Premiéry

Říjen 2020 | Září 2020 | Léto 2020 | Červen 2020 | Květen 2020 | Březen 2020 | Únor 2020 | Leden 2020 | starší 


foto: Alena HrbkováMonstrum nebo oběť? Dobový příběh o lásce a zabíjení inspirovaný skutečným kriminálním případem. Drama z dob, kdy se ještě Štefánikova ulice jmenovala Kinská, kdy ženy byly téměř bezprávným majetkem v rukou svých mužů a kdy právo na lásku a svobodu bylo někdy nutné vykoupit vraždou. Autorská adaptace slavné novely o ženě, která se vzepřela těm, kteří chtěli rozhodovat o jejím osudu. Zakážou jí lásku, ona je obdaruje nenávistí. Vezmou ji svobodu, ona jim dá pocítit vězení. Nárokují si její život, ona jim naordinuje smrt. Sňatek ji zajistil společenské postavení, ale zároveň ji připravil o nespoutanost mládí. Kateřina se však své svobody jen tak vzdát nehodlá. Každé omezení, každé rozhodnutí, které je učiněno bez jejího vědomí, je jen další záminkou k revoltě, jíž hodlá vzít osud opět do svých rukou. David Jařab inspirován novelou ruského autora Nikolaje Semjonoviče Leskova Lady Macbeth Mcenského újezdu napsal svébytný text zasazený do Prahy druhé poloviny 19. století. Z předlohy si vypůjčuje silný příběh a tragický osud hrdinky, která se z nešťastného manželství pokusí vyprostit zločinem. Vytváří však originální a neuvěřitelně aktuální obraz společnosti, jež se stále dělí na svět žen a mužů. Lady Macbeth je nejen příběhem nešťastné lásky a vášně, jež člověka pudí k nejhorším činům, ale také důmyslnou studií toho, jak si společnost dokáže vychovat své vlastní zločince, které od toho být obětí dělí jen velmi tenká hranice. Účinkují Natálie Řehořová, Matěj Nechvátal, Luboš Veselý, Tomáš Petřík, Marie Štípková, Denisa Barešová a Oskar Hes nebo Marek Frňka.
premiéra: 29.2.2020 | foto: Alena Hrbková
foto: archiv Klicperova divadlaDivadelní adaptace slavného stejnojmenného románu. Kroniky dvacátých let minulého století. Amerika. New York, svět svobody, jazzu, hospodářského růstu. Svět, ve kterém se s trochou píle může každý stát milionářem. Svět materiálního bohatství a morální prázdnoty. Nick přijíždí do New Yorku a postupně se stává součástí světa mimořádně bohatých lidí. Jeho dům sousedí s majestátním sídlem Jaye Gatse, který si nechává říkat Velký Gatsby, milionáře a podivína, pořádajícího ve svém domě velkolepé bizarní večírky. Přes záliv bydlí Nickova sestřenice Daisy se záletným manželem. Daisy a Gatsbyho cosi spojuje. Stará láska nerezaví, ale žádná idyla to není. Za maskou amerických úsměvů, štěstí a bujarých večírků se skrývá bolest, sobeckost a zmařené sny. Po velkolepém flámu nastává nemilosrdná kocovina. Budoucnost, uznání, lásku a přátelství si nelze koupit. Hrají Jakub Tvrdík, Kryštof Bartoš, Michala Gatialová, Michal Lurie, Anna Kratochvílová, Natálie Holíková, Jan Vápeník, Martina Nováková, Jan Bílek, Vojtěch Říha a Josef Čepelka. Spolurežírují Adam Svozil a Kristýna Jankovcová.
