Divadlo Na Maninách

Doktor Faust

Premiéra: 22.9.2022 | KVArt Production
Podle Johanna Wolfganga Goetha, Christophera Marlowa a dalších předloh. Výprava: Patrik Holík. Choreografie: Petra Parvoničová. Dirigenti: Vojtěch Adamčík, Martin Peschík. Dramaturgie a režie: David Cody.
Autorský muzikál, jehož příběh vychází z Goetheho tragédie o středověkém německém učenci, který vyměnil svou duši za slávu, bohatství a mládí. Ten si na začátku příběhu žalostně uvědomuje, že zestárl, aniž by dosáhl skutečného poznání, proslulosti nebo nashromáždil majetek. Mefistofeles mu nabízí, že za upsání jeho duše ho omladí a splní mu jeho přání. Uvědomuje si ale Doktor Faust skutečnou cenu obchodu?
Divadlo Na Maninách
Hodnocení inscenace
Redakce
40 %
Uživatelé
60 %
kontroverzní inscenace (27.)
60501000
Hodnocení redakce
Lukáš Dubský 50 %
Jiří Landa 40 %
Iva Bryndová 30 %
Chci vidět - přidat do seznamu

Volby

Hodnocení (44)

HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský  50 %
15.4.2023 | 1155 hodnocení
+ souhlasím
55%. Souhlasím s tím, že se jedná o rozporuplnou inscenaci. Na jedné straně tu jsou zřetelné limity a problémy, na straně druhé mi ovšem přijde veskrze sympatická snaha mladého tvůrčího týmu nijak si cestu neulehčovat. Největším kladem jsou pěvecké výkony (Z.Fric, E.Ochmanová, N.Grossová či K.Herčíková), osobně se mi celkem líbila i hudba V.Adamčíka, která je dobře poslouchatelným poprockem. Činoherní části jsou slabší, ale není jich mnoho, protože děj je posouván hlavně pomocí písní. Výprava je chudší, ale to bych inscenaci nevyčítal. Trochu mi vadilo přílišné zbanalizování příběhu na úroveň lovestory Fausta a Markétky. (více v článku na blogu)
Jiří Landa  40 %
28.9.2022 | 3032 hodnocení
+ souhlasím
Rozporuplné pocity. Tvůrcům nelze upřít snahu, na celku totiž bylo znát, že si s inscenací dali opravdu hodně práce. Ovšem redukovat ve finále příběh Fausta, třebaže se jedná o muzikál, na pouhou lovestory, je dle mého názoru zbytečné. Hudba V. Adamčíka chvílemi zaujme, chvílemi naopak melodie připomenou jiné muzikálové hity. Z obsazení mě zaujali oba Mefistofelé L. Korbel a N. Ciprová, přesvědčivý výkon odvedli též T. Trapl a L. Randák. Oceňuji též živý orchestr.
Iva Bryndová  30 %
25.9.2022 | 578 hodnocení
+ souhlasím
Tento "muzikál" se se mnou bohužel nepotkal. Hudba neurazí, nenadchne, pouze až příliš často připomíná jiné kusy českých muzikálů. Stejné je to, pokud jde o scénu, kostýmy, či slabší choreografii (v jejím případě zvlášť v porovnání s nedávným Biografem láska stejné choreografky). Bohužel příliš neoslní ani libreto a texty písní. Zaujme několik sólových výkonů: L.Korbel, L.Randák, T.Trapl (ačkoli ten je stejný jako v mnoha předchozích rolích), ovšem celkově jde o dílo vycházející z tradice pražských "muzikálů" typu Golem, Galileo (2019), Kat Mydlář, Mefisto atp. (za které je volně zaměnitelné), nenabízející vůbec nic nového.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
KrauSoninka  70 %
4.6.2024 | 14 hodnocení
+ souhlasím
Jsem ráda, že žiju v době, kde je lékařů všude plno.
