Divadlo Petra Bezruče
<< Stará láska nerezaví | Taky fajny synek >>
Anton Pavlovič Čechov
Strýček Váňa
Premiéra: 13.12.2013 | 2:40
Překlad: Leoš Suchařípa. Dramaturgie: Daniela Jirmanová. Scéna: Pavla Kamanová. Kostýmy: Daniela Klimešová. Hudba: Jakub Kudláč. Režie: Štěpán Pácl.
Poslední uvedení: červen 2015.
Poslední uvedení: červen 2015.
Přemysl Bureš, Markéta Haroková, Pavla Gajdošíková, Tomáš Dastlík, Norbert Lichý, Dušan Urban, Kateřina Krejčí, Marcela Čapková, Michal Sedláček, Josef Jelínek / Vojtěch Říha...
Veselá tragédie s příchutí vodky. „Co zažene chandru? Poctivá ruská kalba. Tomu domu nepřeje štěstí. Váňa má revolver, má i zbrojní průkaz? Jelena je dravec, hebká lasička. Soňa, Váňa i doktor nešťastně milují, miluje vůbec někdo šťastně? Prosím vás, už nepijte!“
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
66 %
Uživatelé
78 %
Hodnocení redakce
Lukáš Dubský 60 %
Veronika Boušová 80 %
Jiří Koula 60 %
Jiří Landa 50 %
Jan Pařízek 80 %
Lukáš Dubský 60 %
Veronika Boušová 80 %
Jiří Koula 60 %
Jiří Landa 50 %
Jan Pařízek 80 %
Volby
Hodnocení (27)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 60 %
29.6.2014 | 1182 hodnocení
+ souhlasím
Možná trochu s podivem je, že ústřední postavou není ani tak Ivan Vojnickij, jako spíše komplikovaný trojúhelník Soňa – Astrov – Jelena. Právě ve výkladu těchto postav vidím největší přínos Páclovy inscenace. Nejzajímavější z celého ansámblu Bezručů je tentokrát Pavla Gajdošíková. Hodně dobrým režijním nápadem bylo postavit na jeviště starý klavír, na který jednotliví protagonisté čas od času hrají a dobře tak rytmizují děj. Mnohé další nápady ale inscenaci příliš neprospěly, jejich smysl zná patrně jen režisér. (více v článku na blogu)
Jiří Koula 60 %
17.3.2014 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
55% Mám čím dál silnější pocit, že Páclovy obrazy jsou buďto tak hluboké, že je neprohlédnu, či tak povrchní, že odmítám uvěřit, že by to mohlo být vše. Vzhledem k tomu, že se v tomto případě kritika staví spíše za druhou možnost, vzdávám "pátrání na vlastní pěst" a Strýčka Váňu odepíšu jako ne zrovna vydařený pokus.
Jiří Landa 50 %
24.2.2014 | 3035 hodnocení
+ souhlasím
Režisérovi není možno po technické stavbě inscenace nic vytknout, jde o plně profesionální práci, jenže jeho vidění věcí je v naprostém protikladu s mým vnímáním. Přijde mi, že se Páclovy vize vzpínají textu, činí ho banálním (využití notoricky používaných symbolů viz. život jako na houpačce, nebo takových, které není možno rozklíčovat, což kolikrát nesvedou ani diváci, co jsou z jeho režií nadšení). Humor v jeho Strýčkovi Váňovi na mě působil křečovitě, stejně jako celé toto nastudování. Na inscenaci si nejvíc cením přístupu herců, kteří se umí přizpůsobit práci snad s jakýmkoli režisérem.
