Zpráva
Rok 2016 byl pro Klicperovo divadlo dalším úspěšným rokem. Královéhradečtí herci získali významná ocenění, pro své diváky divadlo připravilo celou řadu pozoruhodných a kritikou oceňovaných inscenací. S návštěvností se hradecký kulturní stánek stále drží vysoce nad celorepublikovým průměrem.
Nejvýznamnějším oceněním loňského roku byla bezesporu Cena Thálie, kterou převzala herečka Zora Valchařová-Poulová za roli Violet Westonové v inscenaci Srpen v zemi indiánů, dalším úspěchem bylo získání Hradecké múzy pro herečku Pavlínu Štorkovou za její herecký výkon v Evženu Oněginovi. Režisérské duo SKUTR bylo za hradeckou inscenaci Pěny dní nominováno na Cenu Divadelních novin, jejich jméno se objevilo i v nominacích na osobnost roku portálu i-divadlo.cz, Pěna dní spolu s Asanací Václava Havla v režii Andreje Kroba byla několikrát jmenována v tipech Divadelních novin na inscenaci roku.
„Na velmi vysoké úrovni se drží naše návštěvnost. Divadlo za celý rok 2016 přivítalo 118 tisíc diváků a podobně jako v předchozím roce máme průměrnou návštěvnost 92 %. Podařilo se nám také udržet soběstačnost na 33 %, což je v porovnání s ostatními divadly vysoko nad celorepublikovým průměrem,“ uvedla ředitelka Klicperova divadla Eva Mikulková.
V plném proudu je v těchto dnech příprava následující sezóny, na kterou je plánováno sedm premiér, z toho dvě ve Studiu Beseda. „Souvisí to s naším novým vytyčeným cílem, totiž otevřít jedinečný prostor Besedy alternativnějším směrům divadla,“ říká Mikulková, která chce spolu s dramaturgyní Janou Sloukovou nalákat do divadla mladé diváky, přizvat výrazné a originální režijní osobnosti a obohatit repertoár o nové texty současných českých i zahraničních her. „S tím se váže plán pravidelného hostování alternativních divadel a menších pozoruhodných českých scén v Besedě, a to v průběhu celého roku, ne pouze ve dnech divadelního festivalu. Ráda bych tak našim diváků postupně představila tvorbu Strašnického divadla, HaDivadla, Rubínu, Venuše ve Švehlovce a dalších zajímavých divadel. Ráda bych, aby si Beseda žila výraznějším vlastním životem a nebyla pouhou druhou scénou pro komornější inscenace Klicperova divadla,“ dodává Slouková.
A na jaká režijní jména se v příští sezoně v Klicperově divadle můžeme těšit? „Přizvala jsem opět duo SKUTR, Terezu Karpianus, nově se představí Michal Hába a Adéla Laštovková-Svobodová, dvou inscenací se ujme umělecký šéf David Drábek a velice si cením hostování Michala Dočekala. V současné době pracuji na výběru jednotlivých titulů, jejich finální podobu zveřejníme na přelomu února a března,“ upřesňuje dramaturgyně.
V těchto dnech divadlo také zvolna uzavírá nominace hostujících inscenací pro letošní festival Divadlo evropských regionů, jehož 23. ročník proběhne od 23. do 30. června. I ve zkráceném čase osmi dnů (namísto tradičních deseti) nabídne Klicperovo divadlo na svých scénách to nejlepší z domácí tvorby i pozoruhodná představení ze zahraničí.
zdroj zprávy: Martin Sedláček
Nejvýznamnějším oceněním loňského roku byla bezesporu Cena Thálie, kterou převzala herečka Zora Valchařová-Poulová za roli Violet Westonové v inscenaci Srpen v zemi indiánů, dalším úspěchem bylo získání Hradecké múzy pro herečku Pavlínu Štorkovou za její herecký výkon v Evženu Oněginovi. Režisérské duo SKUTR bylo za hradeckou inscenaci Pěny dní nominováno na Cenu Divadelních novin, jejich jméno se objevilo i v nominacích na osobnost roku portálu i-divadlo.cz, Pěna dní spolu s Asanací Václava Havla v režii Andreje Kroba byla několikrát jmenována v tipech Divadelních novin na inscenaci roku.
„Na velmi vysoké úrovni se drží naše návštěvnost. Divadlo za celý rok 2016 přivítalo 118 tisíc diváků a podobně jako v předchozím roce máme průměrnou návštěvnost 92 %. Podařilo se nám také udržet soběstačnost na 33 %, což je v porovnání s ostatními divadly vysoko nad celorepublikovým průměrem,“ uvedla ředitelka Klicperova divadla Eva Mikulková.
V plném proudu je v těchto dnech příprava následující sezóny, na kterou je plánováno sedm premiér, z toho dvě ve Studiu Beseda. „Souvisí to s naším novým vytyčeným cílem, totiž otevřít jedinečný prostor Besedy alternativnějším směrům divadla,“ říká Mikulková, která chce spolu s dramaturgyní Janou Sloukovou nalákat do divadla mladé diváky, přizvat výrazné a originální režijní osobnosti a obohatit repertoár o nové texty současných českých i zahraničních her. „S tím se váže plán pravidelného hostování alternativních divadel a menších pozoruhodných českých scén v Besedě, a to v průběhu celého roku, ne pouze ve dnech divadelního festivalu. Ráda bych tak našim diváků postupně představila tvorbu Strašnického divadla, HaDivadla, Rubínu, Venuše ve Švehlovce a dalších zajímavých divadel. Ráda bych, aby si Beseda žila výraznějším vlastním životem a nebyla pouhou druhou scénou pro komornější inscenace Klicperova divadla,“ dodává Slouková.
A na jaká režijní jména se v příští sezoně v Klicperově divadle můžeme těšit? „Přizvala jsem opět duo SKUTR, Terezu Karpianus, nově se představí Michal Hába a Adéla Laštovková-Svobodová, dvou inscenací se ujme umělecký šéf David Drábek a velice si cením hostování Michala Dočekala. V současné době pracuji na výběru jednotlivých titulů, jejich finální podobu zveřejníme na přelomu února a března,“ upřesňuje dramaturgyně.
V těchto dnech divadlo také zvolna uzavírá nominace hostujících inscenací pro letošní festival Divadlo evropských regionů, jehož 23. ročník proběhne od 23. do 30. června. I ve zkráceném čase osmi dnů (namísto tradičních deseti) nabídne Klicperovo divadlo na svých scénách to nejlepší z domácí tvorby i pozoruhodná představení ze zahraničí.
zdroj zprávy: Martin Sedláček
Další zprávy
Východočeské divadlo Pardubice v příští sezóně uvede sedm premiér
(Východočeské divadlo Pardubice, 13.5.2024)
Individuální pandemie Clémenta a Laury. V MeetFactory vzplane Oheň Marie Pourchet.
(MeetFactory, 9.5.2024)
Vzlet na konci května představí premiéru inscenace Kytice, my homeland, která vychází z textů K. J. Erbena. Hlavní roli matky ztvární Michal Kern.
(Vzlet, 9.5.2024)
Nová inscenace Naivního divadla zavede diváky až do dalekého pohoří Himálaj
(Naivní divadlo Liberec, 6.5.2024)
Brněnská nezávislá divadla
(2.5.2024)