premiéra: 29.2.2020 | foto: archiv Klicperova divadla
foto: archiv Národního divadla BrnoJede k nám vídeňský komisař! Pozdvižení připomínající začátek Gogolovy komedie Revizor. Postavy naší frašky ovšem vyleká příjezd muže, který má ve městě prošetřit nedávné nepokoje v souvislosti s revolučním rokem 1848. Češi jsou odhodláni Vídni nepodlehnout a ubránit svůj vítězný prapor (který ovšem skrývají ve sklepě). „Dobří lidé kráčejí vyrovnaným krokem k cíli. Ostatní, aniž o tom vědí, tančí kolem nich dobové tance.“ Citátem z Franze Kafky uvodil Karel Steigerwald (*1945) svou hořkou hru, kterou na počátku 80. let na hraně zákazu napsal pro ústecké Činoherní studio a režiséra Ivana Rajmonta. Při zpětném pohledu není jen alegorií na dobu normalizace (jejíž ovzduší jako by se žel vracelo), ale nadčasovým svědectvím o Češích jako takových. Vlastně ironický pandán k Jiráskově Lucerně. Lípy se nevzdáme! Ale co o ní víme? Co pro nás představuje? O české národní povaze bude se hrát ve vídeňské architektuře. A v režii Rajmontova žáka Ivana Krejčího. Na jevišti Mahenova divadla účinkují Jan Grygar, Jana Štvrtecká, Ivan Dejmal, Pavel Čeněk Vaculík, Jakub Svojanovský, Zuzana Černá, Vladimír Krátký, Martin Siničák, Pavel Doucek a Hana Tomáš Briešťanská.
premiéra: 28.2.2020 | foto: archiv Národního divadla Brno
foto: archiv Divadla v ŘeznickéTato hra byla nedávno představena na Off d´Avignon festivalu a posléze přenesena do Théatre Michel v Paříži. Silný příběh - krutý souboj - s velmi dobře vystavěnou zápletkou a napětím, ve kterém je divák vtažen do role svědka a soudce, tváří v tvář minulosti a současnosti. Vidíme portréty dědictví a odkazy otců. Můžeme uniknout minulosti a můžeme dál beztrestně žít a můžeme přežít zneuctění a křivdu? Shakespearovský duch odhaluje pravdu minulosti a viny, strhne masky a to co odkryjí, zapáchá. Jsme svědky psychického kolapsu člověka, který musí nejprve zachránit svou pověst, pak zachránit svou kůži, hrát hru, kterou ho jeho agresor nutí hrát. Ale kdo je opravdu agresor? To je to, co nám aktéři - slavný dirigent a návštěvník - kousek po kousku odkrývají a řeší témata jak důležitá a neomylná je odpovědnost, svobodná vůle a nevyhnutelnost. V obsazení dvou mužských rolí uvidíme opět Pavla Rímského a Martina Fingera, kteří se už mistrně představili v inscenaci Poslední sezení u doktora Freuda.
premiéra: 27.2.2020 | foto: archiv Divadla v Řeznické
foto: Patrik BoreckýPodle mnoha filozofických a náboženských směrů není smrt konečnou stanicí. Spíše jakýmsi přechodem. Mluví o tom staré náboženské texty i úvahy současných filosofů a fyziků. V naší civilizaci ale smrt tabuizujeme, odsouváme do tajných zákoutí mysli, pokoušíme se ji přelstít vědou i kosmetikou. K čemu to může vést, vidíme všude kolem sebe. Možná je načase vrátit se k moudrosti přírodních národů, které nevnímaly svět a dění v něm jako neustálý vývoj vpřed, ale jako věčný kruh, v němž se život i smrt harmonicky prolínají v nikdy nekončícím tanci. V režii Jana Friče uvidíte Magdalénu Borovou, Sašu Rašilova, Matyáše Řezníčka, Jindřišku Dudziakovou a další. Inscenace bude uváděna na Nové scéně.
