Komorní scéna Aréna
<< Divadelník | Goldbergovské variace >>
Henrik Ibsen
Divoká kachna
Premiéra: 22.10.2016 | Obnovená premiéra: 28.4.2020 | 2:30
Překlad: František Fröhlich. Dramaturgie: Tomáš Vůjtek. Scéna: Nikola Tempír. Kostýmy: Juliána Kvíčalová. Hudba: Ondřej Švandrlík. Režie: David Šiktanc.
Poslední uvedení: prosinec 2018.
Poslední uvedení: prosinec 2018.
Josef Kaluža, Michal Čapka, Tereza Cisovská, Zuzana Truplová, Vladislav Georgiev, Petr Panzenberger / Vojtěch Lipina, Kostas Zerdaloglu, Alena Sasínová-Polarczyk, Šimon Krupa, Lukáš Šveda / Petr Pěnkava...
Významné Ibsenovo drama, které relativizuje protiklad životní lži a pravdy a nastoluje otázku, zda je nutné za každou cenu nepříjemné pravdy odhalovat...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (16)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 80 %
9.12.2016 | 1246 hodnocení
+ souhlasím
Základem ostravské inscenace Divoké kachny je propracovaná psychologie postav. Jako téma se celou inscenací prolíná varování před fanatickým lpěním na ideálech. Svoboda člověka dozvědět se pravdu nemusí být vždy tou nejlepší variantou, zvlášť v prostředí, které je do morku kostí otrávené lží. J. Kaluža je jako Hjalmar trochu tyranem, trochu snílkem, který není schopen unést pravdu. Gregers je v podání M. Čapky spíše impulzivním "pravdonošem" než chladně kalkulujícím manipulátorem. Zcela uvěřitelná je pak v roli čtrnáctileté Hedviky Z. Truplová. Více viz blog (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Studený Čumáček 80 %
27.5.2020 | 456 hodnocení
+ souhlasím
Hjalmar ze sídláku, masové kuličky, řepa
záznam
Nádherný kousek klasiky převedený do současnosti bez pomocných berliček. Od začátku budovaná psychologie postav a situací sice trochu zamíchala mou představou několika postav, jde však o změnu, která dokáže měnit a posunovat významy.
Často bývá postava Gregerse/Michal Čapka vykreslena jako manipulátor, zde ale jde o jistou až dětskou umanutost a impulzivnost, posun je citelný i u postavy Hjalmara/Josef Kaluža, snílek a člověk slabé vůle. Ovšem Zuzana Truplová/Hedvika-kde vzala to dokonalé dítě?
Roztomilé Ikea cedulky nábytku a doplňků.
záznam
Nádherný kousek klasiky převedený do současnosti bez pomocných berliček. Od začátku budovaná psychologie postav a situací sice trochu zamíchala mou představou několika postav, jde však o změnu, která dokáže měnit a posunovat významy.
Často bývá postava Gregerse/Michal Čapka vykreslena jako manipulátor, zde ale jde o jistou až dětskou umanutost a impulzivnost, posun je citelný i u postavy Hjalmara/Josef Kaluža, snílek a člověk slabé vůle. Ovšem Zuzana Truplová/Hedvika-kde vzala to dokonalé dítě?
Roztomilé Ikea cedulky nábytku a doplňků.
Vladimír Rogalewicz 90 %
24.5.2020 | 837 hodnocení
+ souhlasím
Propracované představení s vyrovnanými hereckými výkony v neokázalé, ale působivé režii. Silné představení ukazující kvalitu divadla. Ibsen by měl radost. (Záznam ze streamu, 23.5.2020)
Denisa H. 80 %
18.9.2017 | 389 hodnocení
+ souhlasím
Drama, které si díky kiksu v ten nejnevhodnější okamžik připsalo na repríze v Plzni i přívlastek, řekla bych, absurdní... :-D Ale právě proto si možná představení budu pamatovat o to lépe. A taky z důvodu tradičně výborných hereckých výkonů, Z. Truplová opravdu exceluje. Ještě mě zaujal J. Kaluža. Moje vůbec první setkání s Divokou kachnou tak dopadlo velmi příjemným dojmem z představení, byť jeho téma příjemné a natož veselé není...
Národosolsobě 70 %
17.9.2017 | 343 hodnocení
+ souhlasím
inscenace kráčí po té milé hranici mezi scénickou realizací textu a jeho parodií, přičemž druhým zmíněným přístupem se vyrovnává s letitostí textu, zvolený odstup zároveň dává vzhledem k tématu smysl.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.