Divadlo J. K. Tyla Plzeň [Velké divadlo]
<< Postřižiny
Lucchino Visconti, Nicola Badalucco, Enrico Medioli, Vladimír Čepek
Soumrak bohů
Premiéra: 25.8.2020. Překlad filmu: Irena Novotná. Dramaturgie: Marie Špalová. Scéna: Lukáš Kuchinka. Kostýmy: Jana Smetanová. Hudba: Jakub Kudláč. Režie: Natália Deáková.
Matyáš Darnady, Zuzana Ščerbová, Pavel Pavlovský, Zdeněk Hruška, Martin Zahálka ml., Karel Vondrášek, Martin Stránský, Andrea Mohylová, Vladimír Pokorný, Klára Krejsová, Tereza Kasalická, Marek Mikulášek, Petr Kotora...
Drama podle známého italského filmu. Stále nadčasová alegorie o touze po moci, vládnutí a ovládání. Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo 1. světovou válku. Píše se rok 1933 a baron svolal svou rodinu na večeři. K moci se nezadržitelně dere Hitler a je třeba reagovat na novou společenskou a politickou situaci. Všichni členové rodiny touží po moci a na konci večeře dojde k baronově vraždě, což rozpoutá kolotoč střetů a situací, který nejde zastavit...
14! 
Hodnocení (5)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Tristan 90 %
(zadáno: 13.9.2020, počet hodnocení: 45)
přínosný / zajímavý komentář
Studie krutosti jednoho z nejinteligentnějších zvířat - člověka. A skvělé herecké výkony. Doposud se mi tají v hrůza dech.
Děkuji za tuhle krutou, hlubokou, děsivou krásu divadelního umění a schopnost předat, upozornit a sdělit.
Děkuji za tuhle krutou, hlubokou, děsivou krásu divadelního umění a schopnost předat, upozornit a sdělit.
J.anek 70 %
(zadáno: 1.9.2020, počet hodnocení: 323)
přínosný / zajímavý komentář
Chladná mrcha Zuzany Ščerbové a perverzní bezcharakterní slaboch Matyáše Darnadyho jsou jedineční, ale ještě lepší se mi zdál být Vladimír Pokorný - manipulátor a člověk jistý si svou neomezenou mocí.
A mrazivá je scéna návratu Martina Stránského.
Moc mě to bavilo. I ta pekelná mlha, která se válela na horizontu. I celá řada silných obrazů beze slov. I závěrečné ticho, které křičí, a pomalu a neúprosně klesající opona. Jen ta hromadná scéna SA je podivná. Nešikovná taková. Nemotorná.
Hrát pro poloprázdné divadlo musí být nepříjemné. Inscenace je to každopádně moc dobrá.
A mrazivá je scéna návratu Martina Stránského.
Moc mě to bavilo. I ta pekelná mlha, která se válela na horizontu. I celá řada silných obrazů beze slov. I závěrečné ticho, které křičí, a pomalu a neúprosně klesající opona. Jen ta hromadná scéna SA je podivná. Nešikovná taková. Nemotorná.
Hrát pro poloprázdné divadlo musí být nepříjemné. Inscenace je to každopádně moc dobrá.
HawkeyeSaw 40 %
(zadáno: 1.9.2020, počet hodnocení: 163)
přínosný / zajímavý komentář
I přes obstojné až mimořádné herecké výkony působí představení velmi slabě. Natália Deáková se ve svých režiích stále opakuje, používá stejné prostředky, a ty bohužel táhnou plzeňskou činohru už léta jen níž a níž.
RaB 60 %
(zadáno: 25.8.2020, počet hodnocení: 93)
přínosný / zajímavý komentář
Natália Deáková opět experimentovala, tentokrát to celkem vyšlo - zejména díky skvělým hereckým výkonům všech herců (zejména Z. Ščerbové, která je fantastická vždy a překvapivě i M. Darnadyho).
Velkým problémem je scénografie - bohužel přestavby ruší děj a napětí a mnohdy probíhají během hraní.
Nicméně něco mi tam stále chybí, abych na to chtěl jít znovu...
Velkým problémem je scénografie - bohužel přestavby ruší děj a napětí a mnohdy probíhají během hraní.
Nicméně něco mi tam stále chybí, abych na to chtěl jít znovu...
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.