Činoherní studio Ústí nad Labem

Krajina se sklady

Premiéra: 13.10.2023
Dramaturgie: Tereza Marečková. Výprava: Jakub Peruth, Anna Šmídová. Hudba: Jakub Kudláč. Pohybová spolupráce: Barbora Nechanická. Režie: Klára Vosecká.
Nová původní hra. Odkrývání vrstev krajiny a příběhů jedné západočeské příhraniční ubytovny. Sem přijíždějí pracovat Poláci, Slováci, Rumuni, Srbové a další bratři a za nocí se potkávají s dušemi mrtvých, kteří stejně jako oni přicházeli, nevěda kam a odcházeli, nevěda proč. Odkrývání ostatků ruských zajatců 1. světové války, původního německého obyvatelstva, dosídlenců, pohraničníků, prostitutek z východu. Ostatků, které byly nadzvednuty bagry a vzájemně promíseny při stavbě ocelových hal logistických center, která září nocí jako maják pro kamioňáky z celé Evropy...
Činoherní studio Ústí nad Labem
Hodnocení inscenace
Redakce
65 %
Uživatelé
56 %
5681000
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 70 %
Lukáš Dubský 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
Aktuálně pro tuto inscenaci neevidujeme žádný termín.
Aktuálně pro tuto inscenaci neevidujeme žádný termín.

Volby

Hodnocení (10)

HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová  70 %
6.3.2024 | 578 hodnocení
+ souhlasím
75% - Magická inscenace, v níž se osudy postav žijících proplétají s osudy postav dávno mrtvých, s ozvuky minulosti - to vše v západní pohraniční oblasti republiky, v kraji, na němž se dějiny 20.století podepsaly zvlášť urputně a nesmazatelně. Inscenaci se ponurou atmosféru mnoha míst v Sudetech, odtrženost těchto periferií - skladů, ubytoven a odpočivadel u silnic - a bezvýchodnost života v nich daří vykreslovat velmi působivě a za mě i věrně, a to i přes zmiňovanou magičnost a místy nepřehlednost danou jak množstvím postav, tak onou kombinací magičnosti a realističnosti. Na pozornost je inscenace náročnější, ale zaujala velmi.
Lukáš Dubský  60 %
23.10.2023 | 1165 hodnocení
+ souhlasím
Ve stylu magického realismu pojatá inscenace s regionální tématikou o osudech Podkrušnohoří. Kombinují se tu životní příběhy současných postav (především zahraničních dělníků a prostitutek či bývalých pohraničníků) s těmi dávno mrtvými (Němka zavražděna za druhé světové války, ruští zajatci z první světové války). Bohužel jednotlivé linie stojí poněkud osamoceně a jejich splétání dohromady nepůsobí úplně kompaktně. Herecky mě nejvíce zaujaly L.Čižinská a B.Váchová.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Čiko  30 %
1.1.2024 | 1089 hodnocení
+ souhlasím
35%
Málokdy si o inscenaci, na kterou jdu poprvé (myslím tím v české nebo světové premiéře) něco zjišťuji dopředu. Před Krajinou se sklady jsem to udělal a doporučil bych to i ostatním divákům, neboť samotný děj je bez jistých vysvětlivek dost zmatečný. I tak mi to přišlo velmi nudné a nezáživné. Chápu, že pro daný region to může být citlivé a zajímavé téma, mě ale tato hra minula...
Gimli35  50 %
19.12.2023 | 290 hodnocení
+ souhlasím
S poetikou Krajiny se sklady jsem se bohužel nepotkal. A tvůrčí tým mi to příliš neusnadnil, když svou poněkud upovídanou inscenaci postavil z většiny na monolozích. Jen málo z nich totiž dosáhlo takové údernosti jako výstup uhrančivého J. A. Haidlera v prvním obrazu. Jinak velmi subjektivně: výstupy L. Čižinské a zejména N. Gáčové pro mne byly za hranicí únosnosti, těžko říct, zda jejich přehrávání bylo režijním požadavkem, nebo spíš nedůsledností.
Dubskyjakub33  50 %
10.12.2023 | 29 hodnocení
+ souhlasím
eh..
PavelakK  50 %
11.11.2023 | 37 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Inscenace o živých i mrtvých, o tom jak se potkávají a jak už tady bylo řečeno- úplně se nepropletou. Myslím tím, že to do sebe herecky ne vždy úplně západne.
Bylo to zvláštní, ale vlastně nápadité.
Zábavka  70 %
16.10.2023 | 23 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Téma super, text zajímavý s přesahem. Je těžké zpracovat takto solitérní (vlastně naprosto osamělé a zoufalé) osoby. Režijně trochu slabší, ale určitě jděte a můžete dlouho přemýšlet.
Honza.v67  80 %
16.10.2023 | 9 hodnocení
Snekac  60 %
16.10.2023 | 305 hodnocení
Unionboy  60 %
13.10.2023 | 466 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.