Divadlo Alfa

Hamleteen

Premiéra: 27.2.2012. Překlad předloh: Jiří Josek, Martin Hilský, Jan Vladislav. Dramaturgie: Pavel Vašíček. Scéna: Kamil Bělohlávek. Kostýmy: Tereza Venclová. Hudba: Ondřej Müller, Daniel Čámský. Režie: Jakub Vašíček.
1:35x | Poslední uvedení: listopad 2014.


Černá hudební groteska o dospívání, která vychází ze slavné tragédie „Hamlet“. Inscenace se soustředí na docela privátní rozměr tohoto klasického příběhu. Hamlet se na pozadí vyhrocených událostí vyrovnává s okolním světem, jeho osobnost se formuje a začíná rozpoznávat jeho temné stránky. Nahlíží, že ani ty osoby, které byl doposud zvyklý bezvýhradně přijímat, nejsou ani zdaleka bez poskvrny. V souvislosti s tím také stále silněji pociťuje, jak složité je navazovat či udržovat generační i mezigenerační vztahy...
D10+

inscenace již byla stažena z repertoáru

Cena festivalu Skupova Plzeň
Divadlo Alfa
Hodnocení inscenace
Redakce
73 %
Uživatelé
87 %
8731000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 70 %
Jiří Landa 80 %
Kateřina Jírová 70 %
Volby

Hodnocení (6)

HODNOCENÍ REDAKCE:
Pavel Širmer 70 %
(zadáno: 2.4.2013, počet hodnocení: 1552)
přínosný / zajímavý komentář
Variace na Shakespearovu tragédii, která byla od základů přepsána a z níž J. Vašíček a T. Jarkovský vlastně ponechali jen synopsi a částečně charaktery postav. Vyznění do současnosti přeneseného tématu a aktualizovaných situací se od klasického „Hamleta“ naprosto odchýlilo. Zábavná inscenace možná sklouzávala k přehnaně humornému ladění (zvláště rovina se skauty), ale výklad byl smysluplný a z interpretace zřetelný. Nemám příliš co dodat ke komentářům níže. Snad bych jen ještě upozornil na povedenou hudební složku.
Jiří Landa 80 %
(zadáno: 22.3.2013, počet hodnocení: 2864)
přínosný / zajímavý komentář
Přesná ukázka toho, že přesunutí děje do současnosti s využitím nadsázky nepřekračující hranici vkusu může krásně fungovat i u tragédie jakou je Hamlet, z níž text vychází. Přestože se hrálo na jednodušší strunu, z představení bylo jasně zřetelné, že inscenátoři přesně vědí, proč si látku vybrali. Zajímavý pohled na generační problémy a potíže s dospíváním. Teenagerovské pojetí mě bavilo, oceňuji skvělý výkon M. Hajna, ale i ostatních herců, jejichž nasazení bylo maximálně vyrovnané.
Kateřina Jírová 70 %
(zadáno: 13.9.2012, počet hodnocení: 298)
přínosný / zajímavý komentář
Teenagerovská adaptace, střet rodičovské a mladé generace. Občas se cituje ze Shakespeareho. "Vykašli se na bobříka, měl sis hledět bobra."
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Truksajda 70 %
(zadáno: 18.4.2013, počet hodnocení: 14)
přínosný / zajímavý komentář
Jako celek inscenace bavila, ovšem linie Ducha v mých očích inscenaci narušila, stejně jako výstupy "chóru". Místy se snad až příliš zachovala struktura hry. Na druhou stranu, skvělé nápady (pojetí Rosengratze s Guildensternem či Laertea) i herecké výkony - zejména Milana Hajna. 65%
J.anek 100 %
(zadáno: 22.5.2012, počet hodnocení: 265)
přínosný / zajímavý komentář
Geniálním (či kongeniálním) způsobem využitý slavný Shakespearův text. Všechny strasti a některé slasti dospívání. Vtipné, ale ne povrchní. Chytré. Dojemné. Vynikající Milan Hajn, dobří všichni.
Pan Kolpert 90 %
(zadáno: 8.1.2019, počet hodnocení: 89)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.