku prekvapilo (cekal jsem podstatne vic).
Sam198 50 %
26.1.2018 | 77 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Představení doporučuji zakončit útěkem o přestávce (ovšem až po představení Národního přestávkového divadla). Druhá polovina je utahaná, ubíjející a pouze variuje polovinu první.
Idego 100 %
26.1.2018 | 45 hodnocení
+ souhlasím
To nejlepší představení od Houellebecqových Elementárních částic. Pět dost nesourodých částí, z nichž každá exceluje jiným způsobem. Fantastická živá hudba v celém vystoupení. U první poloviny se chce stále řvát smíchy, u druhé brečet. Národ je brutálním způsobem cupován na kusy. Diváci po celou dobu postupně opouštějící sál a zejména exodus ještě během děkovačky jako by podtrhával vyznění celku. Kdy můžu jít znovu?
Eva123 60 %
8.1.2018 | 152 hodnocení
+ souhlasím
Představení se skládalo z pěti částí. Vedle loutkového divadla o přestávce se mi nejvíce líbily Paměti Alžběty Babrajové a herečky Marie Durnová, Klára Apolenářová a Elena Trčková. V první části Pod okny TGM bylo nejen nejvíce sprostých slov, ale také nejvíce rozmanitých historických (někdy i ahistorických) paralel z českých dějin. V inscenaci se dala najít různá vtipná řešení nejen po textové stránce, ale i pokud jde o výpravu (představení dopadlo docela jednolitě). Nejvíce mi vadilo příliš hlasité bubnování v závěru představení.
Roman1211 0 %
14.10.2021 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Nejdelší tři hodiny v mém životě. Tak moc jsem chtěl odejít, ale pojal jsem to jako zkoušku odvahy. Vydržel jsem až do konce, psychické následky nezvratné.
Jana z Brna 30 %
27.1.2018 | 1 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Císařovy nové šaty. Lákavý popis na webu NdB pro mě zůstal nenaplněn. Asi nejsem sama - tak vlažný potlesk a tolik odcházejících v průběhu jsem nikdy nezažila. Nesourodý kus spojují krom Berušky i samoúčel a povrchnost. Forma nadřazena obsahu. Proč jeptiška říká kun*a a pí*a, proč dívka v kroji s rohy z rohlíků lascivně olizuje dřevěný kalašnikov? Vulgarity, perverze a narážky na klišé o čecháčkovství samy o sobě bez dalších myšlenek prostě nestačí. Herecky slušné, scénicky celkem nápadité, živá hudba jako bonus. Jinak bída. Světlé okamžiky: Národní přestávkové divadlo a Pitínského Babrajová.
Jitka Cholastová 40 %
22.12.2017 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Velmi rozpačitý dojem. Už to, že jsme byli (první repríza) při vstupu do sálu varováni, že by nás mohly užité vulgarity pobouřit - no nevím, tak buď chci být "nekorektní" a provokovat, a pak se za to nestydím, nebo chci neurazit abonenty... Příliš málo nosných nápadů na celovečerní kus, nedotažené. Prví část inscenovaná publicistika, to nemusím, pak paměti dobré, ale spíš scénické čtení: silné, ale utkvěl mi text, ne předvedení. Diviš výsostně básnický, od něj i to hovno zní. Nečekala bych to, ale právě on pro mě představení zachránil. Zajímalo by mě, jestli na to budou chodit školy...
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.