premiéra: 27.2.2020 | foto: Patrik Borecký
foto: archiv Pantheon productionNenapravitelný rošťák, profesionál i zvíře chystá bezva fintu... Řekne-li se kultovní francouzská komedie, nemůže ve výčtu chybět titul Veselé velikonoce. Slavná divadelní hra, která získala svou proslulost i díky filmovému zpracování, ve kterém exceluje Jean-Paul Belmondo. Věčný příběh nenapravitelného zmatkáře Stéphana, který se odhodlá tajně podvést svou manželku Sophii. Ta ho jednou přistihne ve společnosti půvabné dívky a Stéphane ji bez váhání představí jako svou dceru. V té chvíli začne zamotávání se do vlastních lží, skrývání a nečekaných překvapení. Veselé Velikonoce jsou skvostnou situační komedií, která vychází z nejlepších tradic slapstickových komedií a grotesky. Jedná se o českou divadelní premiéru. V hlavní roli uvidíte Martina Hofmanna. Dále účinkují Michaela Badinková, Eliška Hanušová, Monika Zoubková, Jelena Juklová, Jiří Wohanka a Filip Cíl. Režíruje Miroslav Hanuš. V Praze inscenace bude stálým hostem Divadla Palace.
premiéra: 22.2.2020 | foto: archiv Pantheon production
foto: Josef VostárekVtipná i dojemná hra o monarchii v moderním světě. Její Veličenstvo Alžběta II., královna Spojeného království a dalších dominií britské koruny, jeden den v týdnu přijímá své premiéry ke konzultacím. Každý z dvanácti předsedů vlády – od Churchilla po Camerona – si během těchto schůzek ujasňuje své postoje a často se zpovídá i ze svých intimních pochyb a problémů. Obsah oněch setkání byli a jsou jak panovnice, tak „jejích” dvanáct premiérů povinni zachovávat v tajnosti – i před vlastními manžely a manželkami. A i když Churchill říká, že „neexistuje tak závažný problém nebo tak hluboká krize, aby se nedaly vyřešit za dvacet minut“, Británií často otřásají politické krize a ekonomické problémy. Svět se za šedesát let, co Alžběta II. dává v Buckinghamském paláci audience, změnil. Politici přicházejí a odcházejí, královna však zůstává, připravena pozdravit svého příštího premiéra... V režii Petra Nonotného hlavní roli ztvární Petra Janečková. V dalších rolích Tomáš Lněnička, Petr Dohnal, Dagmar Novotná, Alexandr Postler, Martin Mejzlík, Zdeněk Rumpík, Petr Borovec, Josef Pejchal, Jan Hyhlík, Karolína Šafránková a Martina Sikorová.
premiéra: 22.2.2020 | foto: Josef Vostárek
foto: KIVAAutorská inscenace čerstvých absolventů DAMU Petra Erbese a Borise Jedináka vychází z dopisů Augustina Strobacha, jezuitského misionáře a jihlavského rodáka, který odjel na Mariánské ostrovy a už se nikdy živý nevrátil domů. Během misie pokřtil podle vlastních slov více jak čtyři sta divochů, sezdal na sto párů, naučil místní pěstovat kukuřici a nakonec byl ubit kyjem při krvavé vzpouře. Jaký byl smysl Augustinovy “mučednické smrti”? Jak se česká stopa otiskla do historie kultury na opačném konci světa? Je možné šířit pravdu a lásku na lodích, které přivážejí také krysy, mor a daňový systém? Hrají Magdaléna Sidonová, Barbora Bočková, Kateřina Císařová, Václav Vašák, Vojtěch Vondráček, Štěpán Lustyk a Milan Vedral.
premiéra: 21.2.2020 | foto: KIVA
Vídeň druhé poloviny osmnáctého století, dvůr rakouského císaře Josefa II. Rivalita mezi zavedeným skladatelem Antoniem Salierim a nováčkem Wolfgangem Amadeem Mozartem. Oba v zajetí svých múz, své geniality, touhy po lidské slávě. Jak se dá změřit úspěch? Konfrontace geniality a průměrnosti v melodii komických oper i temného Requiem. Příběh proslavil oscarový film Miloše Formana z roku 1984. V mladoboleslavské inscenaci se na jevišti společně exkluzivně potkají tři držitelé Ceny Thálie: Daniel Bambas (jako Wolfgang Amadeus Mozart), Petr Mikeska (jako Antonio Salieri) a Radim Madeja (jako Josef II.). Konstance Weberovou ztvární Lucie Končoková. Dále hrají Milan Ligač, Lucie Matoušková, Svatava Hanzl Milková a Eva Kývalová nebo Nikola Uramová. Režisérem inscenace je Pavel Khek.
