Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona]
<< Rádce | Romeo a Julie (Poselství lásky) >>
Alois Mrštík, Vilém Mrštík, Vojtěch Štěpánek
Rok na vsi
Premiéra: 25.10.2018 | 2:35
Dramaturgie: Adam Gold. Scéna: Milan David. Kostýmy: Marta Roszkopfová. Výběr hudby a režie: Vojtěch Štěpánek.
Poslední uvedení: květen 2019.
Poslední uvedení: květen 2019.
František Strnad, Lada Bělašková, Renáta Klemensová, Tomáš Jirman, Ivan Dejmal, Anna Polcrová, Izabela Firlová, Petr Panzenberger, František Večeřa, Kateřina Vainarová, Jiří Sedláček, Stanislav Šárský, Alexandra Gasnárková, Sára Erlebachová, Filip Salamon, Miroslav Rataj, Josef Novák-Wajda, Bára Vidomská, Ondřej Malý, Vít Hofmann, Pavel Liška, Jan Lefner...
Divadelní adaptace zásadního románu českého realismu – mnohovrstevnaté kroniky jedné moravské vsi. „Ta ves, to jsme my. To je naše rodina, to je naše zem, to je náš lidský rod. Osud nám přidělí rodiče, těm zas jejich sousedy. A do jakých vztahů se narodíme, není možno vlastní silou ovlivnit. A když celé generace spějí jedním směrem, ani ta poslední, ta naše, z toho směru neurve se. Tak žijeme na té vsi a nic jiného nám nezbývá...“
D10+ inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (8)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 50 %
4.12.2018 | 2993 hodnocení
+ souhlasím
Dramatizace V. Štěpánka mě neoslovila tolik jako M. Krobota či B. Rychlíka, které mi osobně poskytovaly komplexnější vhled do koloritu moravské vesnice stejně tak jako pohled na jednotlivé charakterové typy lidí. Inscenace se vyznačovala i režijní neprobádaností terénu velkého jeviště. Drobila se tak do jednotlivých výstupů - příchody a odchody herců nebyly adekvátně provázané, podobně lze hovořit o přestavbách scény. Ani využití židlí a stolů jako hlavního scénografického prvku nebylo plně využito. Pochválit lze režijní práci s herci, zaujali zejména P. Panzenberger, L. Bělašková a F. Strnad.
Lukáš Dubský 50 %
3.12.2018 | 1065 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
55%. Nová dramatizace V.Štěpánka se zbavuje folklornosti a přibližuje děj románu naší současnosti. Snahou je ukázat rozpad mezilidských vztahů, všeobjímající pokrytectví, z něhož pramení křivdy, osudy utápěné v alkoholu. Úmysly dobré, jevištní ztvárnění mě ovšem až tolik neoslovilo. Vadila mi především stylová nejednotnost – některé scény jsou podány v příjemné nadsázce, na jiných místech je ovšem trpký osud aktérů exaltovaně vykřičen přímo do hlediště. Herci nemají na vyjádření charakteru příliš prostoru, nejlépe se to daří P.Panzenbergerovi, L.Bělaškové či T.Jirmanovi.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Diogenes 60 %
8.4.2019 | 69 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavý ponor do vztahů na jedné malé vsi. Realistické herectví, ze kterého se vymyká řezník Martin v originálním podání P. Panzenbergera.
LucieSykorova 50 %
2.12.2018 | 167 hodnocení
+ souhlasím
Vizuálně silná inscenace, ale průměrné herecké výkony
Čiko 50 %
1.12.2018 | 1011 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nápis na zadním jevišti upozorňuje diváka na časová období, ve kterých se děj právě odehrává. Namísto použití rekvizit, kostýmů... Jeviště je totiž plné stolů a židlí, ve kterých se herci doslova utápějí. Naprosto zbytečně. O holém jevišti ve druhé polovině (ale pořád lepší varianta) ani nemluvě. Navíc často vládne na jevišti zbytečný chaos. Do jisté míry mě to bavilo asi jen proto, že to bylo moje první setkání s Rokem na vsi. Snad bude to příští zajímavější.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.