Divadelní spolek JEDL
<< Manželská historie | Míru zdar! >>
Lucie Trmíková
Médeia
Premiéra: 24.1.2018 | 1:25x
předpremiéry od prosince 2017
předpremiéry od prosince 2017
S využitím textů Senecy, Jeana Anouilha, Christy Wolfové a Ingeborg Bachmannové. Scéna: Jan Nebeský, Igor Korpaczewski, Margita Titlová. Kostýmy: Petra Vlachynská. Hudba: Jan Šikl. Scéna a režie: Jan Nebeský.
Lucie Trmíková, David Prachař, Jan Šikl, Igor Korpaczewski / Matěj Lipavský, Margita Titlová; ze záznamu Alois Švehlík
Inscenace zpracovávající jeden z nejkrutějších příběhů lásky, zrady a pomsty, který byl kdy napsán...
Volby
Ocenění
Lucie Trmíková: nominace na Cenu Thálie 2018
anketa portálu i-divadlo.cz...
Lucie Trmíková: nominace - Nejlepší ženský herecký výkon roku 2018 (činohra) - redakční volba
anketa portálu i-divadlo.cz...
Lucie Trmíková: nominace - Nejlepší ženský herecký výkon roku 2018 (činohra) - redakční volba
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(6.11.2018, Veronika Veselková) (19.2.2018, Lenka Dombrovská)Fotografie
autor (vlastník) fotografií:
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (17)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 60 %
30.10.2018 | 2013 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
65%. Herečka L. Trmíková vlastní textovou kolář, propojující více zpracování Médeina osudu, mimořádně zdařile dotvořila a kreace v roli Médeii patří k vrcholům jejího herectví. Vedle ní D. Prachař spíše zastupoval méně výrazný mužský element. Režisér J. Nebeský dobře pracoval s herci, ale místo některých nápadů mohl spíše při znázornění určitých okamžiků (např. smrt dětí) více myslet na tu část diváků, kteří se s tématem setkávají prvně. Přítomní výtvarníci k vyznění zásadněji nepřispěli. Opakem byla výrazná hudba J. Šikla a je třeba ocenit nazvučení akusticky problematického prostoru DUP39.
Lukáš Dubský 40 %
27.6.2018 | 1139 hodnocení
+ souhlasím
Tento typ divadla jde zcela mimo mě. Kromě útržků z různých verzích Médeii se na jevišti kreslí, vytváří socha, promítá záznam z termokamery, do toho herci vystřídají spousty bizarních kostýmů. Chvíli deklamují, chvíli jsou jejich výkony civilní (právě tyto okamžiky jsou asi nejsilnější). Má-li vše dohromady nějaký hlubší smysl, netuším. Já byl hodně rád, že mělo představení jen něco málo přes hodinu.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Phoenix 60 %
12.5.2021 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Viděla jsem tragédii řeckých rozměrů, která byla zasazena do nafukovacích sedaček. Skvělý výkon hereckého dua, při monologu L. Trmíkové jsem skoro nedýchala. Scéna byla netradiční a hodně symbolická. Střídání prózy, poezie, dialogů a monologů z různých literárních děl, bylo náročné na pozornost (vnímala jsem proto hlavně celkový vjem, než význam jednotlivých slov). Hodně mě bavily kostýmy a rekvizity (plastové džíny, párkovač), odlehčovaly napjaté situace a skvěle dovytvářely charaktery postav. Herecké výkony byly inspirující. Živé bicí budovaly napětí s atmosféru strachu.
J.anek 80 %
14.6.2020 | 484 hodnocení
+ souhlasím
Všechno je koncentrováno na luxusní herecký výkon Lucie Trmíkové, ostatní konceptu slouží. Během inscenace vznikne působivý obraz a jakási plastika, jejíž smysl jsem nepochopil.
Lucie Trmíková dává divákům pořádně zabrat - jako obvykle. A obhájí svou postavu tak, že není pochyb, na čí straně je pravda. A kostýmy Petry Vlachynské tomu vydatně pomáhají.
Lucie Trmíková dává divákům pořádně zabrat - jako obvykle. A obhájí svou postavu tak, že není pochyb, na čí straně je pravda. A kostýmy Petry Vlachynské tomu vydatně pomáhají.
Alzbeta.m 90 %
26.3.2019 | 48 hodnocení
+ souhlasím
Moderní zpracování, plno bizarností a underground v podobě prostoru DUP39 mě bavil. Jestli ovšem na něco opravdu nezapomenu, byl to výkon Lucie Trmíkové. Bravo!!
Diogenes 70 %
6.11.2018 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Bylo toho až moc najednou: divadlo, výtvarný ateliér, koncert. Nejdříve jsem se to snažil pojmout všechno naráz, zhruba od poloviny jsem se už uvolnil, nechal to plynout a vychutnával si celek na pozadí a jednotlivé silné okamžiky.
