Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]

Kdyby, tak, a co pak

Premiéra: 7.4.2016. Překlad: Tomáš Kafka. Dramaturgie: Martin Kubran. Scéna: Pavel Svoboda. Kostýmy: Jana Smetanová. Hudba: Ivan Acher. Režie: Thomas Zielinski.
Poslední uvedení: březen 2017.


Hra v současnosti nejuváděnějšího německého dramatika, který si v ní svým jedinečným způsobem si pohrává s motivy řemeslnické scény ze Shakespearova „Snu noci svatojánské“. Parta stavebních dělníků opravuje rozlehlý zchátralý dům. Práce se vleče, komunikace se stavbyvedoucím vázne, projekt neodpovídá realitě. Vrchol všech nedorozumění nastává v okamžiku, kdy se v čerstvě proražené díře ve zdi ztratí dělník Marek. Ale za zdí nic není! Přesněji - za zdí je Nic. Díra je, jak se zdá, nekonečná, a tudíž nastává vhodná chvíle udělat si přestávku. U piva a cigarety se roztáčí dialog, který volně přechází ve vyprávění několika paralelních příběhů...
14!

inscenace již byla stažena z repertoáru

Národní divadlo Brno
Hodnocení inscenace
Redakce
-
Uživatelé
50 %
5091000
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Jan456 20 %
(zadáno: 8.11.2016, počet hodnocení: 178)
přínosný / zajímavý komentář
Ano, každý dělník má svůj problém. To jsme se dozvěděli hned v úvodu. Ale když o svém problému hovořili dalších 30 minut a nikam jsme se neposunuli už nebylo co sdělit a nikam hra nesměřovala. Z letargie mě vytrhly až monology dvou dělníků, které byly famózní, ale vyústily ve finále hry, které šlo do ztracena. Co nám měla hra sdělit? V podstatě promarněný večer. Proč máme tolik avantgardních scén v Brně? Proč se v Redutě nehraje komorní činohra ve stylu divadla Ungelt či Kolowrat? Je to velká škoda. Hrát takovéto inscenace pro 50 lidí v hledišti mi příjde marné a zbytečné.
Cindy.92 60 %
(zadáno: 13.4.2016, počet hodnocení: 314)
přínosný / zajímavý komentář
Hra zdánlivě připomínající Čekání na Godota s prvky absurdního dramatu, přičemž se postavy ale snaží sdělit divákovi jádro pudla skrz jednotlivé provázky, které se sice nakonec spojí, ale cesta je to tedy krkolomná. Jak zde bylo psáno, připomínalo to trochu recitační kroužek, byť herecké výkony byly výborné, pasáže nebyly rytmicky provázané. Oslovila mě scéna i šokující finále s obdivuhodným výkonem a vzezřením M. Siničáka.
Jaroslava Šimáková 100 %
(zadáno: 12.4.2016, počet hodnocení: 138)
přínosný / zajímavý komentář
precizní režie, inscenace nepostrádá tah, herecky fantasticky zvládnuté
Maremma 50 %
(zadáno: 12.4.2016, počet hodnocení: 5)
přínosný / zajímavý komentář
Je to slabší Schimmelpfennigův text. Ve 3/4 hry jsou "truismy", formálně se kupodivu Sch. vrací k verbalismu Handkeho, ba konceptu Becketta anebo i Smočka - o generaci až dvě starším. Režie je bohužel opět "recitační kroužek" - z inscenací Schimmelpf. v Česku co znám tohle překročil snad jen Zetelův Zlatý Drak. Celek je kvůli tomu velmi nudný, nezáživný - málo kontrastní; nejsilnější část s prúnikem do "Mezisvěta Krále Ráže" byla žel zas prohra hudební - zde to bylo na skladateli Acherovi a nevnesl tam nic. Herci výteční, zejména bezchybný Nedbal. Scénografie skvělá v pasáži o Rážem.
Zkamenelina 50 %
(zadáno: 18.3.2017, počet hodnocení: 32)
Bernadette 30 %
(zadáno: 15.11.2016, počet hodnocení: 17)
MorIska 50 %
(zadáno: 21.4.2016, počet hodnocení: 43)
Kaťka chichi 30 %
(zadáno: 12.4.2016, počet hodnocení: 79)
Artaud 60 %
(zadáno: 9.4.2016, počet hodnocení: 216)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.