Divadlo Husa na provázku [velký sál]

Mein Švejk (Operetta. Komedie. Smrt.)

Premiéra: 6.3.2015 | 2:05x
Druhý díl projektu DHNP Smějící se bestie.
„Dvě zběsilé bestie: Hašek a Švejk. Oba dva zná celý svět, a přece zůstali záhadní. Hrdina nebo zbabělec? Hulvát nebo bytostný anarchista? Pitomec nebo filozof? Burleskní šprým nebo groteska? Mystifikátor nebo šílenec pravdy? Cynik nebo sprosťák? Hovno! V šílenství doby jde o jediné: přežít!“
14!    
Divadlo Husa na provázku
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
75 %
75351000
Chci vidět - přidat do seznamu
Ke zhlédnutí online naDramox

Volby

Hodnocení (40)

HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová  70 %
17.4.2016 | 1534 hodnocení
+ souhlasím
Mrazivě apokalyptické. Válka je vůl!
Jiří Koula  60 %
3.1.2016 | 1599 hodnocení
+ souhlasím
64,99 % Kdyby celé představení zůstalo v úvodní stylizaci, asi bych byl přímo na místě otráven, ale s odstupem bych výsledek hodnotil pozitivněji. Následné směřování k hypernaturalismu mi místy nepřišlo ani tak šokující jako zbytečné, ovšem kontrast k filmovému zpracování hodnotím pozitivně.
Veronika Boušová  70 %
26.8.2015 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Osobitý výklad Švejka jako tragické oběti absurdního vojenského a politického systému začíná scénou ve stylu Osvobozeného divadla, postupně ubírá na stylizaci i komice, mění se v protest generace šedesátých let a končí současným pojetím obrazu válečné mizérie, v krvi a bahně. Jako by postava ladovského Švejka prošla dějinami a postupně na sebe nabalovala atmosféru té které doby. Švejk je mrtev, ať žije Švejk!
Jiří Landa  70 %
28.4.2015 | 2964 hodnocení
+ souhlasím
J. A. Pitínský uchopil téma Švejka po svém, je tak na hony vzdálen „ladovsky“ bodré postavičce i figurce z filmů s R. Hrušínským. Inscenace přináší kvalitu, díky níž si divák znovu uvědomí a zprostředkovaně prožije hrůzy války – v tomto ohledu je zvlášť závěrečná část velice silná a naturalisticky pojatá. Úvodní operetní ztvárnění notoricky známých dialogů považuji za skvělý nápad. Přes uvedené nesporné inscenační kvality, které jsou podtrženy doslova perfektní hereckou souhrou, a emočním nábojem celku, mě subjektivně tato zvolená inscenační forma neoslovuje. Objektivně 80%, subjektivně 60%.
Pavel Širmer  80 %  Tip Pavel Širmer
24.4.2015 | 1868 hodnocení
+ souhlasím
Haškův román bývá chápán a interpretován jako komedie z války, která byla vlastně docela legrací. V inscenaci je však titulní Švejk umístěn do skutečné válečné vřavy, kde jsou nemocní, hladoví, umírající. Snaží se všemu čelit svým humorem, vypořádává se s nesmyslnými příkazy, ale ne vždy z toho vyjde jako vítěz. Často jde opravdu do tuhého a ve válečných zákopech nastává apokalypsa... Nahlédnout na Švejka z tohoto úhlu je přístup smysluplný a zároveň není v rozporu s Haškovou předlohou. Obdivuhodná souhra herců, kteří zvládli stylizaci i náročnou pohybovou složku.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
TomD  60 %
29.6.2019 | 31 hodnocení
+ souhlasím
Pokud čekáte tradiční ztvárnění Švejka jako z televize, čekáte marně
LavinieCamui  80 %
23.6.2019 | 645 hodnocení
+ souhlasím
Originální, netypické pojetí. Výborní herci.
Brbla z Olomóca  80 %
23.6.2019 | 75 hodnocení
+ souhlasím
Viděno dne 22.6.2019 - DHNP, Brno:
+ Haškův Švejk v operetní verzi postupně přerůstá do drsné protiválečné agitky
+ spousta nápadů, komiky, absurdních scének, důraz na detaily - výborné, akční
+ skvělý zvuk a výběr hudby
-------------
- snad občas příliš zdlouhavé
Anah  60 %
17.10.2018 | 184 hodnocení
+ souhlasím
Myslím si že kdyby se odstranil nudný zpívaný začátek,jehož smysl jsem vůbec nepochopila,hra by se tím poněkud zkrátila, což by bylo přínosem. Pak už to byla Husa na provázku a vynikající sehrané herecké výkony všech aktérů. Nepochopitelný byl pro mne také režijní záměr člověka sedícího v knihovně, nebyl tam tak trochu zbytečný?
Podusak  80 %
18.4.2016 | 39 hodnocení
+ souhlasím
Perfektně odehrané. Takové "fyzické" herectví jsem ještě neviděl a tleskám.
Falos  70 %
2.2.2016 | 224 hodnocení
+ souhlasím
uzasny herci
Cindy.92  50 %
19.9.2015 | 314 hodnocení
+ souhlasím
