Jsem (i s rodinou) fanda divadla, obzvláště muzikálů a postupně ukládám své recenze i na dřívější kusy.

Helena Grégrová: 12 % (21)
Jan Pařízek: 12 % (19)
Michal Novák: 13 % (23)
Iva Bryndová: 14 % (28)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 7.2.2024)
Komorní muzikál, jehož protagonisty jsou stárnoucí, vyhořelý moderátor rádia a mladá, "přidrzlá" zpěvačka jako partnerka pro rozhovor. Zpočátku mezi nimi sice převládají třecí plochy, ale postupem času se dostávají navzájem pod vnější slupky a člověk zjišťuje, že nic není tak černobílé. Musíme pochválit skvělé výkony Tomáše Savky a Veroniky Borákové - zvláště v jejím případě nástup jako náhrada za Patricii Janečkovou určitě nebyl jednoduchý, ale zhostila se tohoto opravdu skvěle! A když se přidá zajímavá režie Marka Davida a  výborné texty Tomáše Novotného, nezbývá než pochválit a dodat, těšíme se zase. Dáváme 85%
(zadáno: 26.9.2022)
Viděli jsme premiéru i 1. reprízu a skvělá zábava. Výborně namíchané písničky Hanky Zagorové které opravdu do děje muzikálu zapadají i bez jinde násilných oslích můstků.
Výborné výkony zvláště dámské "trojky" - vyzvednout musím excelentní Katku Bohatovou (pokud člověk zavřel oči, na jevišti opravdu slyšel stoprocentně Hanku) Skvělé ale byly i Maruška Křížová, Elis Ochmanová i Míša Tomešová a velmi příjemně překvapila Nina Horáková.
No a když v roli Bena nastoupil Zbyněk Fic nebo Honza Tenkrát byli prostě dokonalí :-).
Do představení velmi dobře zapadají i obě dětské role, kdy představitele (Adélka+Tobiáš a Alena+Krišof) musíme pochválit.
(zadáno: 26.9.2022)
Obdivuji odvahu a buldočí nasazení, se kterým šli autoři za realizací svého snu. Přeci jen v současné době jít do nového projektu v malém (a relativně neznámém) divadle, a to včetně živé hudby, zaslouží obdiv. Myslíme si, že každý dal do tohoto muzikálu maximum a výsledek působí velmi dobře.
Excelentní byla Marianna Polyaková jako Markétka, skvělí Mefistové Korbel s Peškovou i Zbyněk Fric coby Faust (ale těšíme se i na ostatní alternace).
Kulisy jsou podány řekněme střídmě, ale přesto plně dostačují.
Díky naší první řadě můžeme vyzvednout skvělou práci maskérny (Karou Weill a spol.)
Výtka asi u zvučení- časté výpadky.
(zadáno: 11.1.2022)
Cabaret jsme brali jako nouzovku za zrušená představení a nakonec velmi příjemně překvapil. Výborně podaný duch doby, která se z totálního uvolnění a svobody velmi rychle posouvá do hluboké totality. Velmi dobré výkony Honzy Fanty a Rozálie Havelkové si zaslouží pochvalu. A do důsledku vlastně překvapil i Heřmánek mladší - jeho standartní "přehrávání" (které nám velmi vadí) se do této role nakonec hodilo. Výborné výkony byly i ve vedlejších rolích - Viktor Novák, Šampalíková, Vendula Příhodová... Plus musím dát i za živou kapelu, v jejímž podání swing opravdu šlapal.
65%
(zadáno: 21.12.2021)
Krásné odreagování se v předvánočním shonu. Výborně vystavěný příběh, který je podpořen skvěle zapadající hudbou. Pojednat cestu do Betléma jako konkurz do Show byl velmi zajímavý nápad a i podle reakcí publika zaujal. Mimochodem určitě se nejedná o výhradně dětský muzikál - dospělí si užívali možná i více. Velmi nás překvapil výkon Martina Uberalla, který jako oslík byl opravdu neuvěřitelný. Výborné bylo i ztvárnění sebestředného lva v podání Přemka Pálka. Prostě příští vánoce si určitě dáme repete.
