Za oponou

Kázání o osobní odvaze a nezávislosti
Kázání o osobní odvaze a nezávislosti
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 22.11.2016)
Do Divadla v Řeznické opět za jevištním slovem neschovaným za režijním přemýšlením, jak co ozvláštnit. Miroslav Táborský a Filip Cíl se zde představí v komorním duelu mezi studentem katolického semináře a populárním farářem. Hra Odvolání amerického dramatika Billa C. Davise je nadčasovým pohledem na osobní odvahu a na téma nezávislosti v tradičně (zkostnatěle) fungující instituci.
Kázání o osobní odvaze a nezávislosti
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 22.11.2016)
Kázání o osobní odvaze a nezávislosti
Do Divadla v Řeznické opět za jevištním slovem neschovaným za režijním přemýšlením, jak co ozvláštnit. Miroslav Táborský a Filip Cíl se zde představí v komorním duelu mezi studentem katolického semináře a populárním farářem. Hra Odvolání amerického dramatika Billa C. Davise je nadčasovým pohledem na osobní odvahu a na téma nezávislosti v tradičně (zkostnatěle) fungující instituci.
Lepší ďábel, kterého známe, než strach z toho, co neznáme
Lepší ďábel, kterého známe, než strach z toho, co neznáme
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 25.3.2016)
Komorní Divadlo v Řeznické dává pádnou odpověď na floskuli, kterou bylo ocejchováno v grantovém posudku, tím, že divákům představí další českou premiéru. Dramaturgie divadla volí hru Mike Bartletta „Cock“, která srze určitý, trochu zástupný syžet se vyjadřuje k paralyzující alibistické nerozhodnosti jedinců v současné společnosti. Na jevišti se potkají Daniel Krejčík, Petra Horváthová, Kryštof Rímský a Pavel Rímský.
Lepší ďábel, kterého známe, než strach z toho, co neznáme
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 25.3.2016)
Lepší ďábel, kterého známe, než strach z toho, co neznáme
Komorní Divadlo v Řeznické dává pádnou odpověď na floskuli, kterou bylo ocejchováno v grantovém posudku, tím, že divákům představí další českou premiéru. Dramaturgie divadla volí hru Mike Bartletta „Cock“, která srze určitý, trochu zástupný syžet se vyjadřuje k paralyzující alibistické nerozhodnosti jedinců v současné společnosti. Na jevišti se potkají Daniel Krejčík, Petra Horváthová, Kryštof Rímský a Pavel Rímský.
Slunovrat přináší naději
Slunovrat přináší naději
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 24.11.2015)
Nekompromisní, ale zároveň také nesmírně vtipný a laskavý pohled na tzv. krizi středního věku přináší hra uznávaného skotského dramatika Davida Greiga. V Divadle v Řeznické bude uvedena v české premiéře a pod originálním názvem Midsummer, který do jisté míry odkazuje na Shakespearův Sen svatojánské noci, kde čas děje také má významotvornou funkci. Hra pojednává o náhodném setkání nesourodého páru, který spojuje jen vyhořelý a prázdný životní pocit. V inscenaci (v ne zrovna snadných hereckých úlohách) uvidíte Jitku Ježkovou a Ondřeje Kavana.
Slunovrat přináší naději
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 24.11.2015)
Slunovrat přináší naději
Nekompromisní, ale zároveň také nesmírně vtipný a laskavý pohled na tzv. krizi středního věku přináší hra uznávaného skotského dramatika Davida Greiga. V Divadle v Řeznické bude uvedena v české premiéře a pod originálním názvem Midsummer, který do jisté míry odkazuje na Shakespearův Sen svatojánské noci, kde čas děje také má významotvornou funkci. Hra pojednává o náhodném setkání nesourodého páru, který spojuje jen vyhořelý a prázdný životní pocit. V inscenaci (v ne zrovna snadných hereckých úlohách) uvidíte Jitku Ježkovou a Ondřeje Kavana.
Hledání opravdovosti v Řeznické
Hledání opravdovosti v Řeznické
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 23.3.2015)
Další sondu do světa výtvarného umění připravuje Divadlo v Řeznické. V české premiéře uvede hru Kalifornská mlha amerického dramatika Stephena Sachse. Příběh přinese bouřlivý i komický souboj mezi zemitou barmankou a suchoprdským expertem na výtvarné umění. Během konfrontačního duelu se neustále mění prizmata. Ve hře nejde jen o neustálý boj o pravdu, ale i o hledání opravdovosti anebo o schopnost vidět. V inscenaci se představí Vilma Cibulková a Lubor Šplíchal.
