Východočeské divadlo Pardubice [Městské divadlo]

Králova řeč

Premiéra: 26.4.2014. Překlad: Jitka Sloupová. Dramaturgie: Jana Uherová. Scéna: Ivo Žídek. Kostýmy: Roman Šolc. Režie: Petr Novotný.
2:50 | Poslední uvedení: březen 2017.


Osobní drama o smyslu lidského poslání na půdorysu královského údělu v moderním světě, podle kterého vznikl úspěšný film. Princ Bertie, potýkající se s vadou řeči, je po smrti otce a skandální abdikaci bratra nečekaně korunován králem Jiřím VI. Země stojí na prahu 2. světové války a zoufale potřebuje silného vůdce. Králova žena domluví svému muži setkání s excentrickým terapeutem Lionelem Loguem, který má krále zbavit nepříjemného koktání. Po tuhém začátku se tito dva ponoří do neobvyklého způsobu léčby a časem mezi nimi vznikne nenarušitelné pouto...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Východočeské divadlo Pardubice
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
77 %
7791000
Hodnocení redakce
Jiří Landa 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Landa 70 %
(zadáno: 20.7.2015, počet hodnocení: 2863)
přínosný / zajímavý komentář
Solidní zpracování v současné době hojně uváděné hry. Souhra M. Mejzlíka a J. Kalužného patřila k největším devízám této inscenace, stejně tak jako výstupy D. Novotné. Díky zmiňované herečce v tomto nastudování vyniklo i téma vztahu Lionela a Myrtle, které bývá většinou značně opomíjeno. Režie dokázala vytvořit poutavou inscenaci bez slabších míst. Kéž by bylo na českých jevištích k vidění víc podobně kvalitně zpracovaných diváckých titulů.
Lukáš Dubský 70 %
(zadáno: 27.4.2014, počet hodnocení: 795)
přínosný / zajímavý komentář
Tragikomedie britského spisovatele Davida Seidlera rozvíjí soukromé drama na pozadí velkých dějinných událostí a je velkou příležitostí pro herce, kterým jsou svěřeny dvě hlavní role. Martin Mejzlík hraje britského panovníka s citem a pochopením. Jeho vadu řeči nijak okázale nezdůrazňuje, projevuje se hlavně při veřejných vystoupeních, v soukromí je téměř neznatelná. Svérázného logopeda si s chutí zahrál Jiří Kalužný, který v mnoha scénách přebírá otěže a je tahounem inscenace. Dobré herecké výkony, přiměřená stopáž i vhodně zvolená podkresová hudba dělají z inscenace příjemný zážitek.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Zdarda 50 %
(zadáno: 19.11.2016, počet hodnocení: 72)
přínosný / zajímavý komentář
Slabá režie. Neustálé střídání kulis bylo poněkud zbytečné, a navíc ne úplně profesionálně provedené. I když je Lionel Logue mistr v rétorice, kupodivu byl jeho projev velice monotónní. Martin Mejzlík dobře dávkuje nejistotu a nízké sebevědomí. Ale jeho Bertie mluví bezchybně, propuká v úžasně napsané monology a vůbec nekoktá. Tudíž závěrečná scéna, která je vyvrcholením hry, postrádá jakýkoliv emotivní účinek. Ostatní herci jen sekundují, statické dialogy mezi vedlejšími postavami zavánějí svým provedením amatérismem. Chválím dobrou hudbu. Celkově na mě představení působí trochu odfláknutě.
Jiří Hurt 60 %
(zadáno: 26.2.2015, počet hodnocení: 22)
přínosný / zajímavý komentář
64%, rozhodně ne 56 :)
Matěj Zelinka 80 %
(zadáno: 16.1.2015, počet hodnocení: 17)
přínosný / zajímavý komentář
Skvělé výkony obou hlavních herců dělá z této inscenace také skvělou podívanou. Hra nemá hluchá místa a na jevišti se pořád něco děje.
MarekLinhart 80 %
(zadáno: 16.2.2017, počet hodnocení: 152)
M_marek 80 %
(zadáno: 20.10.2015, počet hodnocení: 44)
Dezodoo 90 %
(zadáno: 9.10.2015, počet hodnocení: 91)
Teres 80 %
(zadáno: 10.5.2014, počet hodnocení: 126)
Kritik 90 %
(zadáno: 4.5.2014, počet hodnocení: 70)
Dizi 80 %
(zadáno: 21.2.2015, počet hodnocení: 3)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.