Divadlo Ungelt
<< Já jsem já | Jeffreymu je šoufl >>
Owen McCafferty
Jak zabít komika
Premiéra: 18.12.2018 | 2:15
Překlad: Marta Skarlandtová. Dramaturgie: Pavel Ondruch. Scéna: Lucie Labajová. Kostýmy: Michaela Huffsteter. Hudba: Ota Balage. Režie: Martina Krátká.
Poslední uvedení: rok 2020.
Poslední uvedení: rok 2020.
Komediální drama nabité stand-up výstupy, které mapují umělcovu trnitou cestu za slávou, ale i jeho pád. Být komikem je poslání. Pokušení úspěchu a slávy je však příliš silné. Více smíchu, více potlesku, více peněz a z chytrého humoru je podbízivá šmíra...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (18)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Holubec 50 %
26.12.2019 | 748 hodnocení
+ souhlasím
--- Komik a jeho svět --- (více v článku na blogu)
Pavla Haflantová 70 %
30.5.2019 | 357 hodnocení
+ souhlasím
Musím říct, že text mi přišel nápaditý a zajímavý - nikoliv dějem, ale množstvím nicneříkajících vět a celých dialogů. A to myslím v dobrém. Nejvíce se to projevuje v rozsáhlých promluvách manažera Douga, který za použití opravdu mnoha slov neřekne nikdy nic konkrétního.
Herecké výkony vyrovnané. Závěr poněkud neurčitý (takže diváci i celkem dlouho čekali s potleskem).
Herecké výkony vyrovnané. Závěr poněkud neurčitý (takže diváci i celkem dlouho čekali s potleskem).
Pavel Širmer 60 %
19.3.2019 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Autor se snažil zachytit téma ústupků a zaprodání se komerci. Na jinak zaměnitelné hře jsou nejzajímavější pasáže se stand-up výstupy, které jsou výzvou pro herce – komika. Marek Daniel je ideálním představitelem, své zkušenosti se stand-up komikou skvěle zúročil a spíše průměrný text významně pozvedl. Přesný V. Vašák v roli pragmatického agenta, poslání nejméně barvitého charakteru K. Frejová rovněž naplnila.
Helena Grégrová 70 %
10.1.2019 | 1725 hodnocení
+ souhlasím
Byť je příběh stand-up komika poněkud šablonovitý, trefně zobrazuje destrukční dopady honby za pozlátkem slávy a úspěchu. Nakolik snadno se člověk po nich lačnící může formovat v manipulativní loutku, postupně rezignující na spontaneitu, soudnost a životní zázemí? Cesta od roztomile bezprostředního humoru směřující přímočaře až tam, kde najednou končí veškerá sranda. Empatická režie a vyrovnaný trojlístek hereckých výkonů zdařile podporují přirozenost, zřejmost a intenzitu vyznění inscenace.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Pamela 20 %
11.5.2019 | 14 hodnocení
+ souhlasím
Děj slabý, herecké výkony nevyrovnané. Manažer výborný, Tonda Blaník OK, Frejovou měli nechat doma.
Ivo Železný 70 %
7.3.2019 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Tonda Blaník umí. A Kristýna Frejová také. Jen se nenalaďte na komédii. Je to dívadlo, i když text nic moc. Nahý půlzadek byl.
Lenkad 50 %
11.2.2019 | 71 hodnocení
+ souhlasím
Asi jsem neměla mít tak velká očekávání od oblíbených herců. Nebylo to úplně špatné, jen takové ploché.
Mora 50 %
23.1.2019 | 153 hodnocení
+ souhlasím
Z tak slabého textu ani dobří herci moc vykřesat nemohou. Takže zklamání a nebyla jsem zdaleka jediná.
Alena7 70 %
9.1.2019 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Výborná inscenace. Jak lehce dokáže každý z nás podlehnout svodům zla. Je to tak špatné chtít úspěch, peníze? Co jim obětujeme?
Barka 70 %
4.1.2019 | 297 hodnocení
+ souhlasím
Skvělí herci, dobrý námět, ale strašně předvídatelný děj. Pořád jsem čekala nějaký zvrat, nějaký wow efekt, cokoli, ale příběh běžel přesně tak, jak jsem od začátku předpokládala. Jak skvělé by například bylo, kdybychom na konci zjistili, že manažer vlastně vůbec neexistuje a že ten "mor", ta schizofrenie, byla jen v komikově hlavě nebo tak něco. Bohužel nic takového nepřijde. Pokud bych měla vyzdvihnout jen jeden herecký výkon