Jsem (i s rodinou) fanda obzvláště muzikálů a postupně ukládám své recenze i na dřívější kusy.

Jan Pařízek: 11 % (17)
Helena Grégrová: 12 % (19)
Iva Bryndová: 13 % (24)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 3 > >>

(zadáno: 27.2.2020)
Bohužel tento muzikál nenaplnil naše očekávání ani zdaleka. Hudba - buď recyklovaná, nebo typicky "Davidovská", délka muzikálu příliš bezúčelně natahovaná. Největší problém ale bylo nazvučení - velmi často bylo vše slito do jednoho "nedefinovatelného hluku".
Jinak herecké výkony bez problémů, obsazení Kopečný, Vojtek, Bohouš Josef, Kříž, Marešová, Gemrotová,... odvedlo vše na profesionální úrovni. Pokud bychom trefili lepší nazvučení (možná špatné místo), asi by hodnocení bylo výrazně lepší.
(zadáno: 26.2.2020)
Je škoda, že muzikál už skončil. Převod do muzikálové podoby se opravdu povedl a člověk se k němu rád občas vracel. Z větších rolí jsme se nepotkali snad jen s Martinou Šnytovou a vždy byly výkony na velmi slušné úrovni. Potěšila občasná improvizace - například, když Tomáš Savka rozpoutal úvodní hádku o shodou okolností jediné volné místo v 1. řadě (vedle mne).
75%
(zadáno: 26.2.2020)
Po určitém váhání jsme nakonec s malou obavou shlédli i Tarzana. A jednalo se o příjemné překvapení. Příběh je vcelku dobře zpracován, scéna i choreografie velmi povedená. Často zmiňovaná akrobacie byla dávkována v rozumné míře (skvělá Zuzka Havrlantová). A úplně geniální výkon Dity Hořínkové jako Kaly - řádila na jevišti jako tajfun. Dita je prostě Ďábel :-).
Hlavní role - Vojtková v pohodě, výborný Pecha, Vojtek +dokonalý zmatený Porter Tomáše Trapla.
Výtka - chyba ve vyvěšeném fermanu u hlavní postavy (uveden Robert Urban, hrál Pecha) zmátla hodně lidí - přeci jen to šlo o pauze opravit.
(zadáno: 24.2.2020)
Pokud člověk přichází na tuto hru s tím, že chce vypnout a úžasně se odreagovat, je na pravém místě. Klasická fraška plná vtipných scén, hlášek (a pádů) dokáže divákovi polechtat bránici. Skvělý Ernesto Čekan, který celé představení táhne - je prostě geniální. Představení nemá více-méně slabších míst a člověk odchází tak nějak příjemně naladěný. No a pokud něco vyzvednout - dokonalá "manželská" dvojice Hrabě - Peřinová, skvělý Enčevův ruský zbohatlík a neuvěřitelně uvěřitelný prastarý číšník Karla Hábla. Je pravda, že v jeho věku byl nahraný pád fakticky dokonalý. 75%
(zadáno: 17.2.2020)
Je to muzikálová stálice jak Kalichu, tak i celé muzikálové scény. Vše šlape na plné obrátky, má spád a správný směr. Za těch skoro 8 let (a více než 30 shlédnutí) jsme s Pomádou již tak nějak srostli. Výborné výkony hlavních postav ( Honza+Přemek+Roman, Ver. Gidová +Kačka Steiner, Markéta +Míša), tak i těch "pomocných" nás vždy nadchnou. Je to prostě velká prd... - a v případě "Kejty" Michala Pleskota i nejen obrazně :-). No a i ta postupná obnova tváří se vcelku daří ( snad s výjimkou Sokolíkové) - zvláště silvestr byl hodně o nových tvářích.
Tak snad jen trochu přetřít auťák a vyrazit dál.
(zadáno: 17.2.2020)
Tak další kus ve Dvanáctce je tentokrát laděn v jiném duchu - pohádkově. Člověk byl zvědavý, jak si s tématem poradilo autorské trio, přišedší určitě přímo z džungle (Juraj Čiernik, Honza Vlas + B. Cmuntová = Šér Chán, had Ká + Raschmí z Mauglího). A myslíme, že spolupráce dopadla velmi dobře.
Z počátku jsme si přeci jen chvíli museli zvykat, že cílová skupina je o trochu věkově níže, ale záhy herecké výkony i hudební čísla člověka strhly a užíval si. Dámy odvedly výborné výkony a party např. zlatooček či kramářů opravdu pobavily.