premiéra: 21.2.2020
foto: Alexandr HudečekStřecha potřebuje kompletní renovaci, protože padají tašky a ohrožují chodce. Světlíky hnijí. V domě není výtah a nutně se musí udělat nový plynový rozvod. A ve fondu oprav je všehovšudy sto padesát tisíc. Takže návrh na odprodej půdních prostor se zdá být skvělým řešením. Ale ouha, názory členů SVJ se výrazně rozcházejí… Cenami ověnčená hra odhaluje na půdorysu domovní schůze o naší společnosti mnohem víc, než by nám bylo milé. Účinkují Teresa Branna, Tomáš Drápela, Jiří Untermüller, Daniela Bambasová, Tomáš Kobr, Natália Drabiščáková, Věra Hlaváčková, René Šmotek, Pavel Oubram, Dan Kranich, Jakub Koudela, Lenka Tereza Lukášová, Václav Švarc, Jaromír Procházka a další. Režisérkou inscenace, která bude uváděna ve specifickém hracím ("autentickém") prostoru, je Martina Schlegelová.
premiéra: 20.2.2020 | foto: Alexandr Hudeček
foto: Martina RootDo unikátního prostoru Malé scény DJKT se chystá výjimečná novinka – česká premiéra muzikálu American Idiot, vytvořeného podle stejnojmenného alba americké punkrockové kapely Green Day. Trojice mladých mužů se pokouší uniknout z nezáživného stereotypu předměstského života, každý se však vydává jinou cestou – kam až je na začátku jednadvacátého století dovedou? V nezvyklé polokoncertní úpravě hlediště se můžete těšit na populární hity „American Idiot“, „21 Guns“, „Know Your Enemy“ a řadu dalších v podání mladých členů souboru muzikálu DJKT (Pavel Klimenda, Lukáš Ondruš, Adam Rezner, Jozef Hruškoci, Eva Staškovičová, Charlotte Režná, Karolína Jägerová, Pavel Režný a další) a režii uznávaného amerického režiséra Steva Josephsona. Vzhledem k popularitě originálních písní muzikál divadlo uvádí v původním anglickém znění s českými titulky.
premiéra: 15.2.2020 | foto: Martina Root
foto: Tino KratochvilNa Činoherní scéně MdB bude uvedena jevištní báseň o prvotním hříchu člověka. Ztracený ráj je právem považován za jedno z nejvýznamnějších literárních děl historie. Jedná se o rozsáhlou, dvanáct knih čítající epickou báseň geniálního anglického básníka Johna Miltona, který vytvořil dílo tázající se po kořenech lidského zla a hříchu. Ve světě 21. století se tento literární skvost sedmnáctého století jeví jako neskutečně aktuální proud otázek, na které chceme a potřebujeme znát odpovědi. Nelze je vyjmenovat všechny, ale tou stěžejní se zdá být ta, která se ptá, jestli skutečnost, že člověk podléhá porušení domluvy a slibu, i když tuší fatální následky svého činu, je dána neustálou lidskou nespokojeností anebo je to jen lidský rozmar. Jedná se opět o tázání se po podstatě prvního lidského hříchu, který je označován také jako dědičný, jako jakýsi neblahý odkaz našich předků a dějin. Je vůbec možné, aby člověk moderního