Geisslers Hofcomoedianten

Římská Lukrécie

Premiéra: 3.9.2021 | 1:30x
Inscenace pod širým nebem na ostrově Štvanice vzniklá ve spolupráci souborů Geisslers Hofcomoedianten a Tygr v tísni. Mimopražská předpremiéra koncertního provedení v srpnu 2021.
Překlad: Kateřina Bohadlová. Úprava a dramaturgie: Helena Koblischková. Scéna: Ján Tereba. Kostýmy: Tomáš Hanzlík. Choreografie: Kamila Mottlová. Režie: Petr Hašek.
Poslední uvedení: září 2021 (na Štvanici), srpen 2022 (v jiných prostorách).
Nově-barokní site-specific opera současného hudebního skladatele Tomáše Hanzlíka na základě úpravy dochovaného barokního libreta Heinricha Rademina k parodické opeře na antický námět z roku 1731. Poslední dny římského království jsou ve znamení bojů, intrik a malicherností. Kolik lidí znáš, tolik tváří máš, muži jsou ženy, ženy jsou muži a všechno může být naopak, ale ze lži pravdu neuděláš. O vládcích, kteří se bojí válčit, bohaté mládeži, která odmítá nést odpovědnost za svoje činy, manželkách zlatokopkách a kariéristkách, veřejných činitelích, jejichž mediální obraz mnohonásobně nadnáší skutečné vlastnosti, hodnoty a konání, o lidech, kteří je sledují a následují, a obětech doby...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Anketa 2021/22
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od září 2021 do srpna 2022, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě.
Uzávěrka ankety je 10. prosince 2022.
Do konce hlasování zbývá ještě 3 dny.
Geisslers Hofcomoedianten
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
70 %
70101000
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 70 %

Volby

Hodnocení (11)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer  70 %
11.10.2021 | 1846 hodnocení
+ souhlasím
65%. Libreto, k němuž se nedochovala hudba, invenčně zhudebnil T. Hanzlík. Jeho úsilí a kvalita hudebního provedení by si zasloužily, aby nezůstalo u několika repríz. Režisér P. Hašek umocnil parodičnost opery otočením pohlaví v obsazení, což lépe vyšlo u V. Franců a P. Šmída v ženských rolích. S výjimkou E. Burešové herečky s mužskými party trochu zápolily (zejména A. Hladká a L. Valenová při záměrném přehrávání vlastností vojevůdců). Pro plenér se ukázala šťastná i scénografie s moderními karavany. Snaha vypořádat se s úskalími libreta vyšla jen částečně, ale přesto jde o jeden z nejzdařilejších počinů Antické Štvanice.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Domrony  30 %
8.11.2021 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Předem vyzdvihuji přímo excelentní, živý hudební doprovod, který po celou dobu společně s pěveckým sborem drží toto falešné dílo při jevišti z dřevotřísky. Ono FALEŠNÉ je třeba opravdu důsledně vyzdvihnout, neb byli záměrně vybráni herci bez zkušenosti s muzikálem. Občas přijde Vychytralá Lesbie a vrchní znásilňovač Sextus s ženskou, hladkou tváří, který byl ovšem donucen vše vykrákat o oktávu výše navzdory k jeho přirozené, altové poloze. Po celou dobu představení si člověk všímá jen dětí, kteří jsou alespoň zapálené do rolí.
30 % za HUDBU, DĚTI a LESBII.
Teufel  90 %
19.10.2021 | 71 hodnocení
+ souhlasím
Krásně švihlá záležitost. Lední revue bez ledu. Jako by se Hry bez hranic protnuly s barokní operou a antikou a zaklaply do sebe jako v posledku poměrně syrový obraz současného společenského stavu. Bavil jsem se od začátku do konce a místy měl problém usledovat všechny ty absurdní detaily.
Matěj Konečný  60 %
8.9.2021 | 154 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace má svou zcela specifickou atmosféru, kterou jí dodává jednak umístění, jedinečná scénografie a usazení obecenstva herci před představením. Pěvecké výkony jsou skvělé. Během představení bylo vidět jak si herci užívají jednotlivé propracované etudy. Bohužel problémem inscenace je temporytmus, který se až do smrti Lukrécie téměř nemění. Poté se však stává dynamickým, což inscenaci dělá dobře. Závěr samotný je drsným ?aha momentem?.
J.anek  80 %
3.9.2021 | 404 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Barokní velkolepost a okázalost v kontrastu se špínou karavanů novodobých nomádů. Na Štvanici se odehrála náramně vtipná a chytrá travestie. Zářily především dámy - Lesbie Petra Šmída to uměla parádně na bruslích, zneuctěná Lukrécie Vojtěcha Franců zase na skateboardu. A všechno se dělo s velkou energií a hravostí, maximálně si to uživali kluci z pěveckého sboru Bruncvík.
Radost z divadla.
Malý Tonda O'Reilly  60 %
30.6.2022 | 30 hodnocení
Dominik  70 %
3.10.2021 | 72 hodnocení
Petrr  80 %
12.9.2021 | 269 hodnocení
Vladislavka  80 %
10.9.2021 | 131 hodnocení
Ba-jo  70 %
9.9.2021 | 230 hodnocení
Honza Vošahlík  80 %
8.9.2021 | 24 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.