Jsem (i s rodinou) fanda obzvláště muzikálů a postupně ukládám své recenze i na dřívější kusy.

Jan Pařízek: 11 % (13)
Helena Grégrová: 12 % (15)
Iva Bryndová: 14 % (16)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

Další stránky hodnocení: 1 2 >

(zadáno: 31.10.2019)
Legenda se vrátila. Když se objevily první informace o obsazení Přemka Pálka, trochu jsme byli nejistí, ale byla to trefa do černého, je famózní. V novém zpracování je atmosféra Krysaře opravdu strhující, čemuž pomáhá i skvělé obsazení - nutno vypíchnout Marušku Křížovou jako Agnes - vždy dokonalá! Skvělá i K. Steiner, Roman Tomeš, nově Elis Ochmanová, Honza Vlas jako excelentní vrah. Pokud ubírám body, tak bohužel za několik obsazení, které se nepovedly - Anička Slováčková přeci jen pěvecky dost bída, totéž Suchařípa (občas falešný jak..), a Zounar hrozně přehrává. Bez nich by bylo 100 bodů.
(zadáno: 30.10.2019)
Tak musím konstatovat, že tentokrát se Jana Paulová udržela tak trochu více pod kontrolou a nesklouzlo to k laciným vtípkům za každou cenu ( jak mi poslední dobou trochu u ní vadí). Humor filmu byl na scénu přenesen velmi dobře a divák se opravdu pobavil, k čemuž přispěl i výborný výběr herců. Skvělý L. Hampl a výborní Křížovi. Tady musím vyzvednout Honzu - chvílemi měl člověk pocit, že toho natvrdlého svalnatého trenéra snad ani nehraje :-)
(zadáno: 30.10.2019)
Jak bych to řekl - asi SUPER! Bára Hrzánová v tomto představení opravdu exceluje. X krát jsme v minulosti zhlédli záznam z roku 2003 a až teď jsme se konečně mohli potkat naživo - v Kalichu. A musím konstatovat, že čas na atmosféře a skvělých výkonech nic neubral, naopak vše bylo dovedeno do ještě vyšší dokonalosti. Samozřejmě skvělé výkony i u obou vícerolí J. Vlčkové a L. Jeníka. Člověk opravdu z divadla odcházel skvěle naladěný a hromadu hlášek "Helenky Freinsteinové" se následně honilo hlavou. No a navíc jsem si z divadla odnesl i bonus -hromadu vosku z chanukové svíce na oblečení :-)
(zadáno: 9.10.2019)
Kočky jsou prostě legenda, navíc ve skvělém ostravském zpracování ( a se zapracováním místních reálií) I když je člověk na Kočkách po Xté, vždy si najde nějakou novou zajímavou věc ( mimo hlavní postavy a děj).Skvělá Hanka Fialová, excelující Laco Hudec jako Rozumbrad. Divácky úžasně vděčná rozverná dvojice Tingl-tangl a Mungojerrie ( zvláště v podání K. Štarhové a Roberta Urbana - díky za kapesníky :-) ), která to dokáže v představení úžasně rozjet! No a nelze opomenout Jémine v podání Karolínky Novákové - nejen skvělá Krysařova duše, ale i zpěv vynikající. A + samozřejmě i pro R. Haroka. 95%
(zadáno: 9.10.2019)
Brutálně černý, syrový humor. Výborné herecké výkony, zvláště Anička Fialová a Igor Chmela. Škoda že už je staženo, zašel bych určitě ještě jednou.
(zadáno: 30.9.2019)
Je nádherné, když člověk zjistí, že po průs... s Časem růží dokáže HDK uvést dílo z opačné strany hodnotícího žebříčku. O. Brzobohatý jako kompletní autor opravdu zazářil! Muzikál postupně graduje až do velkého finále. Pokud je potřeba vypíchnout část hry, tak scéna ve vlaku - opravdu vydařené. A z představitelů - výborný Vojta Dyk, kterému skvěle sekunduje Honza Sklenář coby skvostný padouch (tedy dvojpadouch) - Honzo blahopřejeme - po skvělé Baghiře další krok nahoru! Každopádně se těšíme na další představení a případně i jiné alternace. Hodnocení 83%
(zadáno: 30.9.2019)
Dvanáctka po Thrill Me uvedla další komorní muzikál a opět to byl dobrý výběr. The Last Five Years od J.R. Browna v překladu libreta od Tomáše Novotného se povedlo. Na premiéře s obsadou Savka + Šnytová mezi představiteli fungovala ta správná chemie. Je pravda, že Tomáš Savka měl hlavně z počátku daleko více prostoru ukázat své herecké i pěvecké umění - třeba song o Schmuelovi kde přímo exceloval (a evidentně si to i užíval). Ale posléze i Martina Šnytová dostala prostor a ukázala, že premiérová volba byla dokonalá. Z Thrill Me sice člověk odcházel daleko více "vzrušen" - ale i tak dávám 85%.