(zadáno: 21.12.2021)
Velmi zajímavé zpracování známé klasiky. Hlavní role psaná přímo pro Libora Olmu je výtečně vystavěná a nabízí Olmovi v závěru i velmi působivý přechod z komické figurky do vážného a následně i laskavého tónu. Skvělá postava dohazovačky Froziny byla výtečně ztvárněná Míšou Horkou. Vyzdvihnout si zaslouží i nádherně zahrané naivní děti v podání Radka Melši a Andrey Gabrišové - oba si zaslouží bouřlivý potlesk (a salvy smíchu). Kontroverzní pro hodně lidí je pak zařazení rapové scény - Pitralón a teplákovky část publika asi nedala, ale mělo to svoje kouzlo ( a šokovat se přece musí :-) ).
(zadáno: 22.11.2021)
K muzikálu jsme přistupovali s obavami, zvláště po zjištění, že v hlavní roli bude O.Bábor. Kupodivu právě v jeho případě se ale obavy ukázaly liché - jeho projev byl bez problémů a i zpěv (se kterým máme dlouhodobě dost problém) byl tentokrát překvapivě v pohodě. Výborné výkony Ďuricové, Ryšavého, company (výborný Minařík, Kellner, Gabrišová ...) byly bohužel totálně odstřeleny a potopeny lascivním prvoplánovým ( spíše stupidním) humorem v podání Pogodové - tyto scény potopily vše do xtého suterénu. A vše pak dorazil úděsně přehrávající Čenský - tak zoufalý výkon je opravdu síla.
(zadáno: 10.11.2021)
Zpočátku jsme přistupovali trochu s obavami, které však záhy vymizely a člověk si užíval velmi netradiční uchopení "klasiky". V reálu sledujeme proces prvních příprav na uvedení Jiráskova díla přičemž vlastní Lucerna tvoří jen kostru, která se prolíná s osudy 4 postav této hry. Je zajímavé postupně pronikat do důvodů, proč se jednotlivé postavy ne úplně standardně vyvíjejí a sledovat propojení klasického díla do současného divadelního světa. Souhlasíme s výrokem, že Laterna je určena vnímavým a hloubavým divákům. Výkony herců byly povedené, zvláště zaujala Aneta Klimešová jako Hanička.
(zadáno: 20.10.2021)
Zajímavý nápad na téma hry, provedení bohužel už tak nápadité nebylo. Přiznám se, že místy byl děj až příliš plochý, občas některé repliky člověku "nesedly". Po dlouhé době jsme odcházeli z divadla s pocitem, že to nebyl zásadní problém, ale aplikujeme heslo "jednou a dost". I ty závěrečné polsko-české komentáře ženství nás tak nějak nepřesvědčily. 55%
(zadáno: 20.10.2021)
Velmi slušně vypracovaná komedie s detektivní zápletkou a prvky překvapení, která je na jevišti výhradně v ženských rukách. Myslím, že dámy se svých rolí zhostily velmi dobře - odcházeli jsme s pocitem, že večer byl stráven velmi příjemně (ale na druhou stranu bez pocitu ... na to musím co nejdříve ještě jednou...).
Paradox (možná ne náhodný) - ve stejnou chvíli byla v Myronu hra naopak zase jen s výhradně mužským obsazením :-) 65%
(zadáno: 20.10.2021)
Opravdu příjemně strávený večer na výběru devíti Čechovových povídek velmi dobře spojených postavou Autora. Je velmi příjemné, že se nejedná pouze o (dnes moderní) prvoplánový humor, ale některé části jsou spíše k zamyšlení, případně má humor onen smutnější nádech.
(zadáno: 20.10.2021)
Velmi zajímavá hořko-sladká cirkusácká romance. Báře Hrzánové i Radkovi Holubovi jejich role opravdu věřil a zároveň byli velmi dobře podpořeni dobře ztvárněnými vedlejšími rolemi v podání K. Cibulkové, R. Zímy a Z. Kaliny. Velmi dobrá práce s emocemi. osobně spíš až 75%
(zadáno: 18.10.2021)
Vzhledem k tomu, že Děti v KCP nejsou k dispozici, hodnotím sem. To že děj je napsán značně jednoduše a řada scének je velmi pokleslých je asi zřejmě. Ale zoufalý herecký a ještě horší pěvecký výkon Sagvana (a jemu sekundujícího Braňa Poláka na obdobné úrovni) to srazil až do třetího suterénu. Takže omluva ostatním, kteří podali slušné výkony (Kuba Moulis, Honza Kříž, Míša Nosková, obě Evy - Vrzalová i Peterová, Natálka, company...) ale děsný výkon Tofiho (na jeho zpěv by měl snad být vydán soudní zákaz) mi neumožňuje dát lepší hodnocení :-(. Jen výkon ostatních to zvedá, jinak by to byla 0!
