Divadlo J. K. Tyla Plzeň [Velké divadlo]
<< Don Juan | Hello, Dolly! >>
Josef Kajetán Tyl
Drahomíra a její synové (Krvavé křtiny)
Premiéra: 5.5.2018 | 2:00
Dramaturgie: Klára Špičková, Vladimír Čepek. Scéna: Lukáš Kuchinka. Kostýmy: Jan C. Löbl. Hudba: Ondřej Švandrlík. Režie: Filip Nuckolls.
Poslední uvedení: červen 2019.
Poslední uvedení: červen 2019.
Apolena Veldová, Petr Konáš / Vladimír Pokorný, Jan Maléř, Monika Švábová, Michal Štěrba, Jan Nedbal, Josef Nechutný, Pavel Pavlovský, Kateřina Coufalová, Zuzana Ščerbová, Roman Slovák / Petr Kotora, Jaroslav Matějka, Miloslav Krejsa, Marek Mikulášek...
Klasické české drama z úsvitu našich národních dějin vychází z historických skutečností a dodnes pokládá otázky o principech a idejích svobody, demokracie a slovanské vzájemnosti. Po smrti knížete Vratislava usedá na knížecí stolec Václav (později svatý, patron České země) a země je pod záminkou šíření křesťanství ohrožována německým císařem. Ve složité situaci dochází nejen ke konfliktům politickým, ale i rodinným. Václav se snaží vyjednat mírové řešení, s čímž nesouhlasí jiní zemané a čeští páni pod vedením Václavova bratra Boleslava, kteří chtějí svou vlast bránit. Také Václavova matka Drahomíra a babička Ludmila zaujímají odlišná stanoviska...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (10)
HODNOCENÍ REDAKCE
Michal Novák 50 %
2.6.2018 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Skvělá práce dramaturgů znamená, že naše česká hra o trůny (která si nezadá se silou shakespearovských dramat) dopadne na diváka s fascinující nejednoznačností a přemírou otázek, které kromě toho, že nabourávají zavedené obrazy historických postav, inspirují diváka k přemýšlení o dalších konotacích, které téma mocenského boje naservíruje. Potíž je v tom, že se tak stalo v neživotné inscenaci, kterou ovládá patos i deklamační herectví…a uspává i přes vydatné, leč citlivé krácení. Režijní sterilita inscenace u odvážné plzeňské činohry mě celkem i zarazila. Úlitba tradičnímu divákovi?
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Armin 60 %
26.3.2019 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Režie uměřená, zřejmě s ohledem na výročí, je jen dobře, pokud režisér dokáže potlačit své ego a "slouží" textu, nesnaží se ho přebít. Zkrácení textu hře určitě prospělo. Scéna skvělá, hudba podporuje atmosféru, kterou se podařilo vystavět. Škoda, že nebyl dostatečně využit potenciál P. Konáše, A. Veldová je skvělá Drahomíra.
Čiko 50 %
7.2.2019 | 1099 hodnocení
+ souhlasím
Viděl jsem už dobrou desítku podobných inscenací Filipa Nuckollse a tahle je další v řadě. Dobře seškrtaná, leč nezáživná, s nevýrazným Petrem Konášem v hlavní roli. Bez invence. Drahomíra je inscenace, která potřebuje důmyslnější scénu. Lukáš Kuchinka tou svou hercům velmi přitížil a dění na jevišti ještě více pohřbil. Výraznější byli Jan Maléř a Apolena Veldová.
Veronika K. 70 %
27.1.2019 | 122 hodnocení
+ souhlasím
Klasická historická hra s odpovídajícími kostýmy a jednoduchou scénou, ve které sledujeme vztahový čtyřúhelník mezi bratry Václavem (Petr Konáš) a Boleslavem (vynikající Jan Maléř), jejich babičkou Ludmilou (Monika Švábová) a jejich matkou Drahomírou (Apolena Veldová), ve kterém probíhá jakýsi mocenský boj.
Zlenka 90 %
10.12.2018 | 11 hodnocení
+ souhlasím
Klasika, žádná moderna...hurá.Skvělá Apolena Veldová.
Bišu 70 %
10.11.2018 | 235 hodnocení
+ souhlasím
Jsem tradiční divák a tak tato klasická hra, tradičně provedená bez inovací, se podle mne velice povedla. Zatím nejlepší výkon A. Veldové, věřila jsem jí všemu do puntíku.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.