Hledání opravdovosti v Řeznické
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 23.3.2015)
Hledání opravdovosti v Řeznické
Další sondu do světa výtvarného umění připravuje Divadlo v Řeznické. V české premiéře uvede hru Kalifornská mlha amerického dramatika Stephena Sachse. Příběh přinese bouřlivý i komický souboj mezi zemitou barmankou a suchoprdským expertem na výtvarné umění. Během konfrontačního duelu se neustále mění prizmata. Ve hře nejde jen o neustálý boj o pravdu, ale i o hledání opravdovosti anebo o schopnost vidět. V inscenaci se představí Vilma Cibulková a Lubor Šplíchal.
Kraken už byl vypuštěný
Kraken už byl vypuštěný
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 22.10.2014)
Propaganda funguje na stále stejných principech a lidí ideologicky zaslepených neubývá. Divadlo v Řeznické si všímá těchto témat skrze pozoruhodnou současnou slovenskou hru Leni, která je opřená o netypický životopisný příběh jedné z nejlepších filmařek světa, která zářila díky filmům na objednávku Třetí říše...
Kraken už byl vypuštěný
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 22.10.2014)
Kraken už byl vypuštěný
Propaganda funguje na stále stejných principech a lidí ideologicky zaslepených neubývá. Divadlo v Řeznické si všímá těchto témat skrze pozoruhodnou současnou slovenskou hru Leni, která je opřená o netypický životopisný příběh jedné z nejlepších filmařek světa, která zářila díky filmům na objednávku Třetí říše...
Červenou každým okamžikem pohlcuje černá
Červenou každým okamžikem pohlcuje černá
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 20.12.2013)
Malé divadlo s velkou tradicí (a jedinečným geniem loci) připravilo nelehkou inscenaci hry, jež nás zavede do výtvarného ateliéru a zprostředkuje strhující příběh inspirovaný běsovskými osudy slavného malíře Marka Rothka. Komu snad je svět výtvarného umění vzdálený, hra Červená mimořádně pracuje i s obecně platnou otázkou generačního konfliktu. Hrají Miroslav Etzler a Martin Kraus.
Červenou každým okamžikem pohlcuje černá
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 20.12.2013)
Červenou každým okamžikem pohlcuje černá
Malé divadlo s velkou tradicí (a jedinečným geniem loci) připravilo nelehkou inscenaci hry, jež nás zavede do výtvarného ateliéru a zprostředkuje strhující příběh inspirovaný běsovskými osudy slavného malíře Marka Rothka. Komu snad je svět výtvarného umění vzdálený, hra Červená mimořádně pracuje i s obecně platnou otázkou generačního konfliktu. Hrají Miroslav Etzler a Martin Kraus.
Vinen či nevinen?
Vinen či nevinen?
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 10.9.2013)
V Divadle v Řeznické vrcholí přípravy na uvedení hry Benjamina Kurase Vražedný pátek. Děsivé téma holocaustu je v ní uchopené velmi nekonvenčně a zdánlivě kontroverzně. Ač mezi dobou vzniku hry a její českou premiérou stojí bezmála čtyřicet let, z její živosti se nevytratilo snad nic. „Když ztrácíme paměť, ztrácíme svědomí, a když ztrácíme svědomí, ztrácíme lidskost...,“ říká Stanislav Zindulka, který ztvární postavu Freitaga.
Vinen či nevinen?
(za oponou: Divadlo v Řeznické, 10.9.2013)
Vinen či nevinen?
V Divadle v Řeznické vrcholí přípravy na uvedení hry Benjamina Kurase Vražedný pátek. Děsivé téma holocaustu je v ní uchopené velmi nekonvenčně a zdánlivě kontroverzně. Ač mezi dobou vzniku hry a její českou premiérou stojí bezmála čtyřicet let, z její živosti se nevytratilo snad nic. „Když ztrácíme paměť, ztrácíme svědomí, a když ztrácíme svědomí, ztrácíme lidskost...,“ říká Stanislav Zindulka, který ztvární postavu Freitaga.