Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]
<< Kabaret Kafka | Kdyby, tak, a co pak >>
Karel Schulz, Lenka Lagronová
Kámen a bolest
Premiéra: 5.3.2017 | 2:15
Dramaturgie: Marie Špalová, Petr KlariN Klár. Scéna: Juraj Kuchárek. Kostýmy: Marija Havran. Hudba: Ivan Acher. Režie: Marián Amsler.
Poslední uvedení: červen 2019.
Poslední uvedení: červen 2019.
Jan Grundman, Tomáš Kobr, Jakub Šafránek, Roman Blumaier, Magdaléna Tkačíková / Michaela Žitná, Jaroslav Kuneš, Martin Sláma, Petr Bláha, Bedřich Výtisk, Vladimír Krátký, Jan Grygar
Dramatizace románu, který patří k vrcholným dílům české literatury 20. století. Strhující životní příběh Michelangela Buonarrotiho, jednoho z géniů italské renesance, zobrazený na pozadí mohutných společenských změn, které florentská renesance quattrocenta přinesla italské a evropské společnosti. Zrod, vzestup a vývoj geniálního umělce heroicky zápasícího s vlastními vášněmi a dilematy i s nepřízní okolností. Michelangelo, prožívající tvorbu jako vůli ke konfliktu s oficiálním vkusem i existenciální svár vyžadující vrcholnou oběť a ústící v hlubokou katarzi, je zároveň konfrontován s jeho antipodem Leonardem da Vinci, který reprezentuje typ umělce, nalézajícího rafinované uspokojení v tvorbě jako produktu poznávacího procesu oproštěného od voluntarismu a rezignujícího na rozpoznání hodnot kladných a záporných...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
50 %
Uživatelé
55 %
kontroverzní inscenace (542.)
Hodnocení redakce
Lukáš Holubec 50 %
Lukáš Holubec 50 %
Volby
Hodnocení (15)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Holubec 50 %
26.4.2017 | 744 hodnocení
+ souhlasím
Možná kdyby se inscenační tým zaměřil pouze na zajímavý život Michelangela, nebo naopak na tehdejší politické bojůvky, mohla vzniknout hra s výpovědí. Takhle sledujeme usilovně pobíhajícího Jana Grundamana, který ač se snaží sebevíc, nemůže s textem, kde víceméně jen opakuje, že v kameni je síla, nic moc dělat. Nevyrovnané herecké výkony ovšem převyšuje nepochopitelná režie, a to jak v detailech (například efekt s lanem přes hlediště), tak v celkovém pojetí, kde silné momenty textu zůstávají zcela nevyužité nebo jsou sděleny nepřesvědčivě. V Redutě servírují hezky zabalenou knihu. Žel nic víc.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Cindy.92 60 %
11.4.2017 | 314 hodnocení
+ souhlasím
Pomineme-li některé momenty, které byly přes čáru (song All I Want For Christmas, výkony R. Blumaiera a M. Slámy, kteří působili jako pacienti z Bohnic) jedná se o zajímavou a příjemnou inscenaci s vynikajícími výkony J. Grundmana a B. Výtiska.
Eva123 60 %
20.3.2017 | 152 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace Kámen a bolest byla pěkná, i když trochu popisná (ono převést pětisetstránkový román do dvou hodin není jen tak). Zajímavý nápad byl využít dvou protilehlých balkónů, ze kterých spolu komunikovali Jan Grygar coby (budoucí) papež a Petr Bláha v roli Soderiniho. - Jan Grundman byl velmi dobrý Michalangelo.
Jaroslava Šimáková 0 %
6.3.2017 | 139 hodnocení
+ souhlasím
Dramaturgická razance a odvaha byla asi příliš velká. Výsledkem je nejnudnější režie Mariána Amslera. Věčná škoda jedinečného námětu. 5 % za vnitřní koncentraci Tomáše Kobra v roli Machiavelliho.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.