(zadáno: 21.9.2021)
Tak po shlédnutí generálky a premiéry jsme Goldonim plně uspokojeni a pobaveni. Přenesení do Ostravy a současnosti se opravdu povedlo. Herecký (a občas spíše i sportovní) výkon Petra Panzerbergera v roli Trufa je opravdu famózní a člověk mu opravdu postavu věří. Výborné výkony ( i pěvecké) podali i Jiří Sedláček, Lada Bělašková a třeba pád Víta Rolečka do hlediště byl na generálce tak věrohodný, že jsme si nebyli jistí, jestli byl vůbec hraný. No a to že slovník není úplně nejslušnější - holt odpovídá prostředí a vše tam patří. Prostě byla to "sranda jak cyp". 85%
(zadáno: 13.10.2020)
Tak my přistupovali k Testosteronu s tím, že jsme věděli, do čeho jdeme, takže na rozdíl od některých jiných v sále se nedostavil šok. Je to opravdu o extrémně nekorektní hra úplně nabušená vulgarismy. Ale záhy si člověk uvědomí, že každá ta sprosťárna tam má své místo a vlastně vše sedí jako "prd.. na hrnec". Obsazení rolí je velmi povedené, vše "pracuje" jak má. A varování - je to NON VEGAN - zvláště pokud chodíte jako my do první řady, tak ne hladoví. Grilované maso z jeviště fakt voní, takže si člověk akorát slintal do roušky - ale možná nebýt Corona, tak by se smilovali a nabídli :-) .
(zadáno: 5.10.2020)
Vzhledem ke kolizi s jinými termíny jsme Květiny pro paní Harrisovou místo premiéry zhlédli na generálce a byli plně spokojeni. V prvním jednání sice byly některé skladby trochu méně srozumitelné a docházelo mezi interprety i k mírnému překřikování se, ale druhé jednání už byl zážitek opravdu plný emocí. Skvělá byla Hana Fialová jejíž "zarputilost" se kterou šla za"svým" snem byla úžasná. No a Míša Horká a její přechod ze studené potvory do vřelé lidskosti druhé části opravdu dominoval. V dvojroli předvedla výborný výkon i Patricia Janečková - zvláště "frackovitá" Pamela byla přesvědčivá. 75%
(zadáno: 27.2.2020)
Bohužel tento muzikál nenaplnil naše očekávání ani zdaleka. Hudba - buď recyklovaná, nebo typicky "Davidovská", délka muzikálu příliš bezúčelně natahovaná. Největší problém ale bylo nazvučení - velmi často bylo vše slito do jednoho "nedefinovatelného hluku".
Jinak herecké výkony bez problémů, obsazení Kopečný, Vojtek, Bohouš Josef, Kříž, Marešová, Gemrotová,... odvedlo vše na profesionální úrovni. Pokud bychom trefili lepší nazvučení (možná špatné místo), asi by hodnocení bylo výrazně lepší.
(zadáno: 26.2.2020)
Je škoda, že muzikál už skončil. Převod do muzikálové podoby se opravdu povedl a člověk se k němu rád občas vracel. Z větších rolí jsme se nepotkali snad jen s Martinou Šnytovou a vždy byly výkony na velmi slušné úrovni. Potěšila občasná improvizace - například, když Tomáš Savka rozpoutal úvodní hádku o shodou okolností jediné volné místo v 1. řadě (vedle mne).
75%
(zadáno: 26.2.2020)
Po určitém váhání jsme nakonec s malou obavou shlédli i Tarzana. A jednalo se o příjemné překvapení. Příběh je vcelku dobře zpracován, scéna i choreografie velmi povedená. Často zmiňovaná akrobacie byla dávkována v rozumné míře (skvělá Zuzka Havrlantová). A úplně geniální výkon Dity Hořínkové jako Kaly - řádila na jevišti jako tajfun. Dita je prostě Ďábel :-).
Hlavní role - Vojtková v pohodě, výborný Pecha, Vojtek +dokonalý zmatený Porter Tomáše Trapla.
Výtka - chyba ve vyvěšeném fermanu u hlavní postavy (uveden Robert Urban, hrál Pecha) zmátla hodně lidí - přeci jen to šlo o pauze opravit.
