Švandovo divadlo [studio]
<< Mobile Horror | Nakrm hada na své hrudi >>
Jan Balabán, Martin Františák
Možná že odcházíme
Premiéra: 29.3.2014 | 1:25x
Dramaturgie: Lucie Kolouchová. Scéna: Jan Štěpánek. Kostýmy: Lucie Labajová. Výběr hudby a režie: Martin Františák.
Poslední uvedení: květen 2017.
Poslední uvedení: květen 2017.
Inscenace vycházející z povídek a románu předčasně zesnulého ostravského spisovatele Jana Balabána. Jevištní zpřítomnění ztracenců, rozchodů, rozpadů rodin, alkoholismu, pocitu existenciální tíže tváří v tvář konečnosti života.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (16)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 60 %
27.12.2014 | 1600 hodnocení
+ souhlasím
Ano, hutná atmosféra, deprese, bolest... Mám však dojem, že inscenace míří na víc než na pocit, zároveň se jí to ale u mě nepodařilo.
Jan Pařízek 60 %
17.4.2014 | 921 hodnocení
+ souhlasím
Jako celek je to moc pěkná polemika o životních cestách. Dobře se zde ukazuje, že není nijak těžké z nějaké takové dobře prošlápnuté cesty sejít do neznámých končin a pak se jen horko těžko hledá další směr. Ještě k tomu je na to mnohdy docela málo času. Myšlenková kostra tedy není vůbec špatná a dává rozhodně hodně prostoru k zamyšlení. Nicméně jednotlivé scénky mi přišly poněkud nevyvážené, samotný text je pak místy náročnější na porozumění a ne vždy se podaří složit si z jednotlivých obrazů dohromady všechny souvislosti. Zahrané však dobře, zejména výkon D. Punčocháře stojí za vyzdvihnutí.
Jiří Landa 60 %
9.4.2014 | 3035 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace mě oslovila především „hutnou“ atmosférou, na jejíž vykreslení kladl režisér velký důraz. Zejména pak scény vystihující ostravský kolorit patřily k tomu nejlepšímu, co novinka ŠD nabízí. Nejde o klasický příběh, inscenace vznikla na základě mnohých Balabánových textů. M. Františák se svojí adaptací spíš snaží emotivně přiblížit různé osudy obyčejných lidí, kteří si častokrát nedokáží poradit sami se sebou, čímž postupně padají do pekel nicoty. Herecky v rozličných rolích přesvědčili K. Cibulková a D. Punčochář. Ze vztahu otec a syn mohli F. a J. Čapkovi vytěžit přece jen trochu víc.
Michal Novák 60 %
3.4.2014 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Kolikrát už divadlo ukazovalo stavy deprese a bolesti, a dál už nic. Tato inscenace je pokračovatelem, ale zaujme specifičností sociálně poníženého prostředí a jazykem. Vypoví o tom světě alespoň hodně a bez příkras. Povídková část „Možná že odcházíme“ je inscenována poutavě, s jízlivým vtipem i poukazem na vteřiny, kdy se aktérům obrací svět do ještě většího hořka. Pak se bohužel promění i styl inscenace, která se v závěru ještě chce zastavit u románu „Zeptej se táty“. Nejvíce živoucí tak jsou figurky ztvárněné Davidem Punčochářem a Klárou Cibulkovou, otec a syn Čapkové nemají vděčný úkol.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Bernardblack 60 %
9.6.2016 | 329 hodnocení
+ souhlasím
Černo, deprese, nicota a zmar(kdo byl někdy v O(s)travě, tak ví o co go:)a četl Balabána...
Ideální pro podzemní scénu(zde opravdu není"švanda" aneb dole v dole:)
Ideální pro podzemní scénu(zde opravdu není"švanda" aneb dole v dole:)
Cindy.92 60 %
4.11.2015 | 314 hodnocení
+ souhlasím
Jelikož jsem nebyla seznámena s Balabánovou knihou, tak jsem se opravdu moc neorientovala a téma mi bylo cizí, dalo by se říct, že mi až trochu vadilo. 60% ale dávám za herecké výkony, které mě opravdu okouzlily!
Godot 80 %
23.12.2014 | 21 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
85%
Skvělé zpracování Balabána na jevišti. Z každé rekvizity a z každého slova čiší Ostrava. Všichni herci excelují. Po dlohé době se mi líbil i Filip Čapka, který ne vždy do svých hereckých výkonů dává všechno. Musím vyzdvihnout i Kláru Cibulkovou, která mě herecky přesvědčila už v Idiotech. Scéna je úžasná, využití promítací stěny je smysluplné, scénograficky jedna z nejpovedenějších co jsem viděl. Velmi se mi líbí i hudba. Jediné co bych vytknul je zpracování textu, když divák není seznámený s Balabánovou knihou, tak se asi moc neorientuje.
Skvělé zpracování Balabána na jevišti. Z každé rekvizity a z každého slova čiší Ostrava. Všichni herci excelují. Po dlohé době se mi líbil i Filip Čapka, který ne vždy do svých hereckých výkonů dává všechno. Musím vyzdvihnout i Kláru Cibulkovou, která mě herecky přesvědčila už v Idiotech. Scéna je úžasná, využití promítací stěny je smysluplné, scénograficky jedna z nejpovedenějších co jsem viděl. Velmi se mi líbí i hudba. Jediné co bych vytknul je zpracování textu, když divák není seznámený s Balabánovou knihou, tak se asi moc neorientuje.
Salisbury 70 %
4.4.2014 | 118 hodnocení
+ souhlasím
Dopadu na dno předchází rozličný pád, stejně jak v této hře Švandova divadla. Skvělé herecké výkony umocňují stav zatracení, který je hlavním mottem tohoto silně emotivního příběhu s názvem MOŽNÁ ŽE ODCHÁZÍME. Ano určitě odcházíme, každý někam odchází.....
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.