Profil uživatele
Potlepa
VolbyHodnocení
Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně
(zadáno: 23.3.2023)
85% Nedokázal jsem si představit, jak T. Dianiška uchopí román psaný jako kroniku o útrapách, nástrahách, ale i milostných a dost často hodně erotických vzplanutích. Redukce postav byla zjevná, z Pravomila například udělala věrného milence jedné osudové dívky. Erotické scény, kterými je román protkán, byly vyškrtnuty, snad aby bylo přístupné i mladším. Jinak ale zvládnuto režijně i herecky bravurně. Herci tak dobří, že nikdo nevybočoval a nebo pak téměř všichni (Pavel Neškudla, Jan Sklenář, Tomáš Turek, Magdalena Zímová, pro mě překvapení - Samuel Toman). Scéna byť téměř neměnná, tak skvěle vymyšlená. Dokonalé nasvícení a geniální hudba.
(zadáno: 19.6.2019)
Vše prostě funguje. Od úvodní scény, kdy jsem si myslel, že jsem se ocitl na historizujícím velkofilmu a la Království nebeské, přes groteskní prvky s "candid" smíchem V. Buriana, absolutní nasazení a to i fyzické VŠECH herců (zejména patrné ve scénách z ústavu), po dojemné chvíle ze života Franty. Hudba I. Achera pro mě ještě silnější než v AinA a v R.J. a tmě. Spolu s útržky z knihy Frantíka namluvenými geniálním J. Hartlem vyvolala první "kožní orgasmus":-) J. Albrecht jede jak buldozer. Pokud T. Dianiška sní o takovýchto věcech, když spí, už se těším na Anthropoid. Je zaděláno na kultovku.
(zadáno: 3.4.2016)
Z mého pohledu velmi reálně popsané téma zmatku ve vlastní orientaci a pocitech. Zároveň je v inscenaci silně zastoupeno téma manipulace a citového vydírání okolím. Minimalistická scéna napomáhá soustředit se pouze na dialogy a monology. Velmi dobře sehraní herci (hodnocení po první repríze), Daniel Krejčík v roli naprosto bezchybný. Víc nemá smysl prozrazovat.