Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona]

Konec masopustu

Premiéra: 4.11.2010 | 2:30
Dramaturgie: Marek Pivovar. Scéna: David Bazika. Kostýmy: Eliška Zapletalová. Hudba: Zbyhněv Siwek. Choreografie: Jana Ryšlavá. Režie: Janusz Klimsza.
Poslední uvedení: prosinec 2011.
Jedno z největších českých dramat dvacátého století, ve kterém se střídají reálné obrazy života soudobé vesnice se světem divadelní fantazie. Tragická hra o dopadech kolektivizace venkova na osudy lidí i charakter přírody. Meze jsou rozorávány, tradiční vazby mezi lidmi berou za své, k moci se dostávají ti, kdo v příštích desetiletích povedou hospodářství k pomalému zmaru...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Národní divadlo moravskoslezské
Hodnocení inscenace
Redakce
80 %
Uživatelé
68 %
68101000
Hodnocení redakce
Jiří Landa 80 %
Ke zhlédnutí online naDramox

Volby

Hodnocení (11)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa  80 %
(zadáno: 7.12.2011, počet hodnocení: 2895)
+ přínosný / zajímavý komentář
Krásná inscenace, díky níž vynikl překrásný Topolův text. Oceňuji realistickou scénu a kostýmy D. Baziky respektive E. Zapletalové. Ano, možná právě tato inscenace by se dala přirovnat k jevištní básni... Vycizelované i po herecké stránce a bonus navíc v podobě podmanivé hudby Z. Siwka. Repríza (derniéra) navíc neměla slabšího hereckého výkonu. Po zhlédnutí této verze Masopustu jsem si ještě víc uvědomil nedostatky Pitínského nastudování v pražském Národním divadle.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Coward  30 %
(zadáno: 17.1.2021, počet hodnocení: 218)
přínosný / zajímavý komentář
(viděno na YouTube jako záznam z premiéry)
Příliš mě to nezaujalo a dost jsem se při sledování nudil. 10% strhávám za scénu. Nemám rád nevyužitou scénu, obzvláště na velké scéně. Tady se prakticky jednalo jen o náznaky. V Ostravě jsem dosud nebyl na žádném představení, tak jsem rád alespoň za záznam, ale bohužel pro mě hodně slabé.
Vladimír Rogalewicz  70 %
(zadáno: 13.1.2021, počet hodnocení: 657)
přínosný / zajímavý komentář
Poctivě vystavená a bez slabších míst provedená inscenace. A to není málo, zvlášť u této silné hry. Vždyť si na tom nedávno vylámali zuby J.A. Pitínský i Martin Františák. Nicméně vzpomínám na skvělé představení Hany Burešové s absolventy KALD DAMU v Dlouhé (pravda, už asi hodně pozapomenuté). (Ze záznamu.)
Studený Čumáček  80 %
(zadáno: 13.1.2021, počet hodnocení: 304)
přínosný / zajímavý komentář
77%
záznam
Kompaktní inscenace, které se podařilo vyjádřit stísněnou atmosféru, aniž by pominula také linii nepochopení dvou generací (otce a dětí, vnuka a babičky). Tvrdý a ve vztahu k vlastním dětem neobratný Král/D. Viktora, zdánlivě naivní Marie/L. Bělašková, obratně proplouvající Raf/R. Urban, slabomyslný Jindřich, toužící se zavděčit otci/J. Kovář...vše sloužící hře.
Claire  70 %
(zadáno: 4.2.2011, počet hodnocení: 100)
přínosný / zajímavý komentář
Jakkoli to ke konstruktivní kritice nepatří, tohle mi absolutně pokazili spoludiváci. Aby někdo spal, zvonil mu telefon, vzdychal a pronášel do ticha "trapné" a "mě ta padesátá léta nedojímají, mě se to nedotklo", je opravdu trestuhodné. Zvláště pokud to všechno dělá manželský pár za vámi.
Diogenes  80 %
(zadáno: 21.3.2017, počet hodnocení: 57)
Národosolsobě  50 %
(zadáno: 4.4.2012, počet hodnocení: 294)
Dvopet  80 %
(zadáno: 25.2.2012, počet hodnocení: 104)
Xviktorie  80 %
(zadáno: 15.12.2011, počet hodnocení: 45)
Jarin  70 %
(zadáno: 4.12.2011, počet hodnocení: 140)
IlDivino  70 %
(zadáno: 4.12.2011, počet hodnocení: 106)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.