Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona]
Josef Topol
Konec masopustu
Premiéra: 4.11.2010. Dramaturgie: Marek Pivovar. Scéna: David Bazika. Kostýmy: Eliška Zapletalová. Hudba: Zbyhněv Siwek. Choreografie: Jana Ryšlavá. Režie: Janusz Klimsza.
2:30 | Poslední uvedení: prosinec 2011.
2:30 | Poslední uvedení: prosinec 2011.
Lada Bělašková, Robert Urban / Igor Orozovič, David Viktora, Jan Kovář, Renáta Klemensová, František Večeřa, Veronika Forejtová, Vladimír Čapka, Petr Houska, Miroslav Rataj, Tomáš Jirman, Robert Finta, Pavlína Kafková, Jan Wysoglad, David Schreiber / Vladimír Polák, Jiří Sedláček, Jaroslav Krob, Lukáš Šustr...
Jedno z největších českých dramat dvacátého století, ve kterém se střídají reálné obrazy života soudobé vesnice se světem divadelní fantazie. Tragická hra o dopadech kolektivizace venkova na osudy lidí i charakter přírody. Meze jsou rozorávány, tradiční vazby mezi lidmi berou za své, k moci se dostávají ti, kdo v příštích desetiletích povedou hospodářství k pomalému zmaru...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení (11)
HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Landa 80 %
(zadáno: 7.12.2011, počet hodnocení: 2895)
přínosný / zajímavý komentář
Krásná inscenace, díky níž vynikl překrásný Topolův text. Oceňuji realistickou scénu a kostýmy D. Baziky respektive E. Zapletalové. Ano, možná právě tato inscenace by se dala přirovnat k jevištní básni... Vycizelované i po herecké stránce a bonus navíc v podobě podmanivé hudby Z. Siwka. Repríza (derniéra) navíc neměla slabšího hereckého výkonu. Po zhlédnutí této verze Masopustu jsem si ještě víc uvědomil nedostatky Pitínského nastudování v pražském Národním divadle.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Coward 30 %
(zadáno: 17.1.2021, počet hodnocení: 212)
přínosný / zajímavý komentář
(viděno na YouTube jako záznam z premiéry)
Příliš mě to nezaujalo a dost jsem se při sledování nudil. 10% strhávám za scénu. Nemám rád nevyužitou scénu, obzvláště na velké scéně. Tady se prakticky jednalo jen o náznaky. V Ostravě jsem dosud nebyl na žádném představení, tak jsem rád alespoň za záznam, ale bohužel pro mě hodně slabé.
Příliš mě to nezaujalo a dost jsem se při sledování nudil. 10% strhávám za scénu. Nemám rád nevyužitou scénu, obzvláště na velké scéně. Tady se prakticky jednalo jen o náznaky. V Ostravě jsem dosud nebyl na žádném představení, tak jsem rád alespoň za záznam, ale bohužel pro mě hodně slabé.
Vladimír Rogalewicz 70 %
(zadáno: 13.1.2021, počet hodnocení: 617)
přínosný / zajímavý komentář
Poctivě vystavená a bez slabších míst provedená inscenace. A to není málo, zvlášť u této silné hry. Vždyť si na tom nedávno vylámali zuby J.A. Pitínský i Martin Františák. Nicméně vzpomínám na skvělé představení Hany Burešové s absolventy KALD DAMU v Dlouhé (pravda, už asi hodně pozapomenuté). (Ze záznamu.)
Studený Čumáček 80 %
(zadáno: 13.1.2021, počet hodnocení: 251)
přínosný / zajímavý komentář
77%
záznam
Kompaktní inscenace, které se podařilo vyjádřit stísněnou atmosféru, aniž by pominula také linii nepochopení dvou generací (otce a dětí, vnuka a babičky). Tvrdý a ve vztahu k vlastním dětem neobratný Král/D. Viktora, zdánlivě naivní Marie/L. Bělašková, obratně proplouvající Raf/R. Urban, slabomyslný Jindřich, toužící se zavděčit otci/J. Kovář...vše sloužící hře.
záznam
Kompaktní inscenace, které se podařilo vyjádřit stísněnou atmosféru, aniž by pominula také linii nepochopení dvou generací (otce a dětí, vnuka a babičky). Tvrdý a ve vztahu k vlastním dětem neobratný Král/D. Viktora, zdánlivě naivní Marie/L. Bělašková, obratně proplouvající Raf/R. Urban, slabomyslný Jindřich, toužící se zavděčit otci/J. Kovář...vše sloužící hře.
Claire 70 %
(zadáno: 4.2.2011, počet hodnocení: 100)
přínosný / zajímavý komentář
Jakkoli to ke konstruktivní kritice nepatří, tohle mi absolutně pokazili spoludiváci. Aby někdo spal, zvonil mu telefon, vzdychal a pronášel do ticha "trapné" a "mě ta padesátá léta nedojímají, mě se to nedotklo", je opravdu trestuhodné. Zvláště pokud to všechno dělá manželský pár za vámi.