Švandovo divadlo [studio]

Mlč, Jobe, mlč!

Premiéra: 19.5.2012 | 1:15x
Dramaturgie: Lucie Kolouchová. Výprava: Eva Jiřikovská. Hudba: Gabriela Vermelho. Režie: Dodo Gombár.
Poslední uvedení: květen 2013.
Třetí díl z cyklu „Teď přichází Zákon“ na biblické téma. Brutální vize světa, kde každý může být Jobem, každý má právo na svou dávku soukromého peklíčka, prokletí a utrpení...
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Švandovo divadlo
Hodnocení inscenace
Redakce
45 %
Uživatelé
25 %
2541000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 30 %
Jiří Landa 40 %
Jiří Koula 50 %
Pavla Haflantová 60 %
Volby

Hodnocení (8)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  30 %
29.3.2013 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
Autorka biblické téma zpracovala moderně, osobitě a možná s dobrými úmysly. Smysl jejího experimentu jsem však nepochopil. Nevím, jak bych se s dramatickým textem vypořádal při čtení, ale pro uvedení na divadle se mi jevil nevhodný a nesrozumitelný. Režisér s inscenačním týmem vytvořil zvláštní atmosféru, které pomohly řešení scény a hudba. A dobře ji dotvářel působivý a niterný projev herců. Kvalita dílčích složek však nezměnila fakt, že celek zůstal nečitelný. Co s divadlem, na němž není patrné, o čem je? Ale ne každý experiment se povede a i nezdařené pokusy o něco nového mají smysl.
Jiří Landa  40 %
27.2.2013 | 3031 hodnocení
+ souhlasím
Hře s netypickou stavbou, jež byla založena především na nesourodých dialozích, režie nepomohla k jejímu „zdiváčtění“. Text vychází ze starozákonního příběhu o Jobovi, takže i zde je hlavním tématem problematika lidského utrpení, které si rozhodně nevybírá „dle lidských zásluh postiženého“. Zajímavé téma bylo zpracováno pro mě nestravitelným způsobem, třebaže oceňuji nasazení všech čtyř účinkujících, především pak Z. Onufrákové.
Jiří Koula  50 %
21.9.2012 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Vysledovat v této inscenaci biblický základ je práce pro detektiva, interpretace, k níž jsem nakonec došel, spočívá v relativizaci - každý z nás je někdy Job, někdy Elifaz Temanský, Bildad Suchský či Zofar Naamatský, někdy i Hospodin ve smyslu úlohy v předloze. Přesto pro mě má inscenace určité kouzlo, možná jako plamen pro můru, ale ač hodnotím průměrem, chystám se na druhou návštěvu.
Pavla Haflantová  60 %
23.7.2012 | 356 hodnocení
+ souhlasím
Mno...pravda, jedná se o velice těžko čitelnou inscenaci, nicméně herecké výkony mě oslovily a vážně zvažuji druhou návštěvu. Je to úchylné...ale má to něco do sebe...
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Kytina  50 %
9.5.2013 | 181 hodnocení
+ souhlasím
Chce vidět více než jednou.. Hodně těžké na pochopení, i přesto mi tam zůstalo dost otazníků. Někdo odcházel zhnuseně, někdo přemýšlivě. Vynikající herecké výkony!
Falos  10 %
9.4.2013 | 224 hodnocení
+ souhlasím
blbost ale skvelej patrik dergl
Ema  30 %
13.6.2012 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Špatně srozumitelné představení. Vše bylo příliš brutální, vychýlené, vypjaté, takže nebylo možné se na hru nijak napojit, udělat paralelu k situaci ve vlastním životě. Mezi dialogy, které dávaly velmi málo smyslu, sem tam probleskovalo něco jako "otázky" a "nepřicházející odpovědi". Uvítala bych ale jasnější vedení, jak si to všechno přebrat. Klobouk dolu před herci, kteří se do toho vložili naplno. No, asi to tak mělo být.
Guildenstern  10 %
29.5.2012 | 445 hodnocení
+ souhlasím
podle mě autorka stvořila dokonale vyprázdněný pseudointelektuální blábol, pro který bohužel režisér a zřejmě i herci chovají jistý druh nadšení a pochopení. já tedy opravdu ne. ve studiu švandova divadla mi cca od páté minuty bylo fyzicky nepříjemné setrvávat. zřejmě nejnepřístupnější a nejodtažitější inscenace, kterou jsem kdy viděl. 10% jen za (marně) vynaloženou energii herců.

jsem opravdu zvědavý, jak dlouho potrvá schizofrenie švaňdáku ve smyslu řachandoidní divácky oblíbené a nenáročné hrbkoviny vs. náročnější, hůře stravitelné a nepříliš navštěvované gombároviny...

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.