Městská divadla pražská

August Strindberg

Tanec smrti

Premiéra: 24.1.2015. Překlad: Zbyněk Černík. Úprava a dramaturgie: Věra Mašková. Scéna: Adam Pitra. Kostýmy: Daša Krištofovičová. Hudba: Luboš Fidler. Režie: Viktorie Čermáková.
1:55 | Poslední uvedení: květen 2018.


Vrcholné psychologické drama kontroverzního švédského dramatika. Krutá i směšná anatomie jedné lásky, milostný trojúhelník lidí již nemladých, kteří však časem nezmoudřeli a nedokázali ani otupit hroty své vášně, zloby a nenávisti. Muž, žena, milenec. Trojice, která nedokáže žít spolu ani bez sebe a která během plynutí času vypracovala strategii vzájemných podrazů, hru intrik a schopnost jít si na nervy k neuvěřitelné virtuozitě, k bravurnímu tanci...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Městská divadla pražská
Hodnocení inscenace
Redakce
30 %
Uživatelé
48 %
Hodnocení redakce
Jiří Landa 30 %
Helena Grégrová 30 %
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Jiří Landa 30 %
(zadáno: 3.2.2015, počet hodnocení: 2860)
přínosný / zajímavý komentář
Inscenace, pro jejíž vznik asi nebyla dobrá konstelace. R. Fidlerová nepřesvědčila v žádné poloze své postavy, na O. Víznerovi bylo znát, jak urputně se snaží rozpomínat na text a správně ho interpretovat, takže i přes značné nasazení J. Schwarze nakonec inscenace vyznívala dost nevěrohodně. Jistým dílem za to může i režie V. Čermákové, která navíc nechala děj situovat snad do kajuty lodi (i když mně spíš evokovala zemljanku), do níž herci museli neustále slézat po žebříku, což jim občas činilo potíže. Choreografie scén, v nichž se všechny tři postavy přetahují, působily nechtěně úsměvně.
Helena Grégrová 30 %
(zadáno: 3.2.2015, počet hodnocení: 1404)
přínosný / zajímavý komentář
Anotace silně přehání. Bravurní tanec? Nezáživný a povrchně plochý je v případě této inscenace výstižnější. Obdivuhodnému nasazení Jiřího Schwarze, který se očividně snažil vykreslit Edgara s empatií pro jeho ne právě jednoduchou duši, tleskám o to víc, o co méně mu to herečtí kolegové usnadňovali. Radka Fidlerová se s Alicí, bohužel, více než minula a Oldřich Vízner si opětovně vystačil s image znuděného a místy zpruzeného chlápka, kterou v poslední době nasazuje role nerole.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Ivo Železný 70 %
(zadáno: 25.4.2019, počet hodnocení: 131)
přínosný / zajímavý komentář
Klasika, kterou občas můžu. Oproti Slečně Julii chudý příbuzný, otloukánek. Šílence Ógysta (tak si po francouzském způsobu přál vyslovovat své křestní jméno) Strindberga jest třeba bráti po kapkách. Tyhle se docela povedly.
Luke.red 30 %
(zadáno: 29.11.2015, počet hodnocení: 6)
Vladimír10 30 %
(zadáno: 11.2.2015, počet hodnocení: 354)
přínosný / zajímavý komentář
Emocionálně pustý výcuc ze Strindbergova díla mě již po pár minutách úmorného pitvoření J. Schwarze a R. Fidlerové dovedl k názoru, že režisérka absolutně nepochopila charaktery hlavních postav. Civilně vyznělo jen herectví O. Víznera. Dramaturgyně z Alice a Edgara navíc vytvořila ploché figury, které po sobě neustále ječí, přestože v originálním textu jsou oba mistrně napsanými tichými intrikány. Do dvouhodinové stopáže byly vměstnány oba díly dramatu, což mělo za následek nepromyšlené škrty, kvůli kterým bylo dění po pauze, ještě k tomu v "originálním" jevištním uspořádání, zcela zmatečné.
Petr.trep 60 %
(zadáno: 6.2.2015, počet hodnocení: 151)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.