Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona]

Harpagon je lakomec?

Premiéra: 16.12.2021
premiéra bez diváků v lednu 2021
Podle Molièrovy hry „Lakomec“. Dramaturgie: Tomáš Novotný. Scéna: David Bazika. Kostýmy: Hana Knotková. Hudební nastudování: Marek Prášil. Pěvecké nastudování: Michaela Kadlecová, Jakub Žídek. Choreografie: Ladislav Cmorej. Dirigenti: Marek Prášil, Jakub Žídek. Režie: Vojtěch Štěpánek.
Původní muzikál na motivy jedné z nejslavnějších klasických komedií ve velkolepém montypythonovském duchu. Harpagon, podivín, o němž se všichni domnívají, že je nechutně bohatý a úměrně tomu i lakomý, se rozhodne, že ožení sebe, svého syna i svou dceru. Uspořádá tři svatby za cenu jedné! Je tu samozřejmě háček: rozhodne se vzít si Mariannu, tajnou milenku svého syna Kleanta. Toho chce oženit s dychtivou německou vdovou Gerdou. A svou dceru Elišku, která je tajnou milenkou správce Valéra, chce provdat za stoletého milionáře Anselma. A k tomu se připlete dohazovačka Frosina a plejáda roztodivných Harpagonových příbuzných – tedy hlavních figur z dalších Molièrových her...
Anketa 2021/22
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od září 2021 do srpna 2022, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě.
Uzávěrka ankety je 10. prosince 2022.
Do konce hlasování zbývá ještě 9 dní.
Národní divadlo moravskoslezské
Hodnocení inscenace
Redakce
-
Uživatelé
65 %
kontroverzní inscenace (193.)
65101000
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
8.12.Čt18:30vstupenky
31.12.So16:00Na silvestrovské představení se slevy neposkytují.vstupenky
21.1.So18:30vstupenky
22.1.Ne16:00vstupenky
19.3.Ne16:00vstupenky
8.12.Čt18:30 vstupenky
31.12.So16:00 vstupenky
Na silvestrovské představení se slevy neposkytují.
21.1.So18:30 vstupenky
22.1.Ne16:00 vstupenky
19.3.Ne16:00 vstupenky

Volby

Hodnocení (10)

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
DivadelniFan  70 %
12.11.2022 | 277 hodnocení
+ souhlasím
Krásná hudba, skvělé výkony, několik úžasných nápadů, ale některé výroky byly na mě už trochu moc a občas to přecházelo do lacinějšího humoru, který fakt nemusím. Nicméně se jednalo o příjemný večer.
Libor Olma mě sice v hlavní roli nezaujal (a vedle něj ani Pavel Liška), ale o to víc jsem si užíval fantastický výkon Radka Melši, který mě znovu přesvědčil o tom, že patří mezi českou muzikálovou špičku. Dále mě bavili Tomáš Savka a Dasha. Pěvecky perfektní byla i Alžbeta Bartošová. Pojetí role Elišky mi moc nesedlo, ale Martině Vlčkové se nedá co vytknout. Hrála to tak, jak měla. Takže jo, dá se doporučit, ale zázrak to není:).
Fedorocko  60 %
24.6.2022 | 664 hodnocení
+ souhlasím
Až moc dlouhé...
RaB  90 %
13.3.2022 | 265 hodnocení
+ souhlasím
Totální úlet! Ale pokud se oprostíte od klasiky a přijmete fakt, že je to muzikál typu Spamalot nebo Something Rotten, užijete si to.
Celé představení táhne svým úžasným výkonem Dasha, která má zas po delší době možnost předvést i své taneční přednosti. Výborný je i R. Melša v roli Kleanta. Z hlavních představitelů slabší jen M. Danielová, která se typově na roli 17leté dívky opravdu nehodí a L. Olma v hlavní roli také není příliš přesvědčivý.
Zkrácení o 30 minut představení rozhodně prospělo - trapné a hluché scény již nejsou. Bohužel ale zůstalo extrémní množství vulgarismů a sexismů.
Čiko  60 %
5.2.2022 | 906 hodnocení
+ souhlasím
55% Ani nevím proč, ale čekal jsem, že tohle bude trhák. Je to ale spíš takový lepší průměr. Pokud se něco povedlo, jsou to kostýmy a scéna. Libor Olma mě úplně nepřesvědčil. Celé mi to přijde i režijně slabé a nenápadité. Dasha se v roli Frosiny snažila, ale ani s ní si režie příliš nepohrála. Její Frosina je ne její vinou nezajímavá (pokud pomineme kostým - nejhezčí kostým celé inscenace). Opravdu škoda promarněné šance...
Martin21  60 %
8.1.2022 | 422 hodnocení
+ souhlasím
Tento počin působí lehce přeplácaně a chaoticky. Stopáž 3:20 spíše škodí, avšak jsem se nenudil. Libor Olma pro mne nepodává žádný dechberoucí výkon. Libila se mi A. Gabrišová v roli Elišky a Tomáš Novotný jako Valér. Některé melodie jsou chytlavé, spousta zajímavých nápadů, ale jako celek nekompaktní. Vrcholem je pro mne Frozina v podání Dashy. Skvělý kostým, který na sebe strhne pozornost, charisma, parádní herecký výkon a její úžasný zpěv. Kvůli Dashe stojí za vidění, jinak by to pro mne byl slabý župan, který neurazí, ale ani nenadchne.
Ostravacka  60 %
7.1.2022 | 53 hodnocení
+ souhlasím
Muzikál, který upoutá pozornost pěknými texty písní, choreografiemi a melodiemi s občasnými motivy známých kapel. Výborný výkon podává především M. Horká jako Frozina a L. Olma jako Harpagon (i když na můj vkus až příliš často křičel). Skvělá byla také P. Janečková, M. Schimmerová Procházková a P. Liška. Co se týče humorné stránky, některé vtipy jsou opravdu povedené, ale některé scény na mě nefungovaly a působily natahovaně. Myslím si, že by muzikálu pomohlo zkrácení. Jinak se určitě vyplatí Harpagona vidět, děj je moderně zpracovaný a navíc překvapí netradičním koncem.
KatkaL  40 %
7.1.2022 | 11 hodnocení
+ souhlasím
Splácanina několika věcí, některé texty zní jako by je napsal někdo ve školce. Čtyřicet procent je za Frosinu v podání Dashi, jež byla vrcholem večera.
Žíža  80 %
21.12.2021 | 69 hodnocení
+ souhlasím
Velmi zajímavé zpracování známé klasiky. Hlavní role psaná přímo pro Libora Olmu je výtečně vystavěná a nabízí Olmovi v závěru i velmi působivý přechod z komické figurky do vážného a následně i laskavého tónu. Skvělá postava dohazovačky Froziny byla výtečně ztvárněná Míšou Horkou. Vyzdvihnout si zaslouží i nádherně zahrané naivní děti v podání Radka Melši a Andrey Gabrišové - oba si zaslouží bouřlivý potlesk (a salvy smíchu). Kontroverzní pro hodně lidí je pak zařazení rapové scény - Pitralón a teplákovky část publika asi nedala, ale mělo to svoje kouzlo ( a šokovat se přece musí :-) ).
Mirinda  100 %
10.1.2022 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Naprosto skvělé ! Vynikající výkony herců, hudebníků, úžasné texty, nadsázka, humor. Již dlouho jsem se tak nepobavil a nezasmál.
Petr.loyd  30 %
9.4.2022 | 31 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.