Dejvické divadlo
<< Komín a břízy | Přízraky >>
Friedrich Dürrenmatt
Komplic
Premiéra: 2.2.2020 | 2:20
Překlad: Jiří Stach. Dramaturgie: Tereza Marečková. Scéna: Jan Štěpánek. Kostýmy: Juliána Kvíčalová. Hudba: Ondřej Švandrlík. Režie: David Šiktanc.
Martin Pechlát, Tomáš Jeřábek, Jaroslav Plesl, Agáta Kryštůfková, Lukáš Příkazký, Pavel Šimčík, Jan Jankovský, Michal Necpál...
Detektivní groteska z pera švýcarského dramatika, jehož hlavním tématem je hledání a nesnadné prosazování spravedlnosti. Dürrenmatt v ní nekompromisně a s mrazivým humorem roztáčí kolotoč jednání, který ve svém pohybu rozmazává hranice viny, spolupráce a náhody. Kdo už je a kdo ještě není komplic?
14! Termíny představení
17.2. | Pá | 19:30 | vyprodáno | ||
30.3. | Čt | 19:30 |
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (25)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 60 %
6.4.2022 | 401 hodnocení
+ souhlasím
V inscenaci Dejvického divadla zaujme komiksová stylizace i nadsázka, která mně osobně velmi připomněla i československé komiksové a krimi parodie 60.let. Je škoda, že přes skvělý herecký výkon Jaroslava Plesla ve výrazné stylizaci poněkud zanikají ty nejdůležitější myšlenky - které zaznívají právě v jeho promluvě. Jinak potěší i herecké výkony ostatních obsazených.
Pavel Širmer 60 %
3.12.2021 | 1868 hodnocení
+ souhlasím
Dürrenmattovu hru pro česká jeviště objevilo Divadlo Na zábradlí, „temnější“ inscenace tehdy silně rezonovala s korupčními skandály. Režisér D. Šiktanc se vydal jinou cestou a ve výkladu intenzivněji pracoval s (černým) humorem, v textu rovněž významně zastoupeném. V promyšleném inscenačním modelu vizi podporují rozličné scénografické prostředky, hudba i výjevy postavené na pohybu. Zkušení herci jako individuality obstojí, zvládají dlouhé monology. Při dialozích však na sebe vzájemně příliš neslyší, různorodé výrazové prostředky nesouzní a někdy se i míjí s koncepcí. (Možná se nepodařilo najít „společnou řeč“...?)
Lukáš Holubec 70 % 

12.3.2020 | 715 hodnocení
+ souhlasím
--- Detektivka bez hrdiny --- (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Nikoss 80 %
25.8.2022 | 98 hodnocení
+ souhlasím
Pro mě rozhodně lepší inscenace než Na Zábradlí, už jen pro to, že se nepokouší hru podbízivě aktualizovat na české poměry (nesnáším obecně) a více akceptuje nadčasovou povahu chytrého humoru tohoto geniálního dramatika 20. století.
Gimli35 70 %
11.12.2021 | 168 hodnocení
+ souhlasím
Dobře našlápnutou první polovinu nešťastně zpomalují zdlouhavé výstupy P. Šimčíka a L. Příkazkého na jejím konci. Po přestávce se však spadlý řemen daří nasadit a špionážně laděná inscenace graduje až ke chmurnému finále se strhujícím sólem J. Plesla.
T. Jeřábek spolu s J. Pleslem a M. Pechlátem nejlepší, A. Kryštůfková/Červinková v pořádku až na podivně protahované slabiky, P. Šimčík a L. Příkazký bohužel tentokrát příliš nezazářili.
Zaujme light design J. Šmirka, energická hudba O. Švandrlíka i jednoduchá scénografie J. Štěpánka... Zkrátka podařený "provozní titul", a i to se počítá. :)
T. Jeřábek spolu s J. Pleslem a M. Pechlátem nejlepší, A. Kryštůfková/Červinková v pořádku až na podivně protahované slabiky, P. Šimčík a L. Příkazký bohužel tentokrát příliš nezazářili.
Zaujme light design J. Šmirka, energická hudba O. Švandrlíka i jednoduchá scénografie J. Štěpánka... Zkrátka podařený "provozní titul", a i to se počítá. :)
LavinieCamui 70 %
31.10.2021 | 653 hodnocení
+ souhlasím
Po druhém shlédnutí, kdy jsem se nastavila na komiksovou stylizaci, zvedám hodnocení o dvacet procent.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.