Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]

Henrik Ibsen

Nora

Premiéra: 1.11.2013. Překlad: František Fröhlich. Scéna: Stefan Milkov. Kostýmy: Katarina Kováčiková. Úprava a režie: Rastislav Ballek.
1:10x | Poslední uvedení: listopad 2015.


Slavné drama, v komorní úpravě pro dvě hlavní postavy, o fatálním nedorozumění mezi mužem a ženou, kteří tvoří společnou rodinu, projektují společnou budoucnost a obývají společnou domácnost, aniž by si všimli, že žijí ve vlastních rozdílných světech...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Národní divadlo Brno
Hodnocení inscenace
Redakce
-
Uživatelé
44 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Sam198 60 %
(zadáno: 20.9.2015, počet hodnocení: 67)
Koeman2 60 %
(zadáno: 10.5.2015, počet hodnocení: 112)
přínosný / zajímavý komentář
Krátké (60 min), lehce zmatené, málo úderné, leč klasickou Noru v tom poznáš. Okleštěno na 2 hlavní postavy (oba výkony Novotná i Halberstadt velmi dobré). Příběh o ženě, která vezme svůj život do vlastních rukou, což její muž nedokáže pochopit.
Cindy.92 40 %
(zadáno: 4.4.2015, počet hodnocení: 309)
Candie254 30 %
(zadáno: 30.10.2014, počet hodnocení: 196)
přínosný / zajímavý komentář
Toto drama mne nijak neoslovilo, měla jsem pocit, že půjde víceméně o rozchodový rozhovor manželů, jenže to se odehrálo jen v závěrečných 5 minutách. Taktéž jsem měla problém se zařazením hry po stránce časové. Šlo o minulost, ale jak vzdálenou? Za dob Ibsena by dialogy odpovídaly, dnes moc ne. Kostýmy a rekvizity nešly ani k jednomu. A co chtěl režisér říci scénou z plesu, kde se Eva Novotná plazila po zemi, a závěrem s obřími hlavami? Odcházela jsem zklamaná, čekala jsem daleko více. Navíc se mi ani výkon Petra Halberstadta moc nezamlouval, zato Eva Novotná podala stabilní kvalitní výkon.
Jan456 30 %
(zadáno: 27.9.2014, počet hodnocení: 178)
Divadelní mák 20 %
(zadáno: 13.3.2014, počet hodnocení: 27)
Janis 60 %
(zadáno: 16.12.2013, počet hodnocení: 232)
přínosný / zajímavý komentář
Komorní verze tohoto stále velmi aktuálního příběhu (o skutečné svobodě ženy a o vyrovnávání se s jejím obětováním na oltář rodiny, respektive o smyslu téhož) mě úplně nebavila. Snad proto, že zúžením na dvě postavy inscenace nabrala i pár hluchých míst. Současně mi toto podání Ibsena připadalo ochuzené v dějové výstavbě i v pregnantnějším vysvětlení mezilidských vztahů, tak jak to autor umí. Např. by se mi líbila méně plochá charakteristika Torvalda.
Ale za vidění stojí.
A.block 50 %
(zadáno: 17.11.2013, počet hodnocení: 24)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.