Divadlo Husa na provázku [velký sál]
Fjodor Michajlovič Dostojevskij, Michal Hába
Hráč
Premiéra: 23.11.2018 | 2:10x
Překlad románu: Ruda Havránková. Dramaturgie: Olívia Fantúrová & kol. Scéna: Dragan Stojčevski. Kostýmy: Adriana Černá. Hudba: Jindřich Čížek. Režie: Michal Hába.
Poslední uvedení: rok 2022.
Poslední uvedení: rok 2022.
Dalibor Buš, Simona Zmrzlá / Johana Schmidtmajerová, Jan Kolařík, Ivana Hloužková, Tomáš Milostný / Vladimír Hauser, Milan Holenda, Růžena Dvořáková, Adam Mašura / Tomáš Žilinský, David Janík
Autorská inscenace na motivy románu F. M. Dostojevského, který v něm zužitkoval své zkušenosti hazardního hráče a zároveň si v něm vyřizoval účty se západním myšlením. Příběh o lásce v dobách pozdního kapitalismu, který už je pozdní dvě stě let. Hazard, dluh, peníze – to jsou prvky, které hlavní hrdina Alexej nenávidí a zároveň je jimi fascinován. Zběsilá jízda člověka, který ví, co všechno nechce, ale neví, co přesně chce. A hráčský hazard je to jediné, co je po ruce. Ruská extatičnost, evropská provokace...
15! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (32)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 70 %
11.4.2019 | 2072 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Interpretace Dostojevského románu, připomínající německý inscenační styl, poměrně dlouho působí nekonzistentně. Režisér M. Hába by si i mohl odpustit některé zbyt(eč)né odbočky a kostýmní či jiné extravagance. Postupně však sílí soustředění na sdělení, jež vyvrcholí v závěru, kdy dojde na apelativní společensko-politický přesah. Ten v románu nenajdeme, může se zdát trochu „našroubovaný“, nicméně je logicky domyšlen a prezentován včetně scénografického překvapení. Herci v čele s D. Bušem v čele se přizpůsobili koncepci a zároveň přispěli vlastní osobitostí.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Krasojízda 80 %
11.11.2024 | 16 hodnocení
+ souhlasím
...co je po ruce? když neodejdete, jak vás vyzývá penis Dalibora Buše, pak zažijete tu správnou krasojízdu.
Klára Tesařová 50 %
28.10.2022 | 131 hodnocení
+ souhlasím
Režie Michala Hába dokáže být vše, na co si vzpomenete. Špinavá, expresivní, retrospektivní, hudební, nízkorozpočtová a hlavně nahá - a to hned dvěma aspekty. Za prvé přenáší odpovědnost představivosti na diváky. Za druhé je nahá v explicitním slova smyslu. A proč? Za účelem šokovat. Je otázkou, jak v dnešní době, kdy je na nás nastraženo nahé lidské tělo doslova na každém kroku i koutu internetu, dokážou šokovat a pobouřit neoděné pánské křivky. Dalibor Buš v hlavní roli je odvážný, jak v odhalování sebe sama, tak v komunikaci s hledištěm. Vyniká zejména ztvárněním člověka, který se zapadá do ruletového bahna stále více a hlouběji.
Annikka 90 %
17.11.2021 | 133 hodnocení
+ souhlasím
Díkybohu, že se na současné brněnské divadelní scéně dá ještě na něco chodit opakovaně.
Rouge et noir, pair et impair, manque et pass, zero!
Vynikající dramatizace Dostojevského, která je sice temná, ale zároveň blýskavá a třpytivá. Naprostá provokativní extáze. Neskutečný Buš, skvělá Hloužková a velmi podařená glosa i na stádnost společnosti.
Rouge et noir, pair et impair, manque et pass, zero!
Vynikající dramatizace Dostojevského, která je sice temná, ale zároveň blýskavá a třpytivá. Naprostá provokativní extáze. Neskutečný Buš, skvělá Hloužková a velmi podařená glosa i na stádnost společnosti.
