Klicperovo divadlo Hradec Králové [Studio Beseda]

Kdo se bojí Virginie Woolfové

Premiéra: 13.6.2020 | 2:45
Překlad: Jiří Josek. Dramaturgie: Martin Satoranský. Výprava: Adriana Černá. Hudba: Jindřich Čížek. Režie: Michal Hába.
Drama, které při své premiéře roku 1962 způsobilo obrovský skandál, nabouralo optimistickou poválečnou náladu Američanů a vysmálo se jejich budování „amerického snu“. Večírek. Hostiteli jsou stárnoucí profesor a jeho žena, kteří si prostřednictvím virtuálního světa a virtuálních příběhů dokážou ubližovat s šokujícím gustem a razancí. Pravděpodobně proto, aby dokázali sami sobě, že ještě žijí. Hostem je mladý pár na začátku vztahu i kariéry, plný iluzí o budoucím životě. Romantická představa o harmonii manželské lásky je cupována na kousky. A možná je pád na absolutní dno šancí na nový začátek...
14!  
Anketa 2020+2021
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od prosince 2019 do srpna 2021, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě. Uzávěrka ankety je 20. února 2022.
Klicperovo divadlo Hradec Králové
Hodnocení inscenace
Redakce
-
Uživatelé
82 %
82101000
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
2.2.St19:00vstupenky
25.3.19:00
2.2.St19:00 vstupenky
25.3.19:00 

Volby

Hodnocení (10)

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Koeman2  90 %
(zadáno: 26.6.2020, počet hodnocení: 148)
přínosný / zajímavý komentář
Nevinná noční konverzace 2 věkově odlišných párů se po pár sklenkách mění v brutální a cynickou hru na krutou pravdu, ale i zraňující lež. Konfrontace stárnoucích manželů (skvělá Zora Valchařová-Poulová a Filip Richtermoc) a nastupující generace (Anna Peřinová a William Valerián) přerůstá na ve hru na kočku a myš. Kdo se chytí do pasti, kdo je útočník a kdo oběť? Who´s Afraid of Virginia Woolf? Cynicky mrazivá konverzační hra na jednoduché leč působivé scéně vás i přes svou délku přiková do sedaček. Nezapomenutelný zážitek.
Pavel Pešek  90 %
(zadáno: 22.6.2020, počet hodnocení: 28)
přínosný / zajímavý komentář
Kruté vztahové hry E. Albeeho v podání hradeckých herců otvírají v divákovi (bez ohledu na další možné výklady hry) jeho vlastní "rány". Ten se tomuto neúprosnému útoku brání tu cynickým smíchem, tu potlačovanou slzou v oku, ale uniknout před ním nemůže. Inscenace nabízí požitek jak z textu vlastního, tak z koncertu hereckého kvarteta, umocněného jednoduchým, leč velmi působivým pojetím výtvarným. Pro mě další důkaz, že když se kvalitnímu textu a dobrým hercům režisérsky neubližuje, ale naopak pomáhá, výsledkem je velký divácký zážitek (zde nejen během hry, ale i v mezihrách a během pauzy).
Tech.KA  70 %
(zadáno: 24.10.2021, počet hodnocení: 26)
Anna.anna  80 %
(zadáno: 22.6.2020, počet hodnocení: 25)
Kosan  80 %
(zadáno: 19.6.2020, počet hodnocení: 203)
Kluk.sedu  80 %
(zadáno: 19.6.2020, počet hodnocení: 72)
Dajcik  90 %
(zadáno: 19.6.2020, počet hodnocení: 212)
Snekac  80 %
(zadáno: 19.6.2020, počet hodnocení: 150)
Unionboy  90 %
(zadáno: 19.6.2020, počet hodnocení: 283)
Xcepek  70 %
(zadáno: 15.6.2020, počet hodnocení: 565)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.