Divadlo J.K.Tyla Plzeň [Velké divadlo]

Alan Hollinghurst, Matěj Samec

Linie krásy

[The Line of Beauty]
Premiéra: 17.2.2018. Překlad románu: Michala Marková. Dramaturgie: Marie Špalová, Vladimír Čepek. Scéna: Lukáš Kuchinka. Kostýmy: Jana Smetanová. Hudba: Jakub Kudláč a citace. Režie: Natália Deáková.
2:30


Adaptace ceněného anglického románu o čtyřech klíčových rocích mimořádně inteligentního čerstvého absolventa Oxfordské univerzity na pozadí vlády Margareth Thatcherové, kdy se humánní hodnoty života podřizují dravému kariérizmu. Mladý Nick, pocházejícího ze skromných poměrů, získá možnost žít v rodině konzervativního poslance. V honosném londýnském sídle se nesmělý, kultivovaný homosexuální Nick, prahnoucí po všem vytříbeném a stylovém, stává úzkostným strážcem pohody a soudržnosti všech členů rodiny. Pak však přichází vášeň společensky skandální lásky, setkání s narkotiky, zhoubnou nemocí a životní jistoty tají jako jarní sníh. Pro citlivější lidi přináší tento svět kruté prohlédnutí, Nick přesto krásu (životodárnou i vražednou) nachází téměř na každém kroku...
14!
Anketa 2018
Pro tuto inscenaci, stejně jako pro všechny ostatní s premiérou od prosince 2017 do listopadu 2018, včetně hereckých výkonů, můžete hlasovat v naší výroční anketě. Uzávěrka ankety je 28. února.
Do konce hlasování zbývá ještě 5 dní.
Divadlo J.K.Tyla Plzeň
Hodnocení inscenace
Redakce
50 %
Uživatelé
67 %
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 50 %
Jiří Landa 50 %
aktivovat hlídání nových termínů
Chci vidět - přidat do seznamu
Volby

Hodnocení

HODNOCENÍ REDAKCE:
Pavel Širmer 50 %
(zadáno: 25.9.2018, počet hodnocení: 1470)
přínosný / zajímavý komentář
V dramatizaci sice M. Samec udržel dějovou linku románu a charakterizaci vedlejších postav, obraz hlavního hrdiny Nicka však nezachytil zdaleka tak zřetelně. Ani režisérka N. Deáková se s O. Rychlým následně nedopracovala k vyváženému a čitelnému znázornění Nickových vlastností a postojů, některé klíčové souvislosti byly podané nevýrazně. Scéna na pohled hezká a funkční, ale situování do zadní části jeviště posilovalo odstup diváků. Jeden odvážný erotický výjev se odehrál, jiné milostné scény však byly vystavěné zbytečně umírněně až odtažitě. Při tvorbě inscenace se nesešla šťastná konstelace.
Jiří Landa 50 %
(zadáno: 18.9.2018, počet hodnocení: 2857)
přínosný / zajímavý komentář
Společensko-kritický román o mladém muži, který se snaží dostat mezi „horních deset tisíc“, se nepodařilo převést na jeviště tak, aby autorovy myšlenky neztratily adekvátní výpovědní hodnotu. Toť obvyklý problém většiny dramatizací. V režii N. Deákové je sice odvyprávěn příběh o mladém gayi, jenž se díky svému sympatickému vzezření stává úspěšným, aby posléze dostal od osudu „za vyučenou“, nicméně větší přesah inscenace nenabízí. V tomto balení se z románu stává pouhá romantická story, která se vzdala dalších ambicí k postihnutí toho závažného, co autor sděluje. A co tvůrcům uniklo mezi řádky.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ:
Veronika K. 80 %
(zadáno: 27.1.2019, počet hodnocení: 64)
přínosný / zajímavý komentář
Anglie, 80. léta 20. století, Železná Lady, snobský život, touha po lásce, homosexualita, AIDS. Hra mě velmi zaujala, jen mi přišly některé politické pasáže příliš zdlouhavé. Herecké výkony byly špičkové! A musím pochválit i parádní scénu - jeden velký dům, ve kterém co "okno", to jiná místnost a jiné prostředí.
Bišu 60 %
(zadáno: 8.6.2018, počet hodnocení: 173)
přínosný / zajímavý komentář
Dobře napsaná hra, zajímavé téma, výborné herecké výkony, nápaditá scénografie, jen paní režisérka zřejmě soutěží o cenu za nejvíce šokující režii za každou cenu, jak je teď v módě. No hlavní výhra už patří stejně do Brna. Každý divák, i s minimální fantazií, si určitě umí představit sex homosexuálů, není třeba to předvádět tak naturalisticky na jevišti. Diváci pak nejsou šokováni, ale znechuceni a předčasně odcházejí. Škoda dobré hry, první polovina se sice trochu táhla, druhá výborná, s inteligentnější režií to mohlo být skvělé představení, obsah na to měl a rozhodně i herci.
HawkeyeSaw 60 %
(zadáno: 13.4.2018, počet hodnocení: 124)

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.