Z tiskových konferencí

V létě za Ungeltem na Nový Svět
vydáno: 6.4.2010
Již šestým rokem Divadlo Ungelt nabídne výjimečná divadelní představení i hudební zážitky „pod širým nebem“ na své Letní scéně. Ta se nachází ve starobylé části Hradčan pod Loretou na Novém Světě. Letos hrací plán nabídne od 14. června do 20. srpna 54 večerů. Na repertoáru je šest činoherních titulů (Origami, Na útěku, Láskou posedlí, Ledňáček, Jeffreymu je šoufl, Šest tanečních hodin v šesti týdnech), tradiční cyklus recitálů Marty Kubišové a jedno hostující představení, jímž je kultovní seriál U Tlučhořů Oldřicha Kaisera a Jiřího Lábuse, tentokrát tedy jinak, než jak Tlučhořovic rodinku známe z rozhlasové podoby. Předprodej vstupenek na celý program 6. ročníku Letní scény již standardně probíhá v pokladně Divadla Ungelt. Vstupenky je možné si pohodlně zarezervovat i přes internet.

„Smysl Letní scény je jednoznačný. Jsme malé komorní divadlo a zdaleka ne všichni diváci mají šanci se k nám dostat. Abychom uspokojili poptávku, rozhodli jsme se přes léto hrát naše nejžádanější tituly právě na Letní scéně, která i přes trojnásobnou kapacitu proti té „kamenné“ si zachovává komorní charakter a navíc přidává i kouzlo přírodního prostředí,“ uvedl ředitel Divadla Ungelt Milan Hein.

Pokud se nestrhne bouřka, neznáme lepší pracoviště. To říkají herci, kteří na Letní scéně již odehráli desítky představení. A když se strhne, většinou to vyřeší přestávka, pláštěnky, deky. „Smrtící liják nás naštěstí téměř nepotkává,“ uklidňuje případné bojácné diváky Milan Hein. „Vždy to zkoušíme nějak zvládnout a dohrát. Diváci se stejně nehnou. Cením si toho o to víc, protože zůstáváme věrní komorním dramatům, vyloženě zábavné taškařice v našem repertoáru nečekejte.“

Zlata Adamovská, Jana Štěpánková, Marta Kubišová, Milan Hein, Chantal Poullain
Zlata Adamovská, Jana Štěpánková, Marta Kubišová, Milan Hein, Chantal Poullain


Zatím neznámým titulem, kterému bude na Letní scéně patřit devět večerů, je hra mladého španělského dramatika Carlose Be s názvem Origami. Premiéra se však uskuteční již květnu v „kamenném“ Ungeltu. Milan Hein opět prokázal obratnost při hledání a získávání zajímavých her pro své divadlo. Jak k tomu došlo? Milan Hein odpovídá: „Španělský dramatik a režisér Carlos Be mi e-mailem poslal reportáž, kterou napsal o pražských divadlech pro jeden španělský divadelní časopis. Tak jsme se seznámili. V reportáži píše i o Ungeltu... (Samozřejmě jsem textu nerozuměl, ale prý to bylo poměrně lichotivé hodnocení, jak jsem se později dověděl.) Jen mimoděk tento ohnivý Španěl dodal, že je také autorem několika her, z nichž jedna dokonce byla přeložena do češtiny. Hned jsem o ni projevil zájem. Origami jsem přečetl jedním dechem a byl jsem uchvácen. Je to vášnivá filozofická hra o lásce, moci a tvorbě a navíc má záhadnou kriminální zápletku, takže má tu schopnost držet diváky v napětí. Carlos Be za ni získal i řadu ocenění. Jsem přesvědčen, že české publikum zaujme.“

Carlos Be má českou divadelní scénu zmapovanou poměrně dobře. Přijel do České republiky z osobních důvodů a tak nějak se dostal k poznávání českého divadla. Dokonce už zvládá základy češtiny. O Praze se vyjadřuje jako o městě s velmi bohatým kulturním životem. Komunikace herců s ním prý vůbec není problém a zkoušení probíhá v soustředěné intimní atmosféře.
„Jediná podivnost je, že jsme skoro všichni blonďáci, což u španělské hry může působit úchylně. Ještě že je tu s námi Vojta Kotek,“ směje se Helena Dvořáková. Vedle ní a Vojtěcha Kotka se na své role ve hře Origami připravují Vilma Cibulková a Pavel Batěk.

-mys-

Vojtěch Kotek, Helena Dvořáková, Vilma Cibulková, Carlos Be
Vojtěch Kotek, Helena Dvořáková, Vilma Cibulková, Carlos Be