Profil uživatele

Mauvaisefoi

Volby

Hodnocení

Redaktoři s podobným hodnocením
jméno redaktora: průměrný rozdíl hodnocení (počet společně hodnocených inscenací)
Pavel Širmer: 21 % (10)
Helena Grégrová: 25 % (2)
Iva Bryndová: 25 % (4)
Lukáš Holubec: 25 % (2)
Lukáš Dubský: 30 % (7)

Seřadit dle: data přidání sestupně | názvu hry vzestupně | procenta hodnocení sestupně

(zadáno: 21.1.2024)
Důležité téma, inteligentní text, dobří herci (Dan Kranich!), funkční symbolická scéna. Ale menší nedotaženosti - s bingem se nepracuje důsledně, má to více konců (a ten finální je velmi doslovný a pedagogický). Co mi ale přišlo za hranou - autorky se vysmívaly násilí na mužích (Petr Jeništa ve své etudce ve vaně?). Neměla by citlivá inscenace o násilí a genderu spíše rozbíjet ten binární pohled, než ho posilovat z druhé strany? (psáno z 2. premiéry)
(zadáno: 13.11.2023)
Je skvělé, že tato inscenace vznikla. V Komedii nebylo toto téma poprvé, už v dubnu v rámci festivalu Nová komedie v Česku poprvé byl k vidění silný Spartakus Jakuba Skrzywanka. Tohle je divácky přístupnější manifest jinakosti, ve kterém se daří zvláště Petru Jeništovi a i Martina Jindrová, která se však pro krotkou režii drží herecky při zemi, do role dobře sedí. Výjimečná je scénografie, která se navíc prostřednictvím artefaktů ?rozlézá? i do předsálu. Oceňuji, že většina herců a hereček patří do LGBT+ komunity, což bylo na premiéře při závěrečných ovacích patřičně znát. Bohužel inscenace pokulhává v režii, což ubírá zvláště na radikalitě.
(zadáno: 26.6.2023)
První polovina byla plná zbytečného shazování, velmi jednoduchého humoru a jela si bulvární linku - přes samé to svádění a žárlivost nebylo možné ani zahlédnout nějakou psychologii. Aktualizace songy vyloženě zbytečná, humor jak z estrády. Druhá polovina už lepší, představení chytilo dech, ale na můj vkus dost zploštilo postavu Krupkové a znemožnilo divákovi ten zajímavý a složitý osud vidět jinak, než jako robinsonádu mladé holky, která se v antifašistickém hnutí octla omylem. Proto její angažmá v STB nakonec nedává smysl a projevuje se jen jako sobectví. Veliká škoda, ta látka byla slibná.
(zadáno: 26.6.2023)
Z Bergmana skoro nic nezůstalo, výklad mužských postav jde proti originálu, ženy jsou naopak ty, které panují. Z Agnes se stala hlavní postava a celé je to hlavně o umírání, zmizela plasticita typů v sourozenecké trojici. I výtvarný plán ztratil svoji symbolickou hodnotu. Nic z toho by nevadilo, kdyby Čermák přinesl nové či zajímavé sdělení - bylo to ale strašně sentimentální představení o ztraceném dětství a neschopnosti dospět. Ještě, že máme matky a pečovatelky, co nad námi drží ochrannou ruku??
(zadáno: 15.5.2023)
Po většinu času něco mezi improshow Jaroslava Duška, Prima Partičkou a edukativní školní besídkou s pubertálním humorem. Škoda, že Kras tam byl tak jen 20 min, zbytek času se inscenace zabývala sama sebou. Oceňuji pár lyrických momentů, které táhla hudba a herci v nich ukázali, že by takhle utáhli celý tvar. (Vůbec mám dojem, že hudba inscenaci výrazně pomohla.) Bohužel jim to kazila nevyzrálá režie a dramaturgie, která kolem Krasu spíše jen kroužila, aniž by do něj vstoupila. Duch zůstal někde na zastávce u Vilémovic a marně čeká na bus do Brna. Doteď.
(zadáno: 5.3.2023)
(zadáno: 5.3.2023)
(zadáno: 5.3.2023)
(zadáno: 5.3.2023)
(zadáno: 5.3.2023)
(zadáno: 5.3.2023)
(zadáno: 5.3.2023)