Divadlo Anfas
Alexandr Sergejevič Puškin, Petr Mikeska
Evžen Oněgin
Premiéra: 25.2.2011 | 2:00
Podle překladu Milana Dvořáka a dramatizace Jaroslava Janovského. Výprava: Agnieszka Pátá-Oldak. Hudební spolupráce: Linda Winterová. Režie: Pavel Khek.
Dramatizace slavného romantického literárního díla o nenaplněných láskách, ješitnosti a lidských selháních.
D12+ Volby
Hodnocení (14)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 60 %
18.9.2012 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
P. Khek našel zajímavý inscenační klíč, jenž sice některé situace a jednání postav „zestručnil“, přesto však v příběhu zůstalo to zásadní - silné emoce. Režie, inscenační úprava a vyrovnané solidní herecké výkony všech čtyř aktérů hovoří o smysluplnosti tohoto nastudování Oněgina a je dobře, že jej Anfas pravidelně uvádí i středoškolským divákům. Kéž by produkce tohoto typu i u ostatních podobně zaměřených divadelních společností dosahovaly stejné úrovně.
Pavel Širmer 60 %
2.6.2011 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Komorní dramatizace klasického díla. Rozpačitější začátek se proměnil v docela působivý kompaktní celek s dobrou souhrou výpravy, výrazné hudby a scénických prostředků. Režisér vymyslel řadu zajímavých zástupných znaků, které nebyly nosné, ale dala se v nich objevit snaha o další rovinu sdělení. Režijní výklad, který zvýraznil jisté rysy vztahů mezi postavami a některé jejich charakterové vlastnosti (např. dětinskost Lenského), měl za následek asi cílené zjednodušení souvislostí. Herci, jejichž úkoly se rovněž zjednodušily, v této koncepci obstáli. Osobně však preferuji „vrstevnatější“ pojetí.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Teufel 50 %
12.8.2018 | 78 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace je to pravda na první pohled líbivá, díky jednoduchému a efektnímu vizuálu, ale to je něco, co se velmi rychle vyčerpá. Kolikrát ještě Oněgin třískne do piána? Kolikrát se ještě posypou šachové figurky? No, mockrát. Není pak tedy nač se dívat a více se poslouchá, nakonec text by zde měl být nejdůležitější. Ale jak se tu s verši zachází je místy mrzačivé, slabika sem, slabika tam. Je to taková navoněná bída.
Edna E 60 %
1.12.2015 | 28 hodnocení
+ souhlasím
65%. Jednoduchost scény, výborně zvolený hudební doprovod (piáno až krásně bolí), pohybově zdařilé vyjádření a verše, které inscenaci podtrhují. Emoce jsou dobře zahrané, lze věřit, všichni herci splnili očekávání. Stylizace Petra Mikesky do Evžena Oněgina byla přesná. Samolibý, arogantně sobecký, ješitný, namyšlený a znuděný floutek... Podobné inscenace by mohly přivést mnohé mladé k divadlu, i když se jedná o "povinnou četbu", tak v ní není nudných kostí.
Truksajda 70 %
10.4.2013 | 14 hodnocení
+ souhlasím
velmi milé překvapení, ať už celkovou stylizací či hereckými výkony. Bohužel, konec pro mě až příliš natahovaný (hlučný výtah a schody, po kterých celou dobu běhaly uvaděčky, nehodnotím).
Vedee 80 %
26.1.2012 | 112 hodnocení
+ souhlasím
Výborná režie, skvěle sehraní hlavní představitelé... a závěrečný monolog Taťány (S. Milková) byl naprosto strhující...
Kiva 100 %
14.12.2011 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Úžasná inscenace, po zhlédnutí jsem byla naprosto ohromena. Jedno z nejlepších představení, které jsem viděla. Výborné herecké výkony, nad ostatními ale jako už tradičně vyčnívá Petr Mikeska, který Oněgina zahrál naprosto dokonale.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.