Klicperovo divadlo Hradec Králové [Studio Beseda]

Kdo se bojí Virginie Woolfové

[Who´s Afraid of Virginia Woolf?]
Premiéra: 13.6.2020. Překlad: Jiří Josek. Dramaturgie: Martin Satoranský. Výprava: Adriana Černá. Hudba: Jindřich Čížek. Režie: Michal Hába.
2:45


Drama, které při své premiéře roku 1962 způsobilo obrovský skandál, nabouralo optimistickou poválečnou náladu Američanů a vysmálo se jejich budování „amerického snu“. Večírek. Hostiteli jsou stárnoucí profesor a jeho žena, kteří si prostřednictvím virtuálního světa a virtuálních příběhů dokážou ubližovat s šokujícím gustem a razancí. Pravděpodobně proto, aby dokázali sami sobě, že ještě žijí. Hostem je mladý pár na začátku vztahu i kariéry, plný iluzí o budoucím životě. Romantická představa o harmonii manželské lásky je cupována na kousky. A možná je pád na absolutní dno šancí na nový začátek...
14!
Klicperovo divadlo Hradec Králové
Hodnocení inscenace
Redakce
-
Uživatelé
83 %
8391000
Termíny představení
12.10. (Po) 19:00 vstupenky Přidání termínu do svého kalendáře - pouze pro přihlášené uživatele
23.10. (Pá) 19:30 Přidání termínu do svého kalendáře - pouze pro přihlášené uživatele
[Turnov]

celý program divadlaaktivovat hlídání nových termínů
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení (9)

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Koeman2 90 %
(zadáno: 26.6.2020, počet hodnocení: 133)
přínosný / zajímavý komentář
Nevinná noční konverzace 2 věkově odlišných párů se po pár sklenkách mění v brutální a cynickou hru na krutou pravdu, ale i zraňující lež. Konfrontace stárnoucích manželů (skvělá Zora Valchařová-Poulová a Filip Richtermoc) a nastupující generace (Anna Peřinová a William Valerián) přerůstá na ve hru na kočku a myš. Kdo se chytí do pasti, kdo je útočník a kdo oběť? Who´s Afraid of Virginia Woolf? Cynicky mrazivá konverzační hra na jednoduché leč působivé scéně vás i přes svou délku přiková do sedaček. Nezapomenutelný zážitek.
Pavel Pešek 90 %
(zadáno: 22.6.2020, počet hodnocení: 25)
přínosný / zajímavý komentář
Kruté vztahové hry E. Albeeho v podání hradeckých herců otvírají v divákovi (bez ohledu na další možné výklady hry) jeho vlastní "rány". Ten se tomuto neúprosnému útoku brání tu cynickým smíchem, tu potlačovanou slzou v oku, ale uniknout před ním nemůže. Inscenace nabízí požitek jak z textu vlastního, tak z koncertu hereckého kvarteta, umocněného jednoduchým, leč velmi působivým pojetím výtvarným. Pro mě další důkaz, že když se kvalitnímu textu a dobrým hercům režisérsky neubližuje, ale naopak pomáhá, výsledkem je velký divácký zážitek (zde nejen během hry, ale i v mezihrách a během pauzy).
Anna.anna 80 %
(zadáno: 22.6.2020, počet hodnocení: 25)
Kosan 80 %
(zadáno: 19.6.2020, počet hodnocení: 186)
Kluk.sedu 80 %
(zadáno: 19.6.2020, počet hodnocení: 55)
Dajcik 90 %
(zadáno: 19.6.2020, počet hodnocení: 196)
Snekac 80 %
(zadáno: 19.6.2020, počet hodnocení: 105)
Unionboy 90 %
(zadáno: 19.6.2020, počet hodnocení: 214)
Xcepek 70 %
(zadáno: 15.6.2020, počet hodnocení: 543)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.