A studio Rubín
<< Tučňáci aneb Jevištní kra | Úl >>
Petr Kolečko
Učitel malby
Premiéra: 11.9.2013 | 1:05x
„Malíř Tomáš už nevystavuje. Učí na supšce za 11 000 hrubýho a to má akádu, ne jako ten matlák od něj z kabinetu, co má ty netalentovaný puberťáky na sochu. Ale i když říká studentům, co si myslí a učí vožralej, ředitelka ho nikdy nevyhodí. Myslí si totiž, že je skvělej malíř. A to nikdy neviděla žádnej jeho vobraz. Ani nemůže...“
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
64 %
Uživatelé
69 %
Hodnocení redakce
Lukáš Holubec 70 %
Jiří Landa 60 %
Jiří Koula 70 %
Veronika Steffanová 60 %
Kateřina Jírová 70 %
Pavel Širmer 60 %
Helena Grégrová 60 %
Pavla Haflantová 70 %
Jan Pařízek 60 %
Lukáš Holubec 70 %
Jiří Landa 60 %
Jiří Koula 70 %
Veronika Steffanová 60 %
Kateřina Jírová 70 %
Pavel Širmer 60 %
Helena Grégrová 60 %
Pavla Haflantová 70 %
Jan Pařízek 60 %
Volby
Hodnocení (24)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 60 %
27.3.2014 | 3035 hodnocení
+ souhlasím
Na inscenaci mě nejvíce překvapil a potěšil výkon D. Batulkové, které hostování mimo domácí MDP sluší, podobně už po léta vnímám i herectví O. Pavelky na scéně Národního divadla a Rubínu... Trojici zdařile doplňovala J. Pidrmanová v roli vypočítavé studentky. O. Pavelka přesně vystihl postavu outsidera, jenž svým chováním již de facto rezignoval na smysluplný život. V porovnání s osudem nevidomé ředitelky školy se jednalo o zajímavý protiklad. Režisér si se solidně napsanou hrou poradil v rámci možností nabízené látky (nejedná se o Kolečkův výstavní kousek), doplnil ji o příjemnou hudbu.
Jiří Koula 70 %
17.3.2014 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
65% Černá komedie o lidské tragédii. Co chceme? A co pro to jsme ochotni udělat? A stojí to vůbec za to? Ač se titul i anotace upínají k malíři, nejde o hru o jednom muži, ale o trojúhelník, trojnožku, jež by bez kteréhokoliv opěrného bodu pozbyla smyslu. Dobře odvedená práce od všech zainteresovaných, únik od předvídatelnosti v cílové rovince, atributy dobrého divadla... Pouze dobrého.
Veronika Steffanová 60 %
30.1.2014 | 87 hodnocení
+ souhlasím
Text mě příliš nezaujal, ale výkon Ondřeje Pavelky mě natolik oslnil, že přemýšlím o sedmdesátce. Také scéna a hudba se povedly. Bohužel při čekání na tramvaj mě opět trápila otázka, co tím chtěl asi básník říct. Například postava ředitelky ve srovnání s Molly Sweeney je úplně plochá a její slepota v podstatě zbytečná. Spoiler: Závěr byl nedostatečně vypointován, to, že učitel skončil ve vězení by se určitě dalo rozvést lépe. Ten člověk se skoro zachránil, přestával pít a najednou tohle. Taková událost přece nemůže přejít jen jako další nepovedený pokus v jeho životě.
Kateřina Jírová 70 %
7.11.2013 | 348 hodnocení
+ souhlasím
Příjemně plytké, banální, a přesto dost možná s podtextem. Batulková opět se svým Tomášem drží šarži. Pavelka v roli autority i puberťáka, který vše řeší alkoholem. Pidrmanová jako nesnesitelná puberťačka se spratkovskými sklony. Dobře jí tak. Ale opravdu by ve skutečnosti učitele odsoudili? Jděte na to, je tam prima jemná hudba.
Pavel Širmer 60 %
8.10.2013 | 2036 hodnocení
+ souhlasím
Další hra v duchu tvorby Petra Kolečka, tentokrát s o poznání vážnějším vyzněním a méně ironickým vyústěním. V tomto případě přicházejí na přetřes především vážnější témata sebestřednosti, sobectví a odpovědnosti za životy druhých, což se ve spojení s řadou (povedených) vtipů občas docela „tluče“. Inscenace by snesla ruku dramaturga, který by text připomínkoval. Režijně solidní, výtvarně zajímavé. Výbornému O. Pavelkovi obě dámy zdařile přihrávají. Nedostatky by se našly, ale do repertoáru Rubínu inscenace stylem zapadá stylem a kvalitou mu ostudu nedělá.
Helena Grégrová 60 %
7.10.2013 | 1699 hodnocení
+ souhlasím
Diváckou mou výslednou spokojenost tak trochu přebil fakt (či zdání?), že tentokrát to přece jenom mělo o pověstné hravě-nadsázkově-metaforické "kolečko" míň..