(zadáno: 27.9.2019)
Výborné "modernější" podání Ježíše. Snad s výjimkou Venduly Příhodové viděny již všechny alternace. Vyzvedáváme Jidáše Romana Tomeše (ale výborný je i Lukáš Adam). Geniální výběr hlasu byl u Kaifáše - Juraje Čiernika - je skvělý i když to musel dát třeba i s berlemi. Výborně expresivní Honza Vlas, přesvědčiví oba Piláti - Savka i Roman Hárok. Cmorik jako Ježíš s chraplákem OK ( občas trochu problém), L. Vlček hlasově výborný, ale příliš "studený" - jakoby odtažen od děje. Pokud je někde problém, je to u Anáše - když se P. Svetlík (jinde úžasný) pustí do výšek, člověku se hrůzou "rulují nehty".
(zadáno: 26.9.2019)
Těžko zaujmout stanovisko. na jednu stranu výborné výkony pěvecké i herecké u Romana Tomeše a Markéty Procházkové. Na druhou stranu zoufale napsaný kus, ve kterém nic nefunguje jak má (pokud se nemělo jednat o projekt Silvestr 20XX.) A když k tomu člověk přidá, že autor tohoto "díla" ( Sagvan Tofi)se ještě na jevišti projeví svým brutálně mizerným hereckým i pěveckým "uměním".... Body dávám jen díky Romanovi a Markétě, jinak by hodnocení bylo max 20%.
(zadáno: 26.9.2019)
Bohužel zde platí úsloví " dvakrát do stejné řeky nevstoupíš". Náš kdysi v kalichu oblíbený muzikál po znovuoživení již nezaujal. Těšili jsme se na původní obsadu a vyšlo to jen částečně - velké plus samozřejmě pro Tomáše Trapla, Bohouše Josefa. Naše očekávání ale nenaplnila Jana Feriová (z Kalicha naše oblíbená nejen z Galilea)- přeci jen šlo poznat, že hlasově to není ono (snad ale jen indispozice). A z nových tváří - zklamala B. Surovčíková - role ji úplně nesedla, byly i problémy s nesrozumitelností jejího projevu ( češtiny obecně). Naopak T. Novotný byl velmi dobrou volbou.
(zadáno: 26.9.2019)
Výborná choreografie- zvláště baletní scény Hospodin vs Lucifer (Minařík, Máša Jinda, Kolva). Role sedla velmi i Pepovi Vojtkovi i Honzovi Křížovi. Potěšily i ostatní role - namátkou Jirka Zonyga v obou rolích, Tomáš Trapl jako jako excelentní Dragonetti a H. Křížková i Renáta Podlipská v roli Gulliety. Výjimečně méně vadil M.Pošta - v této roli se jeho přehrávání tak nějak ztratilo (respektive do role i zapadlo).
(zadáno: 25.9.2019)
Velmi výpravný muzikál s výborně udělanou scénou. Kalich na svém malém jevišti vykouzlil opravdu hodně. Celé představení šlape jak má a divák se určitě nenudí. Pochvala pro Míšu Tomešovou ( Mariana, Kitty)- ona je prostě živel. Totéž samozřejmě i pro Marušku Křížovou - její Kitty je excelentní. Dále jsme rádi, že čarodejnici nyní už hraje pouze Radka Pavlovčinová - přeci jen tomu na rozdíl od Machálkové dává vše. A pokud nějaká výtka, tak M.Pošta - jeho přehrávání a pitvoření se se s postupem času neustále zhoršuje - ale stále je to lepší než dříve hrající Kamil Střihavka -v závěru bez hlasu!