(zadáno: 24.2.2020)
Pokud člověk přichází na tuto hru s tím, že chce vypnout a úžasně se odreagovat, je na pravém místě. Klasická fraška plná vtipných scén, hlášek (a pádů) dokáže divákovi polechtat bránici. Skvělý Ernesto Čekan, který celé představení táhne - je prostě geniální. Představení nemá více-méně slabších míst a člověk odchází tak nějak příjemně naladěný. No a pokud něco vyzvednout - dokonalá "manželská" dvojice Hrabě - Peřinová, skvělý Enčevův ruský zbohatlík a neuvěřitelně uvěřitelný prastarý číšník Karla Hábla. Je pravda, že v jeho věku byl nahraný pád fakticky dokonalý. 75%
(zadáno: 17.2.2020)
Je to muzikálová stálice jak Kalichu, tak i celé muzikálové scény. Vše šlape na plné obrátky, má spád a správný směr. Za těch skoro 8 let (a více než 30 shlédnutí) jsme s Pomádou již tak nějak srostli. Výborné výkony hlavních postav ( Honza+Přemek+Roman, Ver. Gidová +Kačka Steiner, Markéta +Míša), tak i těch "pomocných" nás vždy nadchnou. Je to prostě velká prd... - a v případě "Kejty" Michala Pleskota i nejen obrazně :-). No a i ta postupná obnova tváří se vcelku daří ( snad s výjimkou Sokolíkové) - zvláště silvestr byl hodně o nových tvářích.
Tak snad jen trochu přetřít auťák a vyrazit dál.
(zadáno: 17.2.2020)
Tak další kus ve Dvanáctce je tentokrát laděn v jiném duchu - pohádkově. Člověk byl zvědavý, jak si s tématem poradilo autorské trio, přišedší určitě přímo z džungle (Juraj Čiernik, Honza Vlas + B. Cmuntová = Šér Chán, had Ká + Raschmí z Mauglího). A myslíme, že spolupráce dopadla velmi dobře.
Z počátku jsme si přeci jen chvíli museli zvykat, že cílová skupina je o trochu věkově níže, ale záhy herecké výkony i hudební čísla člověka strhly a užíval si. Dámy odvedly výborné výkony a party např. zlatooček či kramářů opravdu pobavily.
Takže se těšíme na další hru ze série Bludných balvanů :-) .
(zadáno: 10.2.2020)
Od té doby, co Johanku naštěstí opustily hvězdy Střihavka a Basiková (oba už role jen flákali a hlasově to bylo velmi zoufalé) šla Johanka opět nahoru. Skvělá je Lucia a nově i Iva Marešová. Vždy se těšíme na Jirku Zonygu, který dává do role vše a samozřejmě i na Raymonda Honzy Kříže, kterého ale už dokázal skvěle alternovat Honza Tenkrát. A obdiv pro tanečníky, hlavně Johanka (jak stylové) Hájková je dokonalá válka. V poslední době možná trochu ubírá na dobrém pocitu obsazení "svatých" - např. Sokolíková herecky nic moc a navíc zní velmi nepříjemně -bohužel se v Kalichu objevuje skoro všude.
(zadáno: 7.2.2020)
Tak máme za sebou premiéru a jednu generálku a musím konstatovat, že se opět v Ostravě trefili do černého. Vynikající hudební nastudování Jakuba Žídka + jeho energický způsob dirigování (sledovat jeho "taneční" styl dirigování hned z první řady je úžasné) daly představení jasný řád. Z představitelů musíme samozřejmě vyzvednout obě hlavní protagonistky -M.Šnytovou a V.Gidovou - mezi nimiž dokonale fungovala "chemie". Další skvělý výkon byla Kristýna Štarhová - v roli Čáry byla tak živelná, že člověk často očima sledoval jen ji - blahopřejeme! No a dále pak zaujal nesmělý Chino Lukáše Adama.
(zadáno: 8.1.2020)
Po pro nás nevyvedeném Času růží tentokrát v Karlíně zamířili správně do černého. Ne příliš komplikovaný (a obecně známý) děj je prokládán skvělou hudbou a vše šlape jak má. Někomu asi bude vadit, že v muzikálu nenajde on známé hity s filmu, ale do důsledku je to jen plus. Velmi dobře se podařilo, aby se nejednalo o one man (women) show a prostor dostaly i ostatní postavy, nejen Lucka Bílá. Skvělá byla Iva Pazderková, Roman Tomeš, Markéta Procházková... No a kapitolou sama pro sebe je pak Pavla Břínková - její rap je prostě boží :-)
Takže za nás by bylo hodnocení na cca 75%.