Jan Pařízek 80 %
6.2.2014 | 920 hodnocení
+ souhlasím
Po vlažnějším začátku se inscenace velmi slušně rozběhla a nabrané tempo již nepustila. Z mého pohledu bezesporu vydařené zpracování se spoustou dobrých nápadů, které tuto hru příjemně zpestřují. I přes větší délku nijak nenudila a dobře udržela moji pozornost. Z hereckého pohledu opět výborné, v tomto směru mají Bezruči opravdu velkou sílu. Zmínil bych především skvělou P. Gajdošíkovou, jejíž Soňa pro mě byla nejvýraznější postavou. Dále zaujali N. Lichý, T. Dastlík a M. Haroková.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vratislav Honzálek 40 %
26.6.2014 | 110 hodnocení
+ souhlasím
Nemůžu si pomoc,ale toto bych veselou tragédií opravdu nenazval.První polovina mi přišla strašně utahaná a až ke konci se začalo něco dít. Ve druhé už to bylo lepší přesto na mě inscenace působí laxně a lenošně, pozornost se držela těžko. Kupa postav, ale polovina z nich řekne jen 3 štěky za hru. V názvu sice Váňa, ale mě to přišlo nejvíce o Soňě a doktorovi, kteří se mi líbili svým výkonem nejvíce.Pavla Gajdošíkovámi trochu svým výkonem připomínala Pavlínu Štorkovou. +tedy super hudba/doprovod při přechodech na klavír
Bedrich.spesny 50 %
18.3.2014 | 66 hodnocení
+ souhlasím
Tady alespoň víš, že režisér ví. Ale já moc nevěděl.
J_V 80 %
10.3.2014 | 47 hodnocení
+ souhlasím
Možná se tu až moc emoce vyjadřují pohybem, ale povedlo se to, povedlo. Norbert Lichý je přesně obsazen do svého typu a svědčí mu to, naopak typově riskantní mi přišlo obsazení doktora Astrova, a přesto vyšlo na jedničku.
Katkafo 70 %
3.3.2014 | 25 hodnocení
+ souhlasím
Plusové body: Kateřina Krejčí v roli chůvy Mariny, Tomáš Dastlík jako lékař, úvod představení - klavírista, scéna, hudba.
Minusové: Právě Strýček Váňa (Přemysl Bureš) do celého konceptu nezapadal a jeho výkon na mě působil rušivě, rozpačitě a nejistě.
Minusové: Právě Strýček Váňa (Přemysl Bureš) do celého konceptu nezapadal a jeho výkon na mě působil rušivě, rozpačitě a nejistě.
Frankovka 90 %
11.2.2014 | 286 hodnocení
+ souhlasím
Nádherné. DPB má neskutečnou fazónu. Chceme Vás vidět, znovu, znovu, znovu.
Podusak 100 %
6.2.2014 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto dokonalý představení, absolutní herectví, perfektní scéna, promyšleno do nejmenšího detailu, skvělá režie. Nemůžu jinak než za 100:-)
Meresanch 80 %
5.2.2014 | 146 hodnocení
+ souhlasím
Povedlo se hodně pracovat s náladou. Líbila se mi i scéna. Dobré režijní nápady.
Jirkan 80 %
5.2.2014 | 564 hodnocení
+ souhlasím
4.2. 2014 - Divadlo v Celetné: Promyšlená koncepce plná symbolických nápadů a založená především na herecké práci. Místy téměř černě-groteskní pohled. Synonymem této inscenace pro mne bude řada obrazů, které záměrně nechci prozrazovat budoucím divákům, ale já se u nich bavil (ať byly komické nebo vážné). Na jednotlivou chválu herců zde není takový prostor, ale výrazný dojem na mne udělala Pavla Gajdošíková, dále Norbert Lichý a Kateřina Krejčí, ovšem celé inscenaci dominuje Markéta Haroková. Je to určitě inscenace, kterou si budu dlouho pamatovat. Těším se na další hostovačku DPB. (85%)
Furciferka 90 %
4.2.2014 | 262 hodnocení
+ souhlasím
I tentokrát, jak je tomu u Bezručů dobrým zvykem, perfektně zahrané. Jednotlivé postavy jako kdyby byly hercům šité na míru. Zdánlivě jednoduchá, avšak do detailu promyšlená scéna spolu s v průběhu dne se měnícím osvětlením vytváří poetické prostředí.
Myslím, že se nový umělecký šéf DPB touto režií uvedl více než dobře. 85 %
(4.2.2014, Praha, Divadlo v Celetné)
Myslím, že se nový umělecký šéf DPB touto režií uvedl více než dobře. 85 %
(4.2.2014, Praha, Divadlo v Celetné)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.