Pavla Haflantová 70 %
27.9.2013 | 356 hodnocení
+ souhlasím
Pokud si odpustíme k autorovi přiřazovat slovo „typický“ (vzhledem k jeho věku, i přes autorskou plodnost), řekla bych, že dokázal překvapit, kteroužto schopnost mu kritika v minulé sezoně již upírala.
Režisér Fuit se s přechodem od televizních seriálů vypořádal velice dobře, herce vedl s pochopením pro Kolečkův humor. Všichni tři představitelé hráli přesvědčivě, Jana Pidrmanová udržela správnou míru nadsázky, pro Ondru Pavelku skvěle využitá příležitost.
70% je možná zbytečně lichotivých, ale...je to Rubín a je to Kolečko :)
Režisér Fuit se s přechodem od televizních seriálů vypořádal velice dobře, herce vedl s pochopením pro Kolečkův humor. Všichni tři představitelé hráli přesvědčivě, Jana Pidrmanová udržela správnou míru nadsázky, pro Ondru Pavelku skvěle využitá příležitost.
70% je možná zbytečně lichotivých, ale...je to Rubín a je to Kolečko :)
Jan Pařízek 60 %
26.9.2013 | 917 hodnocení
+ souhlasím
Samotný příběh mě sice výrazněji nezaujal, ale i tak jsem se nenudil. Několik opravdu povedených scén a vydařených vtipů tam bezesporu je. Záleží jak moc si z toho kdo vezme. Pro mě hra o člověku, který již ztratil motivaci a chuť do života. Když se mu pak přeci jen naskytne příležitost, tak svým dosavadním způsobem života se o ni sám připravuje. Z hereckého pohledu není výtky. O. Pavelkovi jeho role pěkně sedla a obě dámy též nijak nezaostaly. K tomu docela překvapivý konec, který jsem ani tolik nečekal a určitě potěšil. Pěkných 65%.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
RRy 70 %
10.10.2016 | 32 hodnocení
+ souhlasím
Dana Batulková hraje slepé ženy velmi věrohodně, jak předvedla i v divadle Rokoko ve hře Molly Sweeney.
Pavelkovi bych taky klidně věřil, že byl opravdu opilý.
Pavelkovi bych taky klidně věřil, že byl opravdu opilý.
Justina 90 %
7.4.2016 | 77 hodnocení
+ souhlasím
Úplně dech beroucí inscenace. Jsem nadšena. Velmi silný ztrhující příběh, který ale i pobaví. Skvělá atmosféra v malém prostoru Rubínu, kde úžasně vynikala scéna. Herci byli ale asi ze všeho nejlepší. Všichni tři hráli skvěle jak Pavelka, tak i Batulková a Pidrmanová. Všem doporučuji.
Vaklav 60 %
5.12.2015 | 282 hodnocení
+ souhlasím
O. Pavelka přesvědčivý, i když jeho svým způsobem strnulý projev (ve více viděných hrách) je pro mě trochu zvláštní a vlastně nevím, jestli je to dobrý nebo špatný projev. J. Pidrmanová se snažila a vnesla do hry energii. D. Batulková mě moc nepřesvědčila, tak nějak se hrou prohrála, alespoň z mého pohledu, ten večer. Čekal jsem více srandy, ale nevadí, že nebyla. Fajn večer, fajn hra, fajn relax a to je fajn.
Zdeněk Malinský 60 %
29.10.2015 | 59 hodnocení
+ souhlasím
55% Tahle kolečkovina moc kulatá není, nad hladinou ji drží herecké výkony (hlavně fernetový Pavelka a lolitka Pidrmanová, Batulková trošku zaostává) a "stůl po mrtvym školníkovi". A kdyby to bylo krapet kratší, tak by se vůbec nic nestalo.
EvelineS 60 %
29.9.2013 | 39 hodnocení
+ souhlasím
Příběh jednoho zmařeného života stárnoucího umělce, který se místy tváří jako komedie. Výborně zahrané. Mírně bych vyzdvihla Janu Pidrmanovou, kterou jsem viděla na jevišti poprvé a jejíž herecký projev mi byl velice sympatický. Sice tato hra není v Rubínu z těch nej, ale stojí rozhodně za shlédnutí.
Guildenstern 60 %
27.9.2013 | 456 hodnocení
+ souhlasím
Je vidět, že na Kolečka se chodí zasmát a odreagovat, publikum bylo na začátku laškovně naladěno, ovšem ona to zas taková legrace nebyla. Vyjma povedeného konce to byla tedy spíše nuda, neboli nějak to se mnou nerezonovalo. Asi to mělo dost stavět na charizmatu a sexappealu O. Pavelky, kteréžto dlouhodobě nedoceňuji. Líbila se mi D. Batulková a kontrast její křehkosti se zemitostí O. Pavelky. I přes trochu povrchnější charakterizaci malířské "problematiky" dramatikovu i režisérovu (např. výběr písní) se podařilo vytvořit celkem zajímavou atmosféru (zejména v závěru).
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.