Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]

kol.

Hoří v sadě rodném květ

Premiéra: 15.12.2017. Režie: Jan Antonín Pitínský, Jan Nebeský, Jiří Jelínek, Jan Frič, Martin Františák.
Poslední uvedení: leden 2019.

Nekorektní oslava české státnosti. Pět textů etablovaných českých autorů na téma neuralgických bodů češství. Pět českých režisérských osobností různých generací a přístupů. Jeden hořkosladký večer plný červené, modré, bílé, smíchu i slz. Za zvuku živé hudby, vlasteneckých šepotů a výkřiků.
14!
Národní divadlo Brno
Hodnocení inscenace
Redakce
-
Uživatelé
59 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Vladimír Rogalewicz 60 %
(zadáno: 2.12.2018, počet hodnocení: 462)
přínosný / zajímavý komentář
Velice nesourodé, s prudce sestupnou tendencí během celého večera. Pokud jsem byl o přestávce v rozpacích nad tím, co jednotlivé části spojuje a v čem je poselství, po přestávce byl nejdříve "deník služky" zlouhavý až k nepřežití (jak lze ovšem od J.A. Pitínského očekávat) a Ivan Diviš byl jak z jiného světa, to není můj šálek čaje. Jsem v díle I. Diviše nevzdělaný; nevím, nakolik byl výběr reprezentativní; pokud ano, pak nechápu tu gloriolu. Celkově představení nesplnilo očekávání vyvolaná publicistikou a recenzemi; překvapivě ale zůstává jakýsi dojem, nad kterým zdaleka nelze mávnout rukou.
Papirek32 80 %
(zadáno: 24.10.2018, počet hodnocení: 127)
Powstalec 20 %
(zadáno: 14.2.2018, počet hodnocení: 111)
přínosný / zajímavý komentář
Zcela se ztotoznuji s recenzi uzivatele Jana z Brna. Behem predstaveni odeslo ze salu max. 7 lidi, coz me vcelku prekvapilo (cekal jsem podstatne vic).
Jana z Brna 30 %
(zadáno: 27.1.2018, počet hodnocení: 1)
přínosný / zajímavý komentář
(+1)
Císařovy nové šaty. Lákavý popis na webu NdB pro mě zůstal nenaplněn. Asi nejsem sama - tak vlažný potlesk a tolik odcházejících v průběhu jsem nikdy nezažila. Nesourodý kus spojují krom Berušky i samoúčel a povrchnost. Forma nadřazena obsahu. Proč jeptiška říká kun*a a pí*a, proč dívka v kroji s rohy z rohlíků lascivně olizuje dřevěný kalašnikov? Vulgarity, perverze a narážky na klišé o čecháčkovství samy o sobě bez dalších myšlenek prostě nestačí. Herecky slušné, scénicky celkem nápadité, živá hudba jako bonus. Jinak bída. Světlé okamžiky: Národní přestávkové divadlo a Pitínského Babrajová.
Sam198 50 %
(zadáno: 26.1.2018, počet hodnocení: 60)
přínosný / zajímavý komentář
(+2)
Představení doporučuji zakončit útěkem o přestávce (ovšem až po představení Národního přestávkového divadla). Druhá polovina je utahaná, ubíjející a pouze variuje polovinu první.
Idego 100 %
(zadáno: 26.1.2018, počet hodnocení: 40)
přínosný / zajímavý komentář
To nejlepší představení od Houellebecqových Elementárních částic. Pět dost nesourodých částí, z nichž každá exceluje jiným způsobem. Fantastická živá hudba v celém vystoupení. U první poloviny se chce stále řvát smíchy, u druhé brečet. Národ je brutálním způsobem cupován na kusy. Diváci po celou dobu postupně opouštějící sál a zejména exodus ještě během děkovačky jako by podtrhával vyznění celku. Kdy můžu jít znovu?
Eva123 60 %
(zadáno: 8.1.2018, počet hodnocení: 117)
přínosný / zajímavý komentář
Představení se skládalo z pěti částí. Vedle loutkového divadla o přestávce se mi nejvíce líbily Paměti Alžběty Babrajové a herečky Marie Durnová, Klára Apolenářová a Elena Trčková. V první části Pod okny TGM bylo nejen nejvíce sprostých slov, ale také nejvíce rozmanitých historických (někdy i ahistorických) paralel z českých dějin. V inscenaci se dala najít různá vtipná řešení nejen po textové stránce, ale i pokud jde o výpravu (představení dopadlo docela jednolitě). Nejvíce mi vadilo příliš hlasité bubnování v závěru představení.
Jitka Cholastová 40 %
(zadáno: 22.12.2017, počet hodnocení: 2)
přínosný / zajímavý komentář
Velmi rozpačitý dojem. Už to, že jsme byli (první repríza) při vstupu do sálu varováni, že by nás mohly užité vulgarity pobouřit - no nevím, tak buď chci být "nekorektní" a provokovat, a pak se za to nestydím, nebo chci neurazit abonenty... Příliš málo nosných nápadů na celovečerní kus, nedotažené. Prví část inscenovaná publicistika, to nemusím, pak paměti dobré, ale spíš scénické čtení: silné, ale utkvěl mi text, ne předvedení. Diviš výsostně básnický, od něj i to hovno zní. Nečekala bych to, ale právě on pro mě představení zachránil. Zajímalo by mě, jestli na to budou chodit školy...
M_gaideczka 90 %
(zadáno: 15.12.2017, počet hodnocení: 7)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.