Geisslers Hofcomoedianten

Eggenberští dvorní komedianti

Romeo a Julie (ve)dle Romia und Juliety

Premiéra: 5.9.2013. Překlad rukopisu: Jana Altmannová. Úprava: Jakub Maksymov, Petr Hašek. Dramaturgie: Jakub Maksymov. Výprava: Kristýna Šrolová. Hudba: David Hlaváč. Choreografie: Rostislav Šrom. Režie: Petr Hašek.
1:15x | Poslední uvedení: květen 2017.


Barokní přepis proslulé Shakespearovy hry. Svérázná verze příběhu veronských milenců, ve které se sváří rodiny Mundigů a Kapoletů, tragično s komičnem, cit a pragmatismus, pohyb a slova, postupy barokního a alžbětinského divadla.


inscenace již byla stažena z repertoáru

Geisslers Hofcomoedianten
Hodnocení inscenace
Redakce
48 %
Uživatelé
65 %
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 50 %
Michal Novák 50 %
Jiří Landa 40 %
Jiří Koula 50 %
Volby

Hodnocení

Hodnocení redakce:
Helena Grégrová 50 %
(zadáno: 15.9.2013, počet hodnocení: 1261)
přínosný / zajímavý komentář
45%. Zvolená koncepce inscenace není zjevně mým šálkem diváckého čaje. :/ Zbytečně moc se tu tlačí na pilu, energické herecké výkony tak působí ve výsledku převážně spíše chtěně a přeexponovaně.
Michal Novák 50 %
(zadáno: 15.9.2013, počet hodnocení: 935)
přínosný / zajímavý komentář
Poetika Geisslerů se dlouhodobě vyznačuje propojováním starých divadelních tradic a odkazů s nonkonformním divadelním pohledem. Groteskní koktejly většinou chutnaly právě díky této stále přítomné ambivalenci. „Sousedská“ verze oblíbeného námětu však posloužila pouze k rozehrání komediální hříčky, kde nad dramaturgií a režijním stylem dominuje snaha prostě diváka pobavit (na půdorysu známé tragédie, což samo o sobě vytváří rozpor). Inscenace kromě toho, že dobře pracuje s pohybem, hlasem a gagy, už nic dalšího nenabídne. Vlastně ano, bezpečné rozeznání, o kom z nových tváří ještě uslyšíme.
Jiří Landa 40 %
(zadáno: 11.9.2013, počet hodnocení: 2726)
přínosný / zajímavý komentář
Hlavní nedostatek spatřuji v tom, že inscenaci může navštívit jen divák, jenž je s textem Romea a Julie hodně dobře obeznámen. V opačném případě bude jen hodinu sledovat dění, jemuž prostě neporozumí. Zadruhé mi unikl smysl, proč renesanci situovávat do baroka? Vysvětlení se mi ani po skončení představení nedostalo. Ano, základní barokní rys - pohyb, byl herci i režií výtečně zpracován, jenže proč to všechno?
Jiří Koula 50 %
(zadáno: 6.9.2013, počet hodnocení: 1357)
přínosný / zajímavý komentář
54,99% Přiznávám, že mi zcela unikl smysl přístupu "tragičnost příběhu napůl zlehčit až k parodii a napůl zachovat", výsledkem je podivný slepenec, u něhož nevím, proč by mě měl zajímat. Herecké výkony považuji vesměs za vydařené, našlo se pár opravdu vykutálených vtípků, inscenace se ale celkově (místy až za hranicí únosnosti) vleče. Sestříhat to na dvacetiminutový komiks, byla by to "fakt pecka".
Hodnocení uživatelů:
Moriarty 50 %
(zadáno: 30.4.2017, počet hodnocení: 16)
Vilemkubac 80 %
(zadáno: 8.8.2016, počet hodnocení: 39)
V.morava 60 %
(zadáno: 2.10.2015, počet hodnocení: 515)
Teufel 80 %
(zadáno: 20.5.2014, počet hodnocení: 33)
přínosný / zajímavý komentář
Představení je velmi nápadité a k tomu lehké a spádné. Některé motivy jsou zjednodušené na kost, ale díky tomu postižené s parádní přímostí. Syntéza tragického a komického je pro mě spíše kladem než záporem. Způsob, kterým se v představení pracuje s hudbou mě také velmi bavil. Tohle je divadlo podle mého gusta. Příznivci hlubokomyslné klasiky mohou být naopak zklamáni.
Jirkan 50 %
(zadáno: 6.9.2013, počet hodnocení: 519)
přínosný / zajímavý komentář
5.9. 2013: Místy jsou velmi příjemné divadelní nápady, nad kterými se může divák jen radovat, to ale právě "vyvažují" místa, která nejsou tak vybroušená, to trochu sráží na hodnocení, není to úplně vyvážené. Velmi hezky se zde pracuje s pohybem a hlasem. Musím pochválit herecké výkony, myslím že si soubor zaslouží více divácké pozornosti a doufám, že o některých členech ještě uslyšíme.
Kytina 70 %
(zadáno: 26.8.2013, počet hodnocení: 149)
přínosný / zajímavý komentář
Celkem netradiční pojetí, ale velmi pobavilo.

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.