Každopádně mi to připomnělo úplně jiné muzikály a přitom jsem Fausta viděla poprvé. Možná až moc podobná hudba jiným kusům. Bohu dík, že je rocková a velmi dobře se poslouchá. Scéna byla dostačující, i když se nemění, pro mě méně je možná více. Chválím, že muzikal opravdu jede a nikde nedrhne a Z.Fric je taky skvělý.
Guildenstern  40 %
20.4.2024 | 449 hodnocení
+ souhlasím
Nevím, kdy přesně duo Batysta-Adamčík začalo na tomto projektu pracovat, snad je podobnost s Mefistem v Hybernii jen náhoda a nikoli inspirace. Jako tam, i zde je to spíše plochá lovestory, jen méně nápaditě zrežírovaná. Člověk by čekal, že duo mladých autorů bude razit trochu jinou, modernější cestu a ne jen duplikovat neduhy pražských muzikálů. Limity začínající produkce a neútulného divadla chápu, ale to chrastění reproduktorů bylo vážně otřesné. Palec nahoru za ďábelsky dobré duo Korbel-Ochmanová. Spolehlivý výkon T. Trapla, který si z company dobře vybral své nové "tělo" - J. Mauer je zejména pohybově a herecky suverénní.
Jana Křivancová  100 %
21.3.2024 | 6 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Skvělé představení plné úžasných účinkujících, kteří podávají vynikající výkony. Každá alternace má co nabídnout. Krásně zpracované téma (rychlý děj). Velmi pěkné písničky.

V minulosti tohle představení bojovalo po technické stránce s kvalitou zvuku naštěstí představení odehraná v tomto roce už jsou zvukově úplně jinde než tomu bylo v začátcích - obrovský posun v kvalitě zvuku.
Mikes  20 %
31.10.2023 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Shlednuto jaro 2023. Nelibilo.
Nemam rad Fausta, presto herci a predstaveni teoreticky 60%.
Ovsem priserny zvuk, technicke problemy a strasny sal divadla s neustale blikajicim nouzovym osvetlenim jejich snahu uplne zrusily.
Divadlo Na Maninach uz nikdy.
Dokonalý Petr  60 %
23.10.2023 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Z REPRÍZY 21.10.23 / Dílo samotné je velice dobré, přestože by podle mě zasloužilo být trochu méně klipovité. Výkony byly celkem příjemné. Oceňuji J. Mauera, L. Korbela a M. Peškovou. A kolegialitu Z. Frice ve scénách, kdy leckterému kolegovi nefungoval port, ani přinesený mikrofon. Snažil se svým kolegům pomoci, jak jen mohl, a stále zůstal v roli, což se nepovedlo M. Polyakové. Otřesný zvuk a buranské chování zaměstnanců divadla během představení degradovalo dobrý kus na podívanou o pár levelů nižší.
Aperolka  80 %
27.6.2023 | 61 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Oceňuji vervu a nadšení, jakou celý tvůrčí tým do této inscenace vložil, odvahu autorů uvést tento muzikál v Praze, a to včetně živé hudby. Představení má spád, děj se rychle posouvá a nenudí. Po hudební stránce se přesně trefilo do mého vkusu. Z obsazení jsem viděla už všechny alternace a vždy jsem byla spokojená. Oceňuji obsazení i méně známých tváří, mezi nimiž výrazně zazářila Nikola Ciprová. Líbila se mi i jednoduchá, ale účelná scéna a kostýmy. Bohužel kvalita zvuku celkovou úroveň představení značně degraduje. To, co bylo odpustitelné na veřejné generálce nebo některé z prvních repríz se již hůř akceptovalo cca půl roku od premiéry.
Martin21  80 %
24.4.2023 | 461 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Pakli-že bych si přimyslel hezčí a příjemnější prostory a hlavně kvalitního zvukaře, neměl bych prakticky co vytknout. Z obsazení viděné reprízy mne nezaujala pouze slabší Marie Šlehoferová.
Teď ale k pozitivům - bravurní duo Ciprová&Korbel v rolích Mefistofelů. Již tradičně dobrý výkon T. Trapla v titulní úloze a pro mne nových objevů J. Mauera a L. Stejskalové.
Skvělá živá hudba, drive a ani minuta nudy.