Neo 60 %
14.10.2021 | 27 hodnocení
+ souhlasím
Chvíli to trvalo, tedy trvalo to déle, než jen chvíli, ale postupně jsem tomu přicházel na chuť. Poselství ke mně nedoputovalo, i když se ho pro mě snažili v rámci představení polopaticky přelouskat, líbily se mi ale některé neotřelé režijní nápady (například hromadné ráchání hamižných příbuzných v bahně), líbila se mi hudba, píseň s ukulele a elektrickou kytarou byla světová, vždycky se mi líbí Simona Zmrzlá, líbila se mi oběť, kterou tomu přináší pan Buš. Vnímám to jako náročné představení pro herce i pro diváky.
Monulinka 70 %
3.9.2020 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Viz hodnocení uživatele Krisglas, rozhodně to byl intenzivní zážitek. (5.4.2019, Divadlo Archa)
simakova.j@seznam.cz 40 %
19.11.2019 | 147 hodnocení
+ souhlasím
Opakovaně hecovali publikum, že jsme měkký odejít. Tak jsem odešla. Teď ale nevím, jak to pokračovalo!!! :) Energie tak dobrých herců je potřeba jinde. Měli jít taky. Navíc se mi nelíbí, když mají starý programy a asi 4 herci jsou vyměnění, že nám neřeknou jejich jména (stačil by papír, nalepenej na stolku s programy). Režisér Hába je ale jinak geniální, to byla jen nějaká shoda okolností...
Krisglas 60 %
8.9.2019 | 78 hodnocení
+ souhlasím
Představení, o kterém si nebudete jistí, zda se vám líbilo, ale rozhodně si ho budete pamatovat.
TomD 20 %
29.6.2019 | 31 hodnocení
+ souhlasím
Provázek se definitivně zbláznil. Děsná slátanina, snaha šokovat nahým hercem mezi diváky a imitací pádu ze schodů Miloše Zemana. Z předlohy zůstává snad jen název
LavinieCamui 80 %
23.6.2019 | 855 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Úžasný spád, rychlé tempo a hlavně neskutečné nasazení Dalibora Buše.
Brbla z Olomóca 60 %
11.6.2019 | 75 hodnocení
+ souhlasím
Viděno dne 10.6.2019 - DHNP Brno:
+ tož ještě jsem neviděl zcela nahého herce pobíhat mezi
diváky a komunikovat s nimi. Pokus uvést diváka do rozpaků? Beru.
+ Dalibor Buš - všechna čest jeho výkonu
+ J. Kolařík krásně sóloval na kytaru
------------------------------------
- hlavní myšlenka mi pořád úplně nenaskakuje, asi se bude
muset vrátit Vl. Morávek...
- trošku dramaturgická i režijní slátanina
- fakt už v DHNP zlobí opakující se (zbytečná) uřvanost herců
+ tož ještě jsem neviděl zcela nahého herce pobíhat mezi
diváky a komunikovat s nimi. Pokus uvést diváka do rozpaků? Beru.
+ Dalibor Buš - všechna čest jeho výkonu
+ J. Kolařík krásně sóloval na kytaru
------------------------------------
- hlavní myšlenka mi pořád úplně nenaskakuje, asi se bude
muset vrátit Vl. Morávek...
- trošku dramaturgická i režijní slátanina
- fakt už v DHNP zlobí opakující se (zbytečná) uřvanost herců
Denisa H. 70 %
6.4.2019 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Tak to byla jízda a především vynikajícího D. Buše. Za závěrečný kankán před ním smekám... Hra má zajímavý koncept a tempo. Rozhodně je odvážná - pojetím i některými scénami. Kolik tam zůstalo Dostojevského, těžko říct, případně to aspoň kompenzovalo opakování jeho jména. Líbila se mi scéna, hudba, herecké výkony a určitě ty různé režijní nápady.
Pet 90 %
3.1.2019 | 24 hodnocení
+ souhlasím
Katarzní vyvrcholení a pocit, že jste taky jeden z hráčů se dostavil. Dost dobré!
Papirek32 90 %
19.12.2018 | 170 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Vítězství formy nad obsahem. Nahota na jevišti spíš než provokující mi přišla nevkusná. Ale když máme za dveřmi ty Vánoce, dávám milovanému Provázku 1 minus ;)
Kilian 80 %
3.3.2020 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Super zážitek, i když velmi netradiční zpracování klasického díla...zatímco u knihy jsem občas měla pocit, že se ztratím ve jménech a v tom, kdo si od koho vlastně půjčuje, tak na Provázku je to jízda od začátku do konce :-) chvíli jsme si na styl zvykala, ale pak už jsem si to jen užívala.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.