Takže se těšíme na další hru ze série Bludných balvanů :-) .
(zadáno: 10.2.2020)
Od té doby, co Johanku naštěstí opustily hvězdy Střihavka a Basiková (oba už role jen flákali a hlasově to bylo velmi zoufalé) šla Johanka opět nahoru. Skvělá je Lucia a nově i Iva Marešová. Vždy se těšíme na Jirku Zonygu, který dává do role vše a samozřejmě i na Raymonda Honzy Kříže, kterého ale už dokázal skvěle alternovat Honza Tenkrát. A obdiv pro tanečníky, hlavně Johanka (jak stylové) Hájková je dokonalá válka. V poslední době možná trochu ubírá na dobrém pocitu obsazení "svatých" - např. Sokolíková herecky nic moc a navíc zní velmi nepříjemně -bohužel se v Kalichu objevuje skoro všude.
(zadáno: 7.2.2020)
Tak máme za sebou premiéru a jednu generálku a musím konstatovat, že se opět v Ostravě trefili do černého. Vynikající hudební nastudování Jakuba Žídka + jeho energický způsob dirigování (sledovat jeho "taneční" styl dirigování hned z první řady je úžasné) daly představení jasný řád. Z představitelů musíme samozřejmě vyzvednout obě hlavní protagonistky -M.Šnytovou a V.Gidovou - mezi nimiž dokonale fungovala "chemie". Další skvělý výkon byla Kristýna Štarhová - v roli Čáry byla tak živelná, že člověk často očima sledoval jen ji - blahopřejeme! No a dále pak zaujal nesmělý Chino Lukáše Adama.
(zadáno: 8.1.2020)
Po pro nás nevyvedeném Času růží tentokrát v Karlíně zamířili správně do černého. Ne příliš komplikovaný (a obecně známý) děj je prokládán skvělou hudbou a vše šlape jak má. Někomu asi bude vadit, že v muzikálu nenajde on známé hity s filmu, ale do důsledku je to jen plus. Velmi dobře se podařilo, aby se nejednalo o one man (women) show a prostor dostaly i ostatní postavy, nejen Lucka Bílá. Skvělá byla Iva Pazderková, Roman Tomeš, Markéta Procházková... No a kapitolou sama pro sebe je pak Pavla Břínková - její rap je prostě boží :-)
Takže za nás by bylo hodnocení na cca 75%.
(zadáno: 9.12.2019)
Večer tříkrálový v komediálním duchu. Výborné zpracování, kdy je příběh až zparodován a úmyslně přehráván. Skvělé herecké výkony jak u hlavních rolí ( Honza a Přemek), tak i u "menších roliček" - namátkou možno vypíchnout Maruška Křížová jako matka, Genny Ciatti či Míša jako Lorraine, Honzík Tenkrát v obou rolích, či Renáta Podlipská jako nesnesitelná starostka... Je vidět, že muzikálová(mírně obnovená) parta divadla Kalich dává do této hry maximum a výsledek se opravdu dostavil. Nezbývá než doufat že Harley Srdcového Krále opět začne dělat džigili-vigili a donutí jej zase zastavit v Kalichu.
(zadáno: 5.12.2019)
Tak opět jsme měli šanci zhlédnout skvělou komedii z "oněch časů". Přeci jen od doby, kdy byla na repertoáru Kalichu už nějaká voda uplynula a nic neubrala na tom, jak se u ní člověk pobaví. Skvělý "Tim, říkej mi Tim" Petr Halíček, Old Banjo Petr Babuský či dvojrole M. Zbrožka - prostě nutno vidět a řehtat se na vlastní kůži.
(zadáno: 2.12.2019)
Tak nějak směs pocitů. Pokud bych měl přihlédnout k minulý letům - zoufalý výkon Střihavky, který pro tuto (a i jiné) roli již dávno nemá hlas. Nyní ale výborný krok - Noid je v roli Ježíše opravdu výrazně lepší. K tomu Roman Tomeš, který se svým Jidášem přesídlil i do Prahy a je excelentní. Překvapivě pro nás i v pohodě Bára Basiková (přeci jen v jiných muzikálech nás již x-krát silně zklamala). Vcelku sice trochu plošší, ale stejně se nakonec vždy rádi vracíme. Pokud bych ale měl tu smůlu, a ještě tam zažil Střihavku, asi bych musel body ubrat.
