Profil uživatele

Karolina Such

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Pavel Širmer: 22 % (5)
Lukáš Dubský: 30 % (1)
Iva Bryndová: 37 % (6)
Jan Pařízek: 43 % (4)
Jiří Landa: 43 % (3)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 2.6.2024)
Inscenace Kamily Polívkové má mnoho slabin a moc režijních pozlátek. Jan Cina je ale opravdu moc dobrý a taková témata jsou v českém divadle potřeba.
(zadáno: 2.6.2024)
Byla jsem ve Stavovském divadle po dlouhé době a dlouho tam zase nepůjdu. Tohle je inscenace z minulého století. Při mnoha scénách mi bylo trapně - především při tom kýčovitém padání listí. A Dejdar v Národním? To má být vtip?
(zadáno: 2.6.2024)
V této inscenaci nefunguje vůbec nic. Scéna je opravdu ošklivá a hlavně neekologická, vůbec nechápu, jak to mohlo scénografku napadnout a proč jí to někdo dovolil realizovat. Text je zdlouhavý, není jasné, proč je divákům předváděn, co na něm režisérku či dramaturgyni zaujalo, je to jen nudná deklamace. Slušně hraje a zpívá Jindrová, ale v inscenaci Já, Johan/a je mnohem lepší. Ze židle vás zvednou (vzteky) jen amatérské výkony Affašové, Milostného a monotónní hraní Salzmannové. Není divu, že na první repríze byla obsazena asi polovina sálu.
(zadáno: 22.4.2024)
Inscenace mě příliš neoslovila. Dramatizace Mariána Amslera je rozvláčná, na některých místech nejsou dialogy ani příliš přirozené či úderné. Kameru pokládám za nezbytnost "moderního divadla", ale menší technické nedokonalosti a odosobnění "zapojení techniky" deklasují. Jinak tento Mefisto moc moderní není. Je to klasická činohra, ve které hraje dobře jen Robert Mikluš, ostatní tak nějak standardně. A má to opravdu příšernou choreografii, která snahu všech degraduje.
(zadáno: 22.4.2024)
Text opravdu není o česko-ukrajinských vztazích. Je to spíš hříčka z českých dějin, ve které autorka Simona Petrů bez větší hloubky hledá paralely s Ukrajinou. Režisér Orest Pastukh to pak režíruje s obrovským patosem, takže to nakonec není ani vtipné, ani apelativní.
(zadáno: 25.3.2024)
Nerozuměla jsem tomu, co se snaží tvůrci říci, taková kabaretní pseudointelektuální patlanina. Nemá cenu cokoli dalšího dodávat, snad jen - strašný a zbytečný zážitek.
(zadáno: 25.3.2024)
Na mě to bylo moc expresivní, nebo tak nějak uřvané... A děj tedy nic moc zajímavého, i když asi rozumím, proč si ho režisér Štefaňák vybral pro svou úpravu.
(zadáno: 25.3.2024)
Nudná inscenace, strašně jednostrunná, bez emocí, rušivé přesouvání schodů, prázdní herci. Závěr bez nějakého poslání. Promarněná šance udělat velké divadlo.
(zadáno: 18.3.2024)
Absolutně nechápu to hromadné nadšení. Vždyť současný diskurz je úplně jiné. Mě osobně vtípky v inscenaci urážely. Herecké mrcasení Petříka a Rajmonta bylo k nepřežití. Tenhle humor a estetika by byly mimo i před půl stoletím. Brak a nebezpečná inscenace.
(zadáno: 30.1.2024)
Je to opravdu strašně dlouhé a místy se podle mě nějak nesetkává slovo a obraz, nejedná se o nejlepší aktualizaci. Herecky nevyvážené - Michal Kern a Denis Šafařík skvělí, ostatní dost podprůměrní, tristní Tomáš Procházka. Ale alespoň je jasné, o co režisérovi Jakubu Čermákovi jde a je moc dobře, že se queer divadlu věnuje.
(zadáno: 30.1.2024)
Rozhodla jsem se udělat si představu o queer inscenacích v Praze a tito Nejbližší jsou naprosto mimo dobu a společenskou situaci. Vždyť to je text, který by možná rezonoval v devadesátkách na oblasti. Opravdu není aktuální a vtipný! Možná tak pro heterosexuální šedesátníky, kteří mají vymyté mozky televizí. Příšerná inscenace plná trapných vtípků, režijních a hereckých klišé.
(zadáno: 20.11.2023)
65 %
Těšila jsem se, protože jsem viděla inscenaci v Globe, a ta byla tak autentická! Česká inscenace má dobrý překlad a úpravu, oceňuji super název, podařené jsou taky hudba a bojové choreografie. Herectví je slušné u většiny a dobré u Jeništy, Jindrové a Humpolce. Problémem je podle mě povrchní režie. Vrzgula vytvořila estrádu s drag queen vedle toho postavila vyprávěcí monology, ve kterých Jindrová místy působí monotónně. Chybí tomu pořádná energie a hloubka. Režisérka ani nevyužila potenciál Talagy, jeho postava nemá opodstatnění. Stejně díky za společenský postoj, doporučuji návštěvu Komedie kamarádům, i když pořádnou ťafku nezažijou.