Desplat  60 %
21.4.2023 | 41 hodnocení
+ souhlasím
Z muzikálu mám rozporuplné pocity. Jednoznačně chválím snahu divadla přivést mezi pražské muzikály novou mladou krev. Potencial je tu velký. Problém je v prostoru, který limituje prakticky všechno. Pěvecké výkony jsou na vysoké úrovni, jak už to u pražských produkcí bývá. Činoherní pasáže drhnou. I to je pro pražský muzikál typické. 55% a zaokrouhluji nahoru.
Zdeněk  40 %
15.4.2023 | 28 hodnocení
+ souhlasím
Hudba Vojty Adamčíka je chytlavá a snadno zapamatovatelná. Výkony jsou na dobré úrovni ať už jde o muzikálové matadory jako jsou Fric, Ochmanová nebo Grossová tak i divákům nové neokoukané tváře. Jsem rád, že se konečně podařil vychytat zvuk a všem je skvěle rozumět.
Teejaa  40 %
1.2.2023 | 21 hodnocení
+ souhlasím
Nemastné, neslané, neurazí, nenadchne. Příšerné prostory (venkovní i vnitřní) Divadla Na Maninách vůbec ničemu nepomáhají. Začátek provázelo zdržování na pokladně, velká fronta ještě v čase začátku představení. 20% za živý orchestr, to je skoro vždy jen ku prospěchu věci, 10% za skvělou Kateřinou Herčíkovou, 10% za zbylou snahu všech a za jednu zapamatovatelnou, náročnou a velmi dobře zvládnutou píseň (Sabat).
Čiko  30 %
29.9.2022 | 1086 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Toto hodnocení píšu záměrně až po nějaké době, protože jsem ten zážitek musel vstřebat. Rozhodně je tam patrná snaha, nicméně jsou tam vidět i limity, které inscenační tým má.
Hudba a děj jsou až příliš sladkobolné. Vlastně i ten převážně červený light design. Lacině působí také kostýmy a úmorné je sledovat, že nemá taneční company dost místa na jevišti k tomu, aby to tam pořádně rozbalila.
Herecky ne příliš zajímavé, přesvědčivý byl hlavně L. Korbel, ostatní místy.
Myslím, že inscenační tým i diváci si slibovali od tohoto muzikálu víc.
TuTen  30 %
29.9.2022 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Mělo to i světlé chvilky. Asi tak tři.
Respondent  60 %
28.9.2022 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Samo uvedení DF působí tak trochu jako zjevení. Málo známí autoři se pustili na tenký led se stokrát zpracovaným tématem a v konkurenci s Mefistem v Hybernii. Živá hudba dobře šlape, je melodická, byť někde nějaký ten tón něco připomíná. Libreto je málo propracované a "faustologové" ho nejspíš zatratí. Jednoduchou scénu, choreografii i kostýmy dokresluje nasvícení a líčení. Oba Faustové (Trapl, Fric) jsou každý po svém dokonalí, skvělí jsou i pekelníci Korbel, Aaron, Ciprová, v roli Markétky Polyáková, Grossová, jako Jindřich L. Randák a další. Viděno na generálkách, s ještě ďábelským zvukem. Doporučuji.
Seviper121  90 %
26.9.2022 | 7 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Já musím říct, že jsem byla upřímně nadšená. Možná v muzikálovém díle hledám něco jiného než většina tady, ale kostýmy ani scéna mne ničím neurazily, vůbec jsem s nimi neměla problém. Především mne zaujalo rockové ladění muzikálu, nasazení a skvělé výkony účinkujících. Nejvíce oslovila Elis Ochmanová ztvárňující ženskou podobu Mefistofela, která zaujala jak dokonalým zpěvem, tak herectvím. Pozadu nezůstala úchvatná Kateřina Herčíková, ač má její role podstatně méně prostoru. Za zmínku určitě stojí výkon Tomáše Trapla, skvělé Dity Hořínkové, ale i Lenky Stejskalové a Jakuba Mauera, kteří pro mne byli zcela novými tvářemi, ale mile překvapili.