Oliverpiv 60 %
6.6.2018 | 74 hodnocení
+ souhlasím
Herci super... snad až nadbytečná snaha o modernizaci, skrze vizuál.
Phoenix 60 %
12.5.2021 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Viděla jsem tragédii řeckých rozměrů, která byla zasazena do nafukovacích sedaček. Skvělý výkon hereckého dua, při monologu L. Trmíkové jsem skoro nedýchala. Scéna byla netradiční a hodně symbolická. Střídání prózy, poezie, dialogů a monologů z různých literárních děl, bylo náročné na pozornost (vnímala jsem proto hlavně celkový vjem, než význam jednotlivých slov). Hodně mě bavily kostýmy a rekvizity (plastové džíny, párkovač), odlehčovaly napjaté situace a skvěle dovytvářely charaktery postav. Herecké výkony byly inspirující. Živé bicí budovaly napětí s atmosféru strachu.
J.anek 80 %
14.6.2020 | 484 hodnocení
+ souhlasím
Všechno je koncentrováno na luxusní herecký výkon Lucie Trmíkové, ostatní konceptu slouží. Během inscenace vznikne působivý obraz a jakási plastika, jejíž smysl jsem nepochopil.
Lucie Trmíková dává divákům pořádně zabrat - jako obvykle. A obhájí svou postavu tak, že není pochyb, na čí straně je pravda. A kostýmy Petry Vlachynské tomu vydatně pomáhají.
Lucie Trmíková dává divákům pořádně zabrat - jako obvykle. A obhájí svou postavu tak, že není pochyb, na čí straně je pravda. A kostýmy Petry Vlachynské tomu vydatně pomáhají.
Alzbeta.m 90 %
26.3.2019 | 48 hodnocení
+ souhlasím
Moderní zpracování, plno bizarností a underground v podobě prostoru DUP39 mě bavil. Jestli ovšem na něco opravdu nezapomenu, byl to výkon Lucie Trmíkové. Bravo!!
Diogenes 70 %
6.11.2018 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Bylo toho až moc najednou: divadlo, výtvarný ateliér, koncert. Nejdříve jsem se to snažil pojmout všechno naráz, zhruba od poloviny jsem se už uvolnil, nechal to plynout a vychutnával si celek na pozadí a jednotlivé silné okamžiky.
Oliverpiv 60 %
6.6.2018 | 74 hodnocení
+ souhlasím
Herci super... snad až nadbytečná snaha o modernizaci, skrze vizuál.
J.anek 80 %
14.6.2020 | 484 hodnocení
+ souhlasím
Všechno je koncentrováno na luxusní herecký výkon Lucie Trmíkové, ostatní konceptu slouží. Během inscenace vznikne působivý obraz a jakási plastika, jejíž smysl jsem nepochopil.
Lucie Trmíková dává divákům pořádně zabrat - jako obvykle. A obhájí svou postavu tak, že není pochyb, na čí straně je pravda. A kostýmy Petry Vlachynské tomu vydatně pomáhají.
Lucie Trmíková dává divákům pořádně zabrat - jako obvykle. A obhájí svou postavu tak, že není pochyb, na čí straně je pravda. A kostýmy Petry Vlachynské tomu vydatně pomáhají.
Oliverpiv 60 %
6.6.2018 | 74 hodnocení
+ souhlasím
Herci super... snad až nadbytečná snaha o modernizaci, skrze vizuál.
Diogenes 70 %
6.11.2018 | 72 hodnocení
+ souhlasím
Bylo toho až moc najednou: divadlo, výtvarný ateliér, koncert. Nejdříve jsem se to snažil pojmout všechno naráz, zhruba od poloviny jsem se už uvolnil, nechal to plynout a vychutnával si celek na pozadí a jednotlivé silné okamžiky.
Alzbeta.m 90 %
26.3.2019 | 48 hodnocení
+ souhlasím
Moderní zpracování, plno bizarností a underground v podobě prostoru DUP39 mě bavil. Jestli ovšem na něco opravdu nezapomenu, byl to výkon Lucie Trmíkové. Bravo!!
Phoenix 60 %
12.5.2021 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Viděla jsem tragédii řeckých rozměrů, která byla zasazena do nafukovacích sedaček. Skvělý výkon hereckého dua, při monologu L. Trmíkové jsem skoro nedýchala. Scéna byla netradiční a hodně symbolická. Střídání prózy, poezie, dialogů a monologů z různých literárních děl, bylo náročné na pozornost (vnímala jsem proto hlavně celkový vjem, než význam jednotlivých slov). Hodně mě bavily kostýmy a rekvizity (plastové džíny, párkovač), odlehčovaly napjaté situace a skvěle dovytvářely charaktery postav. Herecké výkony byly inspirující. Živé bicí budovaly napětí s atmosféru strachu.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.