(zadáno: 25.9.2019)
Tak alespoň takto návrat k naší srdeční záležitosti. Rent v překladu M. Prostějovského byl opravdu skvělý. Výborný výběr hlavních představitelů - obě Míši (Horká i Doubravová) se pro tuto roli snad narodily. No a mužští představitelé - T. Vaněk a Roman Tomeš se určitě nenechali zahanbit. Ale ani vedlejší role nijak nezapadly - namátkou skvělý Laco jako Angel, T. Novotný, Míša Zemánková... - prostě vše šlapalo na 100% - asi i proto, že to herci nebrali jako "povolání" ale jako svou osobní věc. Jediné co ubírá na zážitku byla kvalita ozvučení.
(zadáno: 25.9.2019)
Včerejší představení opravdu pobavilo. V hlavních rolích V. Polák a J. Sedláček excelovali. Jedna hláška střídala druhou, hlediště bylo záhy rozchechtané naplno. No a když se k tomu přidala sem tam nějaká ta improvizace a pokus o odrovnání kolegů na jevišti, všichni si hru opravdu užívali. Každopádně si dokáži představit, že se na to v budoucnu vydáme ještě. Plných 80 to asi není, v podrobnější stupnici to vidím na cca 77%.
(zadáno: 24.9.2019)
Velkolepá "šou", výborné výkony v hlavních rolích - jak Honza Kříž tak Markéta Procházková opravdu excelovali. Bohužel obligátní problém KC- fakt problematická akustika - opravdu strašně záleží na tom, kde člověk sedí (a také kdo zrovna zvučí - obrovské rozdíly!). Každopádně závěrečný zápas je skvělý. Takže když mezi sebou porovnám + a - ,vychází relativně slušné ohodnocení.
(zadáno: 24.9.2019)
Co o tomto muzikálu říci. Asi to, že je to herecký a pěvecký koncert jedné postavy- paní Danversová v podání Míši Horké je prostě geniální. Při jejím projevu člověku prostě běhá mráz po zádech! A pohled, který vrhne na hlavní představitelku při pokusu o bližší seznámení je tak mrazivý, že by zamrzlo i peklo. Samozřejmě i další postavy jsou výborně zahrané a odzpívané - namátkou Jack Fawell (jak Savka tak i R. Hárok), skvělý Ben Honzy Vlase ( člověk má pocit, že to snad ani nehraje)?
Nechápu, že nominaci na Thálii získala Hasprová a ne Míša - bez ní by mé body byly každopádně výrazně nižší.
(zadáno: 24.9.2019)
Výborná oddechovka na motivy Terryho Pratchetta. Člověk k tomu musí přistupovat jako k naprosto "ulítlé" zábavě a pak to dokonale funguje. Dokonalá Perdita X v podání Lady Bělaškové, skvěle upištěná Kristýna Petry Lorencové. Dále excelentní monolog hudebního ředitele v podání J.Fišara o nenávisti k opeře - spojený s opakovaným umíráním :-). No a některé Sedláčkovy hlášky - " já se vzdálím" už u nás tak nějak zdomácněly. Prostě těžko popsat, nutno vidět.
jediná výtka - možná by neuškodilo trochu zkrátit. Dávám 75%.
(zadáno: 24.9.2019)
Zhlédnuta premiéra - velmi povedená. Jedná se o zdařilou konverzační komedii s výborným výběrem herců. Obzvláště dvě hlavní mužské postavy - ženich a svědek v podání P.Panzenbergera a Ivana Dejmala byly excelentní. A když se k tomu přidala Lada Bělašková coby služebná, záchvaty smíchu v hledišti byly neustálé.
(zadáno: 23.9.2019)
Hodně povedené provedení osvědčeného zahraničního muzikálu (od autory m.j. Rebeccy. Výborný výkon tehdy ještě mladičké Natálky Grossové (obrovský rozdíl proti "mýdláči"), povedené výkony od Randáka, Zonygy, Podlipské. A hlavně skvělý Laco Šubrt a Míša Nosková! Choreografie od Qaši si myslím, že byla vynikající. Diváci si "živost" upírů opravdu užívali (zvláště v první řadě - shození "jeptišky" z pódia občas někoho i vystrašilo :-) .
Pokud výtka -tak Marián Vojtko. Subjektivní pocit je, že de fakto každou roli hraje a zpívá úplně stejně. Dávám sice 80%, ale pokud by šlo po jednotkách, tak 75%.