(zadáno: 2.12.2019)
Velmi příjemná komedie, která není prvoplánově "rozchechtaná" Dámská pětka si myslím dala vše se ctí, takže nemusí být obav z humoru nižší cenové kategorie. Člověk nakonec odcházel příjemně pobaven a skvěle naladěn, takže si dokáže (na rozdíl od některých jiných komedií) představit, že se na to v budoucnu koukne i znovu. Zhlédnuto na zájezdě ve Val. Meziříčí U podrobnější stupnice možná i 65%
(zadáno: 31.10.2019)
Legenda se vrátila. Když se objevily první informace o obsazení Přemka Pálka, trochu jsme byli nejistí, ale byla to trefa do černého, je famózní. V novém zpracování je atmosféra Krysaře opravdu strhující, čemuž pomáhá i skvělé obsazení - nutno vypíchnout Marušku Křížovou jako Agnes - vždy dokonalá! Skvělá i K. Steiner, Roman Tomeš, nově Elis Ochmanová, Honza Vlas jako excelentní vrah. Pokud ubírám body, tak bohužel za několik obsazení, které se nepovedly - Anička Slováčková přeci jen pěvecky dost bída, totéž Suchařípa (občas falešný jak..), a Zounar hrozně přehrává. Bez nich by bylo 100 bodů.
(zadáno: 30.10.2019)
Tak musím konstatovat, že tentokrát se Jana Paulová udržela tak trochu více pod kontrolou a nesklouzlo to k laciným vtípkům za každou cenu ( jak mi poslední dobou trochu u ní vadí). Humor filmu byl na scénu přenesen velmi dobře a divák se opravdu pobavil, k čemuž přispěl i výborný výběr herců. Skvělý L. Hampl a výborní Křížovi. Tady musím vyzvednout Honzu - chvílemi měl člověk pocit, že toho natvrdlého svalnatého trenéra snad ani nehraje :-)
(zadáno: 30.10.2019)
Jak bych to řekl - asi SUPER! Bára Hrzánová v tomto představení opravdu exceluje. X krát jsme v minulosti zhlédli záznam z roku 2003 a až teď jsme se konečně mohli potkat naživo - v Kalichu. A musím konstatovat, že čas na atmosféře a skvělých výkonech nic neubral, naopak vše bylo dovedeno do ještě vyšší dokonalosti. Samozřejmě skvělé výkony i u obou vícerolí J. Vlčkové a L. Jeníka. Člověk opravdu z divadla odcházel skvěle naladěný a hromadu hlášek "Helenky Freinsteinové" se následně honilo hlavou. No a navíc jsem si z divadla odnesl i bonus -hromadu vosku z chanukové svíce na oblečení :-)
(zadáno: 9.10.2019)
Kočky jsou prostě legenda, navíc ve skvělém ostravském zpracování ( a se zapracováním místních reálií) I když je člověk na Kočkách po Xté, vždy si najde nějakou novou zajímavou věc ( mimo hlavní postavy a děj).Skvělá Hanka Fialová, excelující Laco Hudec jako Rozumbrad. Divácky úžasně vděčná rozverná dvojice Tingl-tangl a Mungojerrie ( zvláště v podání K. Štarhové a Roberta Urbana - díky za kapesníky :-) ), která to dokáže v představení úžasně rozjet! No a nelze opomenout Jémine v podání Karolínky Novákové - nejen skvělá Krysařova duše, ale i zpěv vynikající. A + samozřejmě i pro R. Haroka. 95%
(zadáno: 9.10.2019)
Brutálně černý, syrový humor. Výborné herecké výkony, zvláště Anička Fialová a Igor Chmela. Škoda že už je staženo, zašel bych určitě ještě jednou.