SKP  90 %
26.9.2022 | 6 hodnocení
+ souhlasím
I přes omezené možnosti divadla se povedlo vytřískat maximum. Nasvícení je skvělé, kulisy a kostýmy trochu skromnější, ale také v celku pěkné. Místy mírně naivní děj kompenzuje skvělá hudba. Zajímavá je forma pojetí Mefistofela. Jako Mefistka si zaslouží vyzdvihnout Elis Ochmanová podávající excelentní výkon. Ve stejné roli mile překvapí také Markéta Pešková. Lukáš Randák podává standartně skvělý výkon, stejně tak Marianna Polyáková. Za zmínku také stojí Kateřina Hečíkova, coby čarodějka a Dita Hořínková v roli matky, která roli podává jako kdyby jí byla psaná přímo na tělo a její hlas. Obě role bohužel nemají v představení příliš prostoru.
Žíža  70 %
26.9.2022 | 71 hodnocení
+ souhlasím
(+4)
Obdivuji odvahu a buldočí nasazení, se kterým šli autoři za realizací svého snu. Přeci jen v současné době jít do nového projektu v malém (a relativně neznámém) divadle, a to včetně živé hudby, zaslouží obdiv. Myslíme si, že každý dal do tohoto muzikálu maximum a výsledek působí velmi dobře.
Excelentní byla Marianna Polyaková jako Markétka, skvělí Mefistové Korbel s Peškovou i Zbyněk Fric coby Faust (ale těšíme se i na ostatní alternace).
Kulisy jsou podány řekněme střídmě, ale přesto plně dostačují.
Díky naší první řadě můžeme vyzvednout skvělou práci maskérny (Karou Weill a spol.)
Výtka asi u zvučení- časté výpadky.
DivadelniFan  80 %
24.9.2022 | 356 hodnocení
+ souhlasím
(+4)
Možnosti tohoto divadla jsou omezené, ale všichni dělají maximum pro skvělý zážitek a vesměs se jim to daří. Hudebně je dílo pestré a melodie se krásně poslouchají. Výkony - tradičně výtečný Z. Fric, pěvecky skvělá N. Grossová, L. Stejskalová mě ale bavila víc, úžasný J. Mauer, oproti němu F. Antonio slabší a dvojice "ďáblů" - ta ovládla celé jeviště každým svým příchodem. V. Aaron vládl slovem (perfektní herectví), N. Ciprová gesty a mimikou. Pěvecky jsou oba skvělí. Dále potěšily M. Sommerová a K. Herčíková.
2024: Konečně nový a skvělý zvuk, výkony se neustále posouvají, především obrovské zlepšení u F. Antonia - gratuluji a děkuji!
PéEf  20 %
24.9.2022 | 13 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Naivní a nedramatické pásmo tam, kde by u Fausta člověk očekával libreto. Velice špatná režie a výkony neherců. Hudebně má Faust atributy velkého muzikálu, jednotlivé písně dokážou i zaujmout, jako sólo Markétky, kde však jinak plochost její postavy vše zabíjí, nebo duet mladého a starého Fausta. Jinak velká bída a amaterismus.

P. S. Tvůrci a jejich spřízněnci, kteří zde účelově zakládají nové profily a vyrovnávají hodnocení, by se mohli stydět.
MartinRadi  80 %
23.9.2022 | 16 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Co se hudby týče, není to žádný zázrak, ale přítomnost živé kapely je jasným ukazatelem,že autoři chtějí dělat poctivé divadlo. Kostýmy a kulisy skutečně působí lacině, ale holt ne všichni mají obrovské dotace a nebo velké sponzory. Tenhle muzikál dělají lidi srdcem a je to prostě znát. V obsazení se najdou nejen slavná jména, ale naštěstí i skvělé hlasy. E.Ochmanová a N.Grossová jsou technicky dokonalé,skvělý výkon podává trochu nevyužitá K.Herčíková a hvězdou představení je L.Korbel. F.Antonio se hlasově trápil a patrně se nemohl dostat do správné herecké pohody. T.Trapl se předvedl ve své klasické poloze a nezklamal. Každopádně doporučuji.
