Komorní scéna Aréna
Niccolò Machiavelli
Mandragora
Premiéra: 16.3.2019 | 1:40x
Překlad: Jaroslav Pokorný. Dramaturgie a texty písní: Tomáš Vůjtek. Scéna: Milan David. Kostýmy: Marta Roszkopfová. Hudba: Ondřej Švandrlík. Režie: Ivan Krejčí.
Poslední uvedení: únor 2023.
Poslední uvedení: únor 2023.
Vladislav Georgiev, Michal Čapka, Šimon Krupa / Milan Cimerák, Josef Kaluža, Adam Langer, Pavla Dostálová / Viktória Pejková / Barbora Sedláčková, Dana Fialková / Tereza Cisovská, Petr Pěnkava
Jedna z prvních renesančních komedií, která nastavila zrcadlo především rodinným vztahům. Příběh o hloupém manželovi, který si v podstatě říká o to, aby byl klamán...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení (19)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 60 %
28.11.2019 | 1043 hodnocení
+ souhlasím
Machiavelliho text z období renesance je z hlediska obsahového aktuální dodnes – peníze a sex vždycky byly klíčovým hnacím motorem přirozené lidské tendence ke špatnostem všeho druhu. Struktura hry je však diskutabilní, vrší na sebe krkolomné komediální zvraty a eskapády. Hovoří se o ni jako o kruté komedii, v Aréně z ní dělají ale spíš řachandu. Došlo k aktualizaci a zhrubnutí jazyka, herci vedou postavy až na samou hranu karikatury, bohužel vtipu z tohoto přístupu dokáží vydestilovat jen pomálu. Nejlépe se asi daří Š.Krupovi a A.Langerovi. Průměrný provozní titul.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Čiko 50 %
18.5.2023 | 965 hodnocení
+ souhlasím
55%
Téma, ke kterému musí inscenátoři v dnešní době možná trochu složitěji hledat klíč. To se v Aréně bohužel příliš nepovedlo.
Viděno na derniéře.
Téma, ke kterému musí inscenátoři v dnešní době možná trochu složitěji hledat klíč. To se v Aréně bohužel příliš nepovedlo.
Viděno na derniéře.
Vela 80 %
25.9.2021 | 66 hodnocení
+ souhlasím
Představení má spád a diváka překvapí nečekané situace. Zpracování hry v Aréně je originální a vtipné. Herecké výkony na jedničku. Po dlouhé covidové pauze na mě tato hra působila svěže jako živá voda.
Grea 60 %
25.5.2021 | 78 hodnocení
+ souhlasím
/Viděno pod širým nebem v Dolní oblasti Vítkovice na festivalu Energie pro kulturu, 3. září 2020./
Diogenes 70 %
21.11.2019 | 69 hodnocení
+ souhlasím
Téma stále aktuální, ale i proto ne zas moc originální: Za peníze a sex jsme ochotni připustit, že naše zásady zase nejsou tak zásadní. Vysoko hodnotím energetické toky, které proudily mezi herci navzájem i do hlediště (a navíc bezemisní). A naučil jsem se spousty nových druhů přípravy kávy, které se však v ostravských kavárnách zatím marně snažím objednat.
Denisa H. 70 %
6.11.2019 | 358 hodnocení
+ souhlasím
V rámci Ostravy v Praze jsem na toto představení ani nechtěla původně jít, ale nakonec jsem se nechala přemluvit. No, kdybych nešla, nic by se nestalo, zas tak peckovní inscenace to není. Je to spíš taková oddychovka, na které je nejlepší to, jak si ji herci užívají (zejm. hlavní trojice). Dost mi hra připomínala také aréňacké Něco za něco, akorát bez toho plýskání (nepostrádala jsem ho). Krásná je scéna, ta určitě též zvedá mé hodnocení. Co se týká délky představení, tak to je jen tak tak, aby nezačalo být zdlouhavé.
SVATOŠOVÁ 60 %
5.11.2019 | 29 hodnocení
+ souhlasím
Docela pěkná komedie, je to taková oddychovka. Líbila se mi scéna s dveřmi. Každá postava přichází na scénu vlastními dveřmi a dají se s tím dělat různé gagy. Líbil se mi Šimon Krupa, ta postava bohatého šlechtice, co si hraje na doktora, je docela sexy. A hezký byl také Josef Kaluža jako nepříliš chytrý manžel paní Lukrécie. Ale nejvíc se mi líbil pan Georgiev. Podle mého názoru tam měl nejhezčí hereckou akci. Nedivím se, že se to pořád hraje, protože je to o korupci za chvályhodným účelem. A kdo by nestál o peníze, když mu můžeme namluvit, že tím dělá dobré skutky,že?
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.