Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo A.Dvořáka (zkušebna)]

Rozhovory s astronauty

Premiéra: 23.1.2015 | 1:10x
Překlad: Zuzana Augustová. Dramaturgie: Dagmar Radová. Výprava: Jan Štěpánek. Hudba: Tomáš Vtípil. Režie: Ondřej Elbel.
Poslední uvedení: prosinec 2015.
Formálně netradiční hra, vystavěná s obrovským jazykovým citem a smyslem pro humor, která si bere na mušku fenomén au pair. Dívky ze vzdálených zemí odjíždějí tam, kde se jejich sny o krásné a bezstarostné budoucnosti mohou naplnit. Tam mají hlídat potomky prací a jinými povinnostmi vytížených žen, ale realita je poněkud jiná, než si představovaly. Namísto členů rodiny se z nich stávají novodobé služky, „holky pro všechno“, které musí zvládnout nejen rozmazlené děti, jejich hysterické matky, ale i otce, kteří se prakticky nikdy ze svého kosmu nevracejí domů...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Národní divadlo moravskoslezské
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
70 %
7011000
Hodnocení redakce
Jiří Koula 70 %
Jiří Landa 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Volby

Hodnocení (4)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula  70 %
3.1.2016 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
Text, který svého vrcholného naplnění dosáhl scénickým čtením Divadla Letí. Tato inscenace ho na jedné straně důstojně zplnohodnotnila, avšak zároveň se trochu ztratil sociální kontext přímo plynoucí ze "cvičných textů" při výuce jazyka, což je jeden z největších autorčiných vkladů.
Jiří Landa  70 %
31.12.2015 | 3027 hodnocení
+ souhlasím
65% Monologické formě hry dle mého názoru vyhovuje spíš scénické čtení, které se čtyřmi výraznými herečkami své generace v režii N. Deákové uvedlo Div. Letí. Scénicky si s nesnadným úkolem rozhodl poměřit síly O. Elbel a nutno přiznat, že jeho inscenace dopadla nad očekávání dobře. Repliky rozdělil mezi šestici herců, z nichž zaujaly zejména S. Krupanská a A. Gasnárková, která vytvořila postavu maličkého dítěte nadmíru uvěřitelně. Právě o něm, o hnacím motoru veškerého počínání žen, se totiž hrálo především. Nejsem si ale jist, nakolik se s textem neobeznámený divák bude v příběhu orientovat.
Lukáš Dubský  70 %
27.11.2015 | 1132 hodnocení
+ souhlasím
Jazykově vytříbený text není založen na klasických dialozích, komunikace mezi postavami je omezená. Ocenit lze fakt, že hra není povrchní a Elbelova inscenace nechává divákovi prostor pro vlastní názor. Souboj o životní prostor, který mezi sebou svádí zaměstnaná matka a au-pairky z Východu nakonec nejvíc odnáší dítě (ve vtipné i dojemné kreaci A.Gasnárkové). Hra zachycuje takovou nepovedenou variaci na "německý sen". (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Dvopet  70 %
2.1.2016 | 104 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.