Slovácké divadlo Uherské Hradiště [hlavní scéna]
<< Tenor na roztrhání | Utíkej, Nituško! >>
Anton Pavlovič Čechov
Tři sestry
Premiéra: 21.1.2022
Úprava: Iva Šulajová, Michal Zetel & kol. Dramaturgie: Iva Šulajová. Výprava: Eva Jiřikovská. Hudba: Martin Štědroň. Režie: Michal Zetel.
Poslední uvedení: červen 2023.
Poslední uvedení: červen 2023.
Míma Krajčová, Pavlína Hejcmanová, Jitka Hlaváčová, Josef Kubáník, Petra Staňková, Pavel Hromádka, František Maňák, Zdeněk Trčálek, Pavel Majkus, Jiří Hejcman...
Jeden z nejhranějších titulů moderního dramatu sleduje osudy čtyř sourozenců Prozorovových, žijících po smrti otce v rodinném sídle typického maloměsta. Touží po návratu z provincie do centra ‒ do Moskvy, města, odkud pocházejí a které je pro ně symbolem místa, kde se dá prožít štěstí...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
90 %
Uživatelé
70 %
kontroverzní inscenace (59.)
Hodnocení redakce
Lukáš Dubský 90 %
Lukáš Dubský 90 %
Volby
Hodnocení (11)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 90 %
27.6.2022 | 1206 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Ačkoliv tvůrčí tým využívá Čechovův text jen jako základní stavební kámen, je v téhle částečně improvizované inscenaci možná víc čechovovské atmosféry než v kdejakém pietním nastudování. První dvě dějství jsou přirozeně působícím jevištním hemžením plným situačního i konverzačního humoru. Komika situací a nadsázka ve vykreslení postav zde ovšem není samoúčelná a herci dokáží zachovat tušený smutek, který se ukrývá v nitru postav. Třetí dějství tvoří různorodě pojaté monology, v nichž vynikla hlavně P.Hejcmanová jako Máša se svým podcastem. Poslední jednání je zcela beze slov, přesto srozumitelné. Originální podívaná, s návštěvou neváhejte.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
JirkaS 0 %
7.6.2023 | 382 hodnocení
+ souhlasím
Co napsat k inscenaci, u níž od začátku nechápu, o co tam jde, neorientuji se příliš v postavách a dění na jevišti a po 20 minutách začnu usínat, přičemž mi to vydrží až do konce? Možná to bylo na motivy Čechova, ale tohle nebyl Čechov! Což by až tak nevadilo, ale ono to z mého pohledu nebylo ani zajímavé. Těžko říct, kde se u mě stala chyba, věděl jsem předem, do čeho jdu, ale přesto jsem se nesešel na stejné vlně s režijním záměrem ani s herci na jevišti. Ani po týdnu neumím přijít na jediný světlý bod inscenace, na něco, co by mě zaujalo. A tak je mi to líto, ale za mě je to prostě čistá nula. /30.5.2023 v Táboře/
Janis 90 %
28.5.2022 | 296 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Vynikající inscenace s velkou mírou improvizace, která působí hned zkraje představení velmi spontánně až neobvykle, a to i díky tomu, že text je nedeklamovaný, pronášený přirozeným tónem.
Slovácké divadlo v nejlepší formě, výborná režie, kus bude určitě aspirovat na nejlepší počin roku. Byl to senzační večer - díky!
Viděno na hostování v Brně.
Slovácké divadlo v nejlepší formě, výborná režie, kus bude určitě aspirovat na nejlepší počin roku. Byl to senzační večer - díky!
Viděno na hostování v Brně.
Cechoslovak 80 %
9.4.2022 | 102 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Byl jsem na výborném divadelním představení, ale ne na Čechovovi. Chtělo by to respekt k autorovu textu nebo ho neuvádět jako autora. Příznačné repliky "pracovat se musí" nebo "jsem unavená" tu vůbec nezazní, zůstává jen toužebné "do Moskvy!" Jinak si herci skvěle zaimprovizovali, přičemž akcentují obecně lidské problémy místo analýzy široké ruské duše. Je to dobře, nebo škoda? Vrcholem je asi třetí dějství s pestrou škálou monologických výstupů (budu si pamatovat Irininu píseň u mixážního pultu a Mášino samointerview). Závěrečná pantomima taky stála za to, ale příště se zas raději učte texty.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.