(zadáno: 30.9.2019)
Je nádherné, když člověk zjistí, že po průs... s Časem růží dokáže HDK uvést dílo z opačné strany hodnotícího žebříčku. O. Brzobohatý jako kompletní autor opravdu zazářil! Muzikál postupně graduje až do velkého finále. Pokud je potřeba vypíchnout část hry, tak scéna ve vlaku - opravdu vydařené. A z představitelů - výborný Vojta Dyk, kterému skvěle sekunduje Honza Sklenář coby skvostný padouch (tedy dvojpadouch) - Honzo blahopřejeme - po skvělé Baghiře další krok nahoru! Každopádně se těšíme na další představení a případně i jiné alternace. Hodnocení 83%
(zadáno: 30.9.2019)
Dvanáctka po Thrill Me uvedla další komorní muzikál a opět to byl dobrý výběr. The Last Five Years od J.R. Browna v překladu libreta od Tomáše Novotného se povedlo. Na premiéře s obsadou Savka + Šnytová mezi představiteli fungovala ta správná chemie. Je pravda, že Tomáš Savka měl hlavně z počátku daleko více prostoru ukázat své herecké i pěvecké umění - třeba song o Schmuelovi kde přímo exceloval (a evidentně si to i užíval). Ale posléze i Martina Šnytová dostala prostor a ukázala, že premiérová volba byla dokonalá. Z Thrill Me sice člověk odcházel daleko více "vzrušen" - ale i tak dávám 85%.
(zadáno: 27.9.2019)
Výborné "modernější" podání Ježíše. Snad s výjimkou Venduly Příhodové viděny již všechny alternace. Vyzvedáváme Jidáše Romana Tomeše (ale výborný je i Lukáš Adam). Geniální výběr hlasu byl u Kaifáše - Juraje Čiernika - je skvělý i když to musel dát třeba i s berlemi. Výborně expresivní Honza Vlas, přesvědčiví oba Piláti - Savka i Roman Hárok. Cmorik jako Ježíš s chraplákem OK ( občas trochu problém), L. Vlček hlasově výborný, ale příliš "studený" - jakoby odtažen od děje. Pokud je někde problém, je to u Anáše - když se P. Svetlík (jinde úžasný) pustí do výšek, člověku se hrůzou "rulují nehty".
(zadáno: 26.9.2019)
Těžko zaujmout stanovisko. na jednu stranu výborné výkony pěvecké i herecké u Romana Tomeše a Markéty Procházkové. Na druhou stranu zoufale napsaný kus, ve kterém nic nefunguje jak má (pokud se nemělo jednat o projekt Silvestr 20XX.) A když k tomu člověk přidá, že autor tohoto "díla" ( Sagvan Tofi)se ještě na jevišti projeví svým brutálně mizerným hereckým i pěveckým "uměním".... Body dávám jen díky Romanovi a Markétě, jinak by hodnocení bylo max 20%.
(zadáno: 26.9.2019)
Bohužel zde platí úsloví " dvakrát do stejné řeky nevstoupíš". Náš kdysi v kalichu oblíbený muzikál po znovuoživení již nezaujal. Těšili jsme se na původní obsadu a vyšlo to jen částečně - velké plus samozřejmě pro Tomáše Trapla, Bohouše Josefa. Naše očekávání ale nenaplnila Jana Feriová (z Kalicha naše oblíbená nejen z Galilea)- přeci jen šlo poznat, že hlasově to není ono (snad ale jen indispozice). A z nových tváří - zklamala B. Surovčíková - role ji úplně nesedla, byly i problémy s nesrozumitelností jejího projevu ( češtiny obecně). Naopak T. Novotný byl velmi dobrou volbou.
(zadáno: 26.9.2019)
Výborná choreografie- zvláště baletní scény Hospodin vs Lucifer (Minařík, Máša Jinda, Kolva). Role sedla velmi i Pepovi Vojtkovi i Honzovi Křížovi. Potěšily i ostatní role - namátkou Jirka Zonyga v obou rolích, Tomáš Trapl jako jako excelentní Dragonetti a H. Křížková i Renáta Podlipská v roli Gulliety. Výjimečně méně vadil M.Pošta - v této roli se jeho přehrávání tak nějak ztratilo (respektive do role i zapadlo).
(zadáno: 25.9.2019)
Velmi výpravný muzikál s výborně udělanou scénou. Kalich na svém malém jevišti vykouzlil opravdu hodně. Celé představení šlape jak má a divák se určitě nenudí. Pochvala pro Míšu Tomešovou ( Mariana, Kitty)- ona je prostě živel. Totéž samozřejmě i pro Marušku Křížovou - její Kitty je excelentní. Dále jsme rádi, že čarodejnici nyní už hraje pouze Radka Pavlovčinová - přeci jen tomu na rozdíl od Machálkové dává vše. A pokud nějaká výtka, tak M.Pošta - jeho přehrávání a pitvoření se se s postupem času neustále zhoršuje - ale stále je to lepší než dříve hrající Kamil Střihavka -v závěru bez hlasu!

Další stránky hodnocení: 1 2 3 > >>