Divadlo Na zábradlí [hlavní scéna]

Eurípidés & kol.

Orestek (Variace na antické téma)

Premiéra: 11.3.2011. Úprava: Lucie Ferenzová, Jan Frič. Dramaturgie: Lucie Ferenzová, Ivana Slámová. Scéna: Matěj Sýkora. Kostýmy: Barbora Zelníčková. Hudba: Michal Cáb, TICHO DE BEIGE aj. Režie: Jan Frič.
1:30x | Poslední uvedení: únor 2012.


Moderní variace na antickou Oresteiu, ve které je hlavním tématem msta. Neuvážený čin nelze vzít zpět, příčina plodí následek, vražda vraždu, světem protékají potoky krve. Řetězec násilí by měl být zastaven, ale kdo to zastaví. Kde tohle všechno začalo? A co svědomí?


inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo Na zábradlí
Hodnocení inscenace
Redakce
58 %
Uživatelé
58 %
Hodnocení redakce
Kateřina Jírová 80 %
Jiří Koula 40 %
Pavel Širmer 50 %
Jiří Landa 60 %
Volby

Hodnocení

Hodnocení redakce:
Kateřina Jírová 80 %
(zadáno: 1.5.2012, počet hodnocení: 256)
Jiří Koula 40 %
(zadáno: 12.5.2011, počet hodnocení: 1357)
přínosný / zajímavý komentář
Ivan Lupták mě znovu utvrdil v mém zájmu o něj coby herce (a též ostatní podávají velice dobré výkony), Divadlo Na Zábradlí mě opět ujistilo, že vůbec netuším, kam směřuje, ale vím, že ho tam následovat nechci.

Inscenace praská ve švech přemírou rozličných nápadů a metafor všeho druhu a jsem si jist, že při každé další návštěvě bych našel něco nového. Jen tak nějak nevidím důvod, proč bych se o to měl pokoušet.
Pavel Širmer 50 %
(zadáno: 20.4.2011, počet hodnocení: 1330)
přínosný / zajímavý komentář
Netradiční zpracování antického tématu odkrylo řadu zajímavých souvislostí, mělo svůj smysl. Přesto ho nepokládám za zcela vydařené. Účel použití extravagantních scénických a kostýmních prostředků byl promyšlený, chvílemi mi to ale přišlo zbytečně násilné. Dlouho jsem dokázal inscenaci vstřebávat (a vlastně i přijímat), ale můj dojem značně zkazily zpívané části v závěru; zde se forma inscenace dostala do stádia, kdy už pro mě nefungovala a byla za hranicí mého vkusu. Herci se koncepci přizpůsobili dobře. Přes značné rozpaky jsem ocenil, že inscenaci nechybí názor.
Jiří Landa 60 %
(zadáno: 20.4.2011, počet hodnocení: 2751)
přínosný / zajímavý komentář
Podobný styl inscenací není můj šálek kávy. Nicméně musím uznat, že jsem se relativně dobře pobavil a inscenátorům se podařilo dokonale evokovat atmosféru 80. a 90. let minulého století, do nichž svoji verzi antického příběhu situovali (s mnoha citacemi z jiných děl klasické dramatiky a literatury). Těmto požadavkům odpovídaly i kostýmy. Nejdůležitější scény se odehrávaly v koupelně, z potomků se staly děti ulice, jež se ve vraždění přímo vyžívaly. Herecky výborné, zaujmou I. Lupták jako Orestek a L. Hampl v dvojroli Aigistha a Heleny.
Hodnocení uživatelů:
Truksajda 80 %
(zadáno: 10.4.2013, počet hodnocení: 14)
V.morava 70 %
(zadáno: 25.9.2012, počet hodnocení: 515)
Jenda.matousek 80 %
(zadáno: 30.1.2012, počet hodnocení: 306)
přínosný / zajímavý komentář
tohle podle mě má smysl dělat, režijně precizní a herecky silné! škoda, že v závěru trochu dochází dech, jinak jestli touhle cestou DnZ půjde, tak já ho budu následovat velmi rád...
Malaindianka 40 %
(zadáno: 21.9.2011, počet hodnocení: 56)
Vladimír Rogalewicz 20 %
(zadáno: 12.3.2011, počet hodnocení: 420)
přínosný / zajímavý komentář
Postmoderní směs všech možných i nemožných režisérových nápadů, které někdy mají, ale většinou nemají nic společného s tématem hry. Snůška ošklivostí (v nichž si Divadlo Na Zábradlí v poslední době libuje). Antická tragedie se takovému pojetí naprosto zpěčuje. Výsledek je vyloženě špatný. Dvacet procent pro herce, kteří hráli moc dobře, dojem však zachránit nemohli. Dočkají se někdy normální hry?

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.