(zadáno: 23.9.2019)
Zhlédnuto v obsazení Herčíková, Ďuricová, Vaněk, Sommerová, Randák, Štágr, Nálepková. Byli jsme potěšeni, jak se Kateřina Herčíková zhostila hlavní role - doposud jsme ji znali jen z menších rolí (Kalich, Pixovi,..) a klobouk dolů - pěvecky i herecky bezva. Totéž vlastně platí i o ostatních - bezchybné výkony ( s výjimkou S. Nálepkové - tam to hlasově nevyšlo). Zvuk absolutně bez problémů (v Pyramidě hodně závisí na pozici), výprava i děj velmi zajímavý. Jen fakt levněji působí recyklace kulis - jsem zvědavý, zda by při návratu Miss Saigon byly opět použity lóže z Fantoma opery :-) Dávám 75%.
(zadáno: 20.9.2019)
Tak po zhlédnutí pár ukázek jsme od Ferdy moc neočekávali, a ono to přesně odpovídalo. Děj ani většina písní určitě neaspirovaly na žádné vyšší mety. Aleš Slanina v hlavní roli místy dost ujížděl mimo, Beruška prostor nula. Ale Zenáhlíková jako Kudlanka, či Masorád Petra Dopity, to už bylo o něčem jiném (a hlavně to na rozdíl od Slaniny nebylo falešně! A jestli se ještě něco dostalo pod kůži tak jepice a hlavně roztomile si na jazyk šlapající Zbyněk Fric coby Brouk Pytlík - Zbyňka mají dcery rády a přeci jen tady měl skvěle praštěnou roli :-) .
(zadáno: 20.9.2019)
Zhlédnuto už cca 10x. Myslíme si, že v tomto případě se velmi dobře podařilo na bází Neckářových písní vytvořit vcelku přijatelný děj. Pokud člověk natrefí v hlavní roli na Martina Písaříka, má vyhráno. Ve své roli je skvěle uvěřitelný, i pěvecky je velmi dobrý. Skvělý prostor tu dostávají hlavně menší role - třeba Ondřej v podání jak Noska tak i Wágnera jsou skvělí. Totéž se dá říci i o roli Andrey- ať už P. Duriačovová tak i A. Holá jsou pěvecky v Již. rocku skvělé! Hodnocení je ale pro verzi bez Tofiho. Pokud bych měl po představení s ním - 30% dolů - podává neuvěřitelně zoufalé výkony!
(zadáno: 20.9.2019)
Tak tento "muzikál" nás příliš nezaujal. Samozřejmě některé výstupy byly bez problémů, ale jako celek to příliš nesedělo. Vcelku zklamala Zora Jandová -nějak ji ten den asi role nesedla. Problém byl určitě s nazvučením - u sborového zpěvu velmi obtížná srozumitelnost, vše bylo "slité" dohromady. Ale i u sólových skladeb byly často poznat intonační problémy. Takže celkem asi tak půl napůl - ani nadšení, ani totální otrávenost.
(zadáno: 20.9.2019)
Výjimečně dílo z Kalichu viděno jinde - na zájezdě v Novém Jičíně. Musím kvitovat obrovské úsilí, které oba protagonisté - Filip Blažek a Miloslav Vladyka museli během těch 2 hodin na jevišti vynaložit. Je pravda, že chvílemi byla hra trochu rozvláčnější, až popisná. Ale myslím si, že se oba herci velmi snažili, aby s Titanicem nešla ke dnu i nálada diváků - a v rozumné míře se podařilo vše udržet nad vodou.
(zadáno: 20.9.2019)
Z pera Pixových asi nejslabší kus. Přeci jen je nejrozvláčnější, děj tady tak trochu plyne mimo nás. Sněhová královna ( zvláště u Dády Patrasové)nemá absolutně čím zaujmout - ani zpěvem, ani hereckým projvem. Naopak rádkyně ONA - skvělá role a výborné, vyrovnané obsazení (viděli jsme ale jen Míšu Zemánkovou a Lindu Finkovou). No a pokud mám naopak poukázat na největší rozdíl v alternaci - tak skvělá (až "naspídovaná") Dita Hořínková vs. B. Rajnišová. takže pokud mám shrnout- pěkný muzikál, ale ostatní díla od Pixů zaujmou více.

Další stránky hodnocení: 1 2 >