věku dokázal připustit ještě možnost ztišení, pokorného vhledu do svých vlastních selhání, ve kterých je možné najít cestu ke skutečnému štěstí? Příběh odkazuje ke starozákonní knize Genesis, k vyhnání z Ráje člověka Bohem poté, co byla porušena smlouva, poté, co člověk naváděn pokušením, příslibem rozkoše a poznáním podlehne. Nemá i člověk dneška neustálou potřebu podléhat falešným hlasům, falešným výhodám, chvilkovému blahobytu, na úkor přirozené úmluvy se svým svědomím, se svými kořeny, nebo prostě jen se svým jasným a čistým přesvědčením o tom, co je dobré a co zlé? A na druhé straně, jak rozpoznat zlo, když je zahalené zlatým závojem, svůdným úsměvem, nebo okamžitým „polechtáním“ ega? John Milton mluví jazykem plným metafor, v jeho přenádherných vizích se to hemží obrazy pekla, ráje, padlých andělů, války o duši člověka… Naší ambicí je převést tento jeho jazyk do řeči současnosti a najít jasné souvislosti v odkazu geniální velké renesanční poezie s realitou dneška. Dramatizátorem tohoto úchvatného díla a režisérem inscenace je Dodo Gombár. Hrají Petr Štěpán, Zdeněk Junák, Jakub Przebinda, Ondřej Halámek, Jan Brožek, Barbora Goldmannová, Milan Němec, Kateřina Marie Fialová, Andrea Zelová, Viktor Skála, Igor Ondříček, Erika Kubálková, Jiří Ressler, Marek Hurák, Eva Ventrubová, Diana Velčická, Tamara Dikyová a Patrik Földeši.
premiéra: 15.2.2020 | foto: Tino Kratochvil
foto: Patrik BoreckýVytrvale prší a v městečku Big Cherry právě začíná další zasedání městské rady. Na programu jsou především přípravy jubilejních městských slavností, které každoročně připomínají hrdinné vítězství seržanta Pyma nad indiány, ale také např. nová parkovací místa, architektonický návrh na obnovu městské kašny či očekávané úspěchy místního fotbalového mužstva Divochů. Nový, odhodlaný zastupitel Peel, který se nedávno do městečka přiženil, se minulé schůze nemohl z osobního důvodů zúčastnit. Na té dnešní zase chybí radní Carp, který byl ze své pozice z nejasných důvodů minule odvolán. Peel se snaží zjistit, co se minulý týden na radě projednávalo, a chce nahlédnout do zápisu. Ten však není k dispozici a nikdo mu nechce poskytnout bližší informace. Déšť neustává, stejně jako Peelovo odhodlání být zodpovědným zastupitelem. Nejnovější divadelní hra amerického dramatika Tracyho Lettse není pouze skvěle napsanou hořkou komedií o lokální politice, ale odhaluje nám postupně mechanismy tzv. „rozhodování ve jménu obecného blaha“. Je důležitější mít moc, anebo vliv? V režii Martina Glasera hrají Vojtěch Blahuta, Martin Sláma, Tereza Richtrová, Roman Blumaier, Petr Bláha, Tomáš David, Matej Marušin, Eva Novotná, Monika Maláčová, Bedřich Výtisk a Martin Veselý. Inscenace bude uváděna na scéně divadla Reduta.
