Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]

Hoří v sadě rodném květ

Premiéra: 15.12.2017
Dramaturgie: Lucie Němečková (Pod okny TGM, Pidluke padluke), Pavel Jurda (Diviš). Výprava: Jan Štěpánek. Loutky: Barbora Čechová (Pidluke padluke). Hudba: David Smečka (Co Čech, to architekt!), Richard Dvořák (Paměti), Tomáš Vtípil (Diviš). Režie: Jan Frič (Pod okny TGM), Martin Františák (Co Čech, to architekt!), Jan Antonín Pitínský (Paměti), Alexandra Bolfová (Paměti), Jan Nebeský (Diviš), Jiří Jelínek (Pidluke padluke).
Poslední uvedení: leden 2019.
Nekorektní oslava české státnosti. Pět textů etablovaných českých autorů na téma neuralgických bodů češství. Pět českých režisérských osobností různých generací a přístupů. Jeden hořkosladký večer plný červené, modré, bílé, smíchu i slz. Za zvuku živé hudby, vlasteneckých šepotů a výkřiků...
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Národní divadlo Brno
Hodnocení inscenace
Redakce
-
Uživatelé
49 %
kontroverzní inscenace (66.)
49141000
Volby

Hodnocení (14)

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vladimír Rogalewicz  60 %
2.12.2018 | 798 hodnocení
+ souhlasím
Velice nesourodé, s prudce sestupnou tendencí během celého večera. Pokud jsem byl o přestávce v rozpacích nad tím, co jednotlivé části spojuje a v čem je poselství, po přestávce byl nejdříve "deník služky" zlouhavý až k nepřežití (jak lze ovšem od J.A. Pitínského očekávat) a Ivan Diviš byl jak z jiného světa, to není můj šálek čaje. Jsem v díle I. Diviše nevzdělaný; nevím, nakolik byl výběr reprezentativní; pokud ano, pak nechápu tu gloriolu. Celkově představení nesplnilo očekávání vyvolaná publicistikou a recenzemi; překvapivě ale zůstává jakýsi dojem, nad kterým zdaleka nelze mávnout rukou.
Powstalec  20 %
14.2.2018 | 111 hodnocení
+ souhlasím
Zcela se ztotoznuji s recenzi uzivatele Jana z Brna. Behem predstaveni odeslo ze salu max. 7 lidi, coz me vcelku prekvapilo (cekal jsem podstatne vic).
Sam198  50 %
26.1.2018 | 76 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Představení doporučuji zakončit útěkem o přestávce (ovšem až po představení Národního přestávkového divadla). Druhá polovina je utahaná, ubíjející a pouze variuje polovinu první.
Idego  100 %
26.1.2018 | 45 hodnocení
+ souhlasím
To nejlepší představení od Houellebecqových Elementárních částic. Pět dost nesourodých částí, z nichž každá exceluje jiným způsobem. Fantastická živá hudba v celém vystoupení. U první poloviny se chce stále řvát smíchy, u druhé brečet. Národ je brutálním způsobem cupován na kusy. Diváci po celou dobu postupně opouštějící sál a zejména exodus ještě během děkovačky jako by podtrhával vyznění celku. Kdy můžu jít znovu?
Eva123  60 %
8.1.2018 | 152 hodnocení
+ souhlasím
Představení se skládalo z pěti částí. Vedle loutkového divadla o přestávce se mi nejvíce líbily Paměti Alžběty Babrajové a herečky Marie Durnová, Klára Apolenářová a Elena Trčková. V první části Pod okny TGM bylo nejen nejvíce sprostých slov, ale také nejvíce rozmanitých historických (někdy i ahistorických) paralel z českých dějin. V inscenaci se dala najít různá vtipná řešení nejen po textové stránce, ale i pokud jde o výpravu (představení dopadlo docela jednolitě). Nejvíce mi vadilo příliš hlasité bubnování v závěru představení.
Roman1211  0 %
14.10.2021 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Nejdelší tři hodiny v mém životě. Tak moc jsem chtěl odejít, ale pojal jsem to jako zkoušku odvahy. Vydržel jsem až do konce, psychické následky nezvratné.
Jana z Brna  30 %
27.1.2018 | 1 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Císařovy nové šaty. Lákavý popis na webu NdB pro mě zůstal nenaplněn. Asi nejsem sama - tak vlažný potlesk a tolik odcházejících v průběhu jsem nikdy nezažila. Nesourodý kus spojují krom Berušky i samoúčel a povrchnost. Forma nadřazena obsahu. Proč jeptiška říká kun*a a pí*a, proč dívka v kroji s rohy z rohlíků lascivně olizuje dřevěný kalašnikov? Vulgarity, perverze a narážky na klišé o čecháčkovství samy o sobě bez dalších myšlenek prostě nestačí. Herecky slušné, scénicky celkem nápadité, živá hudba jako bonus. Jinak bída. Světlé okamžiky: Národní přestávkové divadlo a Pitínského Babrajová.
Jitka Cholastová  40 %
22.12.2017 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Velmi rozpačitý dojem. Už to, že jsme byli (první repríza) při vstupu do sálu varováni, že by nás mohly užité vulgarity pobouřit - no nevím, tak buď chci být "nekorektní" a provokovat, a pak se za to nestydím, nebo chci neurazit abonenty... Příliš málo nosných nápadů na celovečerní kus, nedotažené. Prví část inscenovaná publicistika, to nemusím, pak paměti dobré, ale spíš scénické čtení: silné, ale utkvěl mi text, ne předvedení. Diviš výsostně básnický, od něj i to hovno zní. Nečekala bych to, ale právě on pro mě představení zachránil. Zajímalo by mě, jestli na to budou chodit školy...
Bassquiat  50 %
3.11.2021 | 17 hodnocení
Annikka  20 %
27.9.2020 | 133 hodnocení
Akinorevv  80 %
19.1.2019 | 14 hodnocení
Gagi  10 %
16.1.2019 | 50 hodnocení
Papirek32  80 %
24.10.2018 | 166 hodnocení
M_gaideczka  80 %
15.12.2017 | 28 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.