Národní divadlo Brno [Mahenovo divadlo]
Henrik Ibsen
Paní z moře
Premiéra: 27.1.2017
Překlad: František Fröhlich. Dramaturgie: Lucie Němečková, Petr KlariN Klár. Výprava: Marek Cpin. Hudba: Petr Hromádka. Režie: Martin Františák.
Poslední uvedení: červen 2018.
Poslední uvedení: červen 2018.
Eva Novotná, Petr Halberstadt, Tomáš Šulaj, Anna Stropnická, Michaela Rykrová, Martin Siničák, Roman Nevěčný / Jan Hájek, Václav Veselý...
Fascinující, mysteriózní, severská detektivka sugestivně předznamenávající drama o víře, naději a citu. Ellida Wangelová je nevšedně půvabná žena, opředená dráždivou mystikou fjordů i tajemstvím, jež skály láme a spouští katastrofy...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
65 %
kontroverzní inscenace (558.)
Hodnocení redakce
Lukáš Dubský 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Volby
Hodnocení (14)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
12.5.2017 | 1206 hodnocení
+ souhlasím
Funkcionalistická scéna M. Cpina ukazuje dům Wangelových jako moderní prosklenou vilku s bazénem, do dnešní doby hru posouvají i rekvizity. Jako zbytečné se jeví projekce některých scén. Paní z moře je velkou příležitostí pro E.Novotnou - její Elida je silná žena, která ale uvízla na místě, kde nežije, ale pouze přežívá. Věří, že jinde by byl její život šťastnější. Za zmínku stojí M.Siničák, který udělal z umírajícího Lyngstranda smutného klauna, který se zoufale snaží zaujmout. Všechny postavy jsou nějak sobecké, ale narozdíl od jiných Ibsenových her nejsou vztahy vyloženě patologické.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Eva123 60 %
10.4.2017 | 152 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace Paní z moře se odehrávala na funkcionalistické scéně Marka Cpina (zmírněné květovanými závěsy), v pozadí se zobrazovaly skály a moře, herci se objevovali též vpředu na dotáčkách. Bylo to zajímavé, z herců mě zaujali Václav Veselý v roli malíře a Anna Stropnická coby doktorova dcera.
Maremma 40 %
10.3.2017 | 8 hodnocení
+ souhlasím
...ano, Siničák jediný ani nehraje sám sebe, ani nehraje špatně. Dala se i Rykrová. Horší než herci byl ale celek - režie poctivě papouškuje řadu "současných" trendů - od použití formy instalace v podobě hlučné prefabrikující hudby doprovázející živý obraz, přes snímání herců promítané na plátno (výsledek nebyl nepodobný Ordinaci v růžové zahradě), až po úplně zbytečné použití rekvizit typu sekačky na trávu a zahradního grilu. O větším režijním gestu nemůže být řeč. Hra sama o sobě představuje pro pódium kukátkového divadla velké riziko a bohužel se hrozba vyprázdnění étosu textu naplnila.
simakova.j@seznam.cz 10 %
18.2.2017 | 145 hodnocení
+ souhlasím
Kdyby klišé mělo křídla, tak by se tato inscenace vznášela jako holubička. 10 % za Martina Siničáka.
Emamele 90 %
16.2.2017 | 24 hodnocení
+ souhlasím
Moc se mi líbily herci hlavních rolí, využití hudby, práce se scénou a kostýmy a symbolika s obrazem mořské panny v závěru. Jedna z mých oblíbených Ibsenových her. Postava učitele mohla být trochu méně slizká - a nepochopila jsem rekvizitu mrtvého racka. Při využití projekcí trochu zlobil zvuk - ale byla jsem na druhém představení po premiéře, třeba už technikálie vychytali. A super využití kabinky/sprchového koutu. Celkově velký zážitek a spokojenost.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.