premiéra: 14.2.2020 | foto: Patrik Borecký
foto: Tino KratochvilOsudová komedie - 3. díl hudební trilogie / fantasy muzikál. Existuje jedna nádherná myšlenka, která uvádí, že jedinou možností, jak se domluvit s bytostmi, které nás navštíví z vesmíru, bude hudba. Úžasná představa… Volně na sebe navazující trilogie hudebního skladatele Zdenka Merty a libretisty a režiséra Stanislava Moši, obnášející tři díly – Peklo, Očistec a Ráj, bude završena příběhem z blízké budoucnosti. Oba autoři (kromě muzikálové féerie Sny svatojánských nocí) stavěli vždy na svých originálních příbězích, které měly za hlavní téma v různých podobách nejmocnější lidský fenomén – lásku. A nebude tomu jinak ani v tomto strhujícím příběhu velké lásky, v němž náš svět ovládnou dva nelidské fenomény – novodobé technologie a záhadná mimozemská civilizace, která se v našem světě orientuje pouze za pomoci námi vytvořené umělé inteligence – tedy počítačů. Hlavní lidskou postavou příběhu, který se odehrává čtyřicet let poté, co na naší zemi došlo k záhadné katastrofě a lidstvo se ve svém vývoji ocitlo celá staletí zpět, je Ruden, zestárlý muž, kdysi brilantní klavírní virtuóz, který se potkává s chlapcem, jenž v troskách města náhodou objeví funkční klavír. Chlapec, nesoucí jméno Malej, se do toho záhadného nástroje zamiluje a s nadšením i s velkou Rudenovou pomocí se jej v průběhu svého dospívání naučí ovládat. A není mezi mladými sám, kdo svůj talent zúročí v umění, jež nás lidi od nepaměti fascinuje. Malej je uhranut krásou a uměním mladinké tanečnice Oré. Jejich láska je však ve světě, zničeném roboty a čím dál víc ovládaném mimozemskou civilizací, téměř nemožná. Avšak… ale to už bychom z původního příběhu prozradili více, než by bylo vhodné. Na Hudební scéně MdB hrají Ladislav Kolář nebo Stanislav Slovák, Lukáš Janota nebo Kristian Pekar, Kristýna Daňhelová nebo Viktória Matušovová, Zora Jandová nebo Ivana Vaňková, Jan Mazák nebo Tomáš Sagher, Rastislav Gajdoš nebo Alan Novotný, Jakub Uličník nebo Lukáš Vlček, Dušan Vitázek nebo Libor Matouš, Aleš Slanina nebo Jiří Mach, Ondřej Studénka nebo Marek Kolář, Dagmar Křížová nebo Eliška Skálová, Michaela Mrkosová nebo Marta Matějová, Jonáš Florián nebo Radek Novotný, Alžbeta Trembecká nebo Barbora Remišová, Hana Štěpánová nebo Eva Jedličková, Petra Šimberová nebo Markéta Pešková, Markéta Sedláčková nebo Lucie Bergerová, Oldřich Smysl nebo Robert Jícha, Marco Salvadori nebo Daniel Rymeš a další.
premiéra: 8.2.2020 | foto: Tino Kratochvil
foto: Martin PopelářPříběh inspirovaný nesmrtelnou Shakespearovou tragédií Romeo a Julie, hudba geniálního skladatele Leonarda Bernsteina a náročná taneční čísla řadí West Side Story k vrcholům hudebního divadla. Na pozadí násilného souboje mládežnických part domácích Tryskáčů a portorických přistěhovalců Žraloků o nadvládu nad newyorskými ulicemi se odehrává love story mladých milenců – Američana Tonyho a Portoričanky Marii. Je možné, aby jejich osudová láska přežila ve světě plném předsudků, nenávisti a násilí? Legendární muzikál West Side Story plný slavných hitů jako „Amerika“, „Maria“ nebo „Já jsem hezká“ okouzlil za více než šedesát let své existence miliony diváků po celém světě. V Divadle Jiřího Myrona muzikál režijně připravil Jiří Nekvasil. Hrají Marianna Polyáková nebo Martina Šnytová, Marco Salvadori nebo Tomáš Savka nebo Patrik Vyskočil, Klára Jelínková nebo Veronika Prášil Gidová, Tomáš Novotný nebo Peter Strenáčik, Jiří Daniel nebo Peter Pecha, Roman Harok nebo Jan Vlas, Pavel Liška nebo Libor Olma, Lukáš Adam nebo Adam Živnůstka, Tomáš Krpec nebo Vladislav Plevčík, Barbora Šampalíková nebo Kristýna Štarhová, Ondřej Nosálek nebo Jaroslav Rusnák, Laco Hudec Šubrt, Patrik Földeši nebo Viktor Novák, Jiří Strakoš, Tomáš Bakyta, Jan Ludva nebo Adam Živnůstka, Jan Drahovzal nebo Josef Lekeš, Peter Svetlík nebo Marcel Školout a další
premiéra: 6.2.2020 | foto: Martin Popelář
foto: archiv Vršovického divadla MANAČapkovo protiválečné drama o třech dějstvích (myšlenku napsat tuto hru vnukla Čapkovi jeho manželka, herečka Olga Scheinpflugová) patří dodnes k vrcholům české dramatické tvorby. Čapek nás provokuje a klade si otázky o životních hodnotách. Polemizuje o ceně lidského života i o sebeobětování pro dobrou věc. Co má větší cenu? To jsou témata, která by mohla diváka zaujmout. Pod taktovkou renomovaného režiséra Petera Gábora se v hlavní roli matky představí charismatická herečka Jitka Smutná: ta ve hře volí mezi odpovědností ke společnosti a mateřskou láskou. V dalších úlohách se představí Dušan Sitek, Aleš Bílík, Ivan Koreček, Jaroslav Blažek, Leonard Hädler Stirský a Matěj Vejdělek.