Madamkriticka  10 %
19.9.2022 | 17 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Začnu od produkce.Na premiéru ještě 14 dnů před ní bylo v prodeji 50% vstupenek.Už to působí jako uvedení céčkového díla.Divadelní prostor je hrozný.Nejslabší místo pak má zvuk.Kostýmy jako u muzikálu Robinson Crusoe,jsou tou nejlevnější produkcí - jako z karnevalové půjčovny.Obávám se,že ani pokus o obsazení muzikálových hvězd,dílo neposune výš.Autoři nepřináší vůbec nic nového,autorského.Vše je slátanina všech možných šablon,včetně scény,režie,hudby.Příběh všem známý,i obsazení muže a ženy do role Mefista bylo použito mnohokrát.Muzikál vám nepřinese nic krom pár jednotlivých výkonů sólistů, kterým účinkování ve Faustovi spíš uškodí.
Rejpalka  20 %
18.9.2022 | 212 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Tak do toho zase vnesu trochu reality. Původní hudba celkem slušná, ale nezapamatovatelná, zkušení muzikáloví harcovníci uslyší nejednu inspiraci v českém i zahraničním muzikálu. Texty klasická hagenovština. Kostýmy vypadaly jak kdyby je šili studenti střední školy ze zbytků prostěradel, speciálně kostýmy těch spermií nebo co to bylo. Choreografie asi jen pro posouvání kulis. Zaujaly alespoň výkony Lukáše Randáka, Natálie Grossové a Viktora Aarona. Trapl stále slušně zpívá, ale všechny svoje role hraje úplně stejně. Jinak do tohoto sklepa, který se nazývá "divadlem" za plnou cenu nikdy.
MartinB  70 %
14.9.2022 | 128 hodnocení
+ souhlasím
(+5)
65 %, viděno 3x/ Temné představení trvá celkem příjemné 2 hodiny. Krásná hudba V. Adamčíka, libreto a texty J. Batysty zajímavé a hlavně nestojí na místě a pořád posouvají děj. Herci odvádí většinou velmi slušné výkony (za všechny zmíním L. Korbela a N. Ciprovou v rolích Mefistofelů). Vydařená vizuální stránka. S povděkem kvituju, že scénář nabízí naději a prostor na přemýšlení a nepotřebuje k tomu happyend. Pár hlušších míst by se našlo. Kamenem úrazu a protipólem pozitiva v podobě živého orchestru je dlouhodobě zvuk, který má klesající tendenci a zaměstnanci divadla, co během představení probíhají naskrz mezi diváky tomu nepomáhají.
RaB  20 %
13.9.2022 | 377 hodnocení
+ souhlasím
Pan autor si řekl o "rezencičku" z veřejné zkoušky...
Největším problémem je zvuk (téměř všem sólistům není pořádně rozumět - to se dá napravit). Co se však napravit nedá a je stěžejní problém je samotná režie - prvoplánová, nepropracovaná, nepřináší nic nového, příběh negraduje. Tak nádherný děj jako je Faust-Mefisto si opravdu zaslouží víc.
Hudba není také něco z čeho by si člověk "sedl na zadek" - krom sólovky Markétky (excelentní M. Polyaková) žádný fakt velký hit.
Avšak - skvělé výkony sólistů - M. Polyaková, M. Pešková a L. Korbel, v jediném čísle též K. Herčíková (a zároveň nejlepším z první půlky - ta je slabá, druhá lepší).
Klubaktiv  100 %
1.4.2024 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Představení plné energie.
Baaruuska  70 %
17.10.2023 | 1 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Představení je poutavé. Téma oddechové. Výkony Mefistofelů bravurní. Nejvíce jsem ocenila "muzikálové" zpracování. Pěvecké výkony a orchestr byly velmi dobré.