Zpívaný začátek představení mě vůbec neoslovil. Nehledě na to, že k Huse vůbec neladil, nebavil nikoho a byl o ničem. Poté se to vše tak nějak v rámci možností dalo do kupy a 2 hodiny se daly vydržet. Neskutečný výkon D. Buše a příjemná spolupráce i zbytku hereckého souboru. Snad jen s výjimkou R. Dvořákové, která mi (i s ohledem na provázkovské herectví) přišla afektovaná až hrůza. Ráda bych dala více procent, ale opěvované naturalistické scény mi připadaly na sílu. Navíc kdo Švejka nečetl, bude naprosto ztracen. A ten kdo si ho pamatuje v podání R. Hrušínského, nenajde jediný známý moment...
Mart  90 %
28.4.2015 | 49 hodnocení
+ souhlasím
Moc povedené. Skvěle zahrané, výborné režijní nápady. Chce to ovšem znát alespoň základně předlohu.
Jirkan  90 %
20.4.2015 | 564 hodnocení
+ souhlasím
19.4. 2015 - Divadlo Archa: Trochu jiný pohled na Švejka, který mne bavil. Zajímalo mne, jak se s tím soubor popere a je to hodně hutné. Podtitul inscenace vše podtrhuje. Je to kolektivní práce, protože téměř nikdo neopustí jeviště, ale Dalibor Buš mne překvapil a Ivana Hloužková je prostě hvězda. I ostatním patří dík za zajímavý večer, hrají naplno. J. A. Pitínskému se podařilo vystihnout myšlenku určité absurdity a zbytečnosti války dost zajímavou formou. Sedlo mi to více než jeho Hordubal se stejným souborem. Sedlo mi to více než všechny inscenace k připomenutí 1. sv. války.
Frankovka  90 %
19.4.2015 | 249 hodnocení
+ souhlasím
Začátek hry mě vylekal, ale naštěstí to nemá přestávku...Hra skvěle graduje, čím více se vzdaluje od klasiky tím více mě strhávala. Herci, režie, scéna, hudba - vše se dokonale sešlo, bylo to skvělé.
Carl  50 %
13.12.2019 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající fyzické a herecké výkony, zvláště pak vyzdvihuji Růženu Dvořákovou. O to více zklamání z J.A. Pitínského. Zde to tak překombinoval, že to se v tom divák ztrácí a jako celek to pro mě nefunguje. Použití sprchy, vrtulníku na dálkové ovládání, mužská nahota (na kterou začínám být v brněnských divadlech alergický - co gender pánové režiséři), proč ne, ale zde se mi to zdá vše jen pro efekt. Opera mě nevadila, poslední část...prostě nevyvolala u mě požadované emoce..Takže hodnotím jak hodnotím.
Koblihová  90 %
25.3.2019 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Vícevrstevné a promyšlené představení. Smysluplné energické divadlo. Scéna skvěle proměnlivá a funkční, hudba pulsující. Herci hrají naplno a čas tak rychle uteče. Silné scény z válečné vřavy. Apokalypsa. Jiný, ale opravdu dobrý voják Švejk.
Mlékař Dan  100 %
2.4.2015 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Renesance původní Husy na provázku - malebná a přitom děsivá atmosféra, ve které každému z herců věříte i tu nejposlednější blbost. Občasná nahota a další naturalistické prvky jen probouzí k životu prostředí vojenského konvoje mířícího na východní frontu, přičemž tato sem tam až drsná místa jsou proložena krásnými (a vtipnými) chvilkami, kdy se divák v údivu zamýšlí, zda se mu to jenom zdá nebo jestli skutečně lze zanechat všechny charakterové rysy původních postav a přitom vymyslet (a hlavně zahrát) tak jiné a současně sympatické ztvárnění Švejka. Nej scéna - Špinarová (Jednoho dne se vrátíš)
Hedda G.  90 %
12.1.2023 | 23 hodnocení
Ivushka.1  70 %
19.1.2020 | 15 hodnocení
Ge.or.ge  70 %
24.7.2019 | 73 hodnocení
Pet  70 %
3.1.2019 | 24 hodnocení
Ctíba  70 %
16.12.2018 | 61 hodnocení
Davez  60 %
15.10.2018 | 76 hodnocení
Aneta Věžníková (Aneta18)  60 %
30.9.2018 | 79 hodnocení
Mateo  60 %
21.9.2018 | 115 hodnocení
Suzana  60 %
25.10.2017 | 310 hodnocení
Zkamenelina  60 %
12.3.2017 | 32 hodnocení
Dzony59  70 %
9.3.2017 | 24 hodnocení
MorIska  70 %
21.4.2016 | 49 hodnocení
Danpolasek  90 %
19.4.2016 | 11 hodnocení
Miggie  80 %
30.3.2016 | 18 hodnocení
Tenisa  60 %
5.2.2016 | 25 hodnocení
Lucka.  70 %
14.11.2015 | 102 hodnocení
Paya888  70 %
25.6.2015 | 306 hodnocení
Jaroslava Šimáková  90 %
19.4.2015 | 139 hodnocení
Radkak  100 %
18.4.2015 | 81 hodnocení
Papirek32  100 %
18.3.2015 | 156 hodnocení
Ems.  70 %
7.3.2015 | 36 hodnocení
Artaud  90 %
7.3.2015 | 216 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.