premiéra: 5.2.2020 | foto: archiv Vršovického divadla MANA
foto: Patrik BoreckýFascinující příběh „Sloního muže“ Josepha Merricka, který se díky své vrozené anomálii stal atrakcí londýnského obludária. Smutek křehké duše inteligentního mladíka, uvězněného ve znetvořeném těle, lákal v minulosti dramatiky i filmaře. Nyní ho v divadle ABC uvedou v podobě původního českého muzikálu a otevřou tak svět panoptika lidských kuriozit a osudy jeho obyvatel, legendárních siamských sester Blažkových, divoké ženy Samiry, Trojnoha Franka a haličského obra Moyzesse. Kdo je krutý Dr. Howard Reinhold a jakou šanci má dobrota jeho kolegy Dr. Fredericka Trevise, který se rozhodl „Slonímu muži“ poskytnout domov a péči? Kdo odhalí tajemství Jacka Rozparovače a jak mohl londýnský pobyt ovlivnit Mahátmu Gándhího? A co prožije hlavní hrdina na své cestě z bídy klece do salónů nejvyšší společnosti? „Osudy se propletou a znetvoření na těle se ukážou nicotnými oproti zmrzačení ducha a utonutí naděje,“ říká David Drábek. Pojďte pátrat po hranici krásy a ohavnosti a užijte si tento vášnivý fantasy muzikál s Tomášem Klusem a Tomášem Havlínkem v hlavních rolích! Dále hrají Petr Konáš, Filip Březina, Petra Tenorová, Tereza Marečková, Tereza Krippnerová, Zdeněk Piškula, Kryštof Krhovják, Daniela Kolářová nebo Hana Doulová, Milada Vyhnálková, Ivana Machalová, Sára Affašová a Štěpánka Pencová.
premiéra: 1.2.2020 | foto: Patrik Borecký
foto: archiv Divadla D21Dílo klasické ruské literatury v dramatizaci předního světového divadelního i filmového režiséra. Komorní verze Andrzeje Wajdy je soustředěna především na vztahy mezi hlavními postavami. Ústřední linkou je „duel“ studenta Raskolnikova a vyšetřovatele zločinu, Porfirije Petroviče. Důležité jsou ale i další postavy. Třeba Soňa, v tomto zpracování jediná ženská hrdinka. Student Raskolnikov vyznává myšlenku, že velké osobnosti dějin mohou v zájmu obecného blaha beztrestně porušit zákon. Avšak! „Kdo má svědomí a pochopí svůj omyl, bude trpět. To bude jeho trest.“ Inscenace je součástí dramaturgického plánu této sezóny, ve které se D21 zabývá svobodou a jejími hranicemi. Raskolnikovem bude Vojtěch Hrabák. Dále hrají Kristýna Podzimková, Petr Pochop, Lukáš Šolc nebo Samuel Neduha a Marek Zeman. Režisérem inscenace je Jakub Šmíd.
premiéra: 1.2.2020 | foto: archiv Divadla D21