Nepopleta  50 %
24.10.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
Vlastní divadlo je hrůza, ale hodnotit tohle představení neumím ani kladně ani záporně. Představitelé se snaží, ale je to málo, když nemáte z čeho. Učarovala mi jen Natalie Grossová, kterou normálně nemůžu, její herecký kolega jí moc nepodrží, chtělo by to dozrát. Jinak nemastný, nestane kousek.
Irča16  100 %
30.9.2022 | 3 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Skvělé výkony Viktora Aarona i Lukáše Randáka, krásná hudba i choreografie.
Bastien  80 %
26.9.2022 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Hodnotit tento muzikál podle scény, kvality zvuku, kulis, kostýmů, nebo dokonce podle foyer divadla, by bylo, po mém soudu, velkým nepochopením celého kontextu a hlavně zaslepením sama sebe, před podstatou tohoto díla. Tohle nejsou cesty a obezličky, kterými Faust proniká k srdcím lidí, kteří ve stoje aplaudovali na premiéře. Faust k člověku hovoří přímo. A když píšu slovo Faust, myslím pevně sevřenou partu nadšených muzikantů a hlavně přátel, kteří se snaží vytvořit pro vás ten nejupřímnější zážitek. Rozplétají před vámi příběh, ve kterém si každý z nás našel kus sebe a svého osudu. Své lásky, své nemocné blízké, svůj souboj s nevědomostí.
Silona  80 %
26.9.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
V celku povedený muzikál s chytlavou hudbou, která se umí dostat pod kůži. Po porovnání více alternací nutno říci, že roli Mefistky zcela ovládla Elis Ochmanová, která v roli neskutečně baví jak pěvecky tak po stránce herecké. Z dalších výkonů stojí za vypíchnutí Lenka Stejskalová a Kateřina Herčíková. Co stojí za zmínku je také krásný lightdesign, který dokresluje atmosféru celého muzikálu.
Aneta07  90 %
25.9.2022 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Muzikál jsem si moc užila. Dílo je hravé, originální, ať už kostýmy, tak scéna podtrhují celkovou temnou atmosféru a vtáhnou člověka do děje. Samotné výkony herců mě také moc mile překvapily. Kromě známých herců, jako je Tomáš Trapl nebo Lukáš Randák, stojí za vyzdvihnutí určitě Viktor Aaron v roli Mefista nebo Lenka Stejskalová v roli Markétky, při jejíž sólové písni člověk cítil zoufalství, které její postava právě prožívala, jako by se dělo jemu samotnému. Kromě hlavních herců odvedla skvělou práci také celá company. Bylo až neuvěřitelné, jak čistě všichni zpívali a za celou dobu člověk neslyšel ani falešný čtvrt tón. Skvělá práce.
Lukasfoto  80 %
19.9.2022 | 2 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Hudba pana Adamčíka není nic moc. Cením snahu něco vytvořit, ale nikdo si z toho asi na zadek nesedne. Je to hudba splácaná z různých žánrů. Škoda.
Scéna je hezká, chtělo to víc efektů.
Výkony jedinečné. Trapl a Grossová, excelentní a snaží se z toho vydolovat maximum. K nim se v druhé půlce přidává Lukáš Randák. Viktor Aron slabší průměr a to samé lze říct o Nikol Ciprové. Taneční čísla jsou výborná a dobře zpracované předělávání kulis.
Nejhorší je zvukař!!!
Hodnotit prostor divadla a díky tomu srážet procenta mi přijde ubohé. Cení se přece snaha něco pro diváky udělat, přinést něco nového a to se divadlu podařilo.
Albert83  20 %
5.4.2024 | 38 hodnocení
Kovalinda  50 %
28.3.2024 | 28 hodnocení
Jiri.22  90 %
23.3.2024 | 6 hodnocení
David S.  10 %
29.11.2023 | 11 hodnocení
Šípal  70 %
22.10.2022 | 215 hodnocení
Janule  90 %
26.9.2022 | 18 hodnocení
Isa Johanovská  90 %
24.9.2022 | 123 hodnocení
Muzidrál  10 %
24.9.2022 | 15 hodnocení
Aprillka  80 %
15.9.2022 | 43 hodnocení
BudmeFer  20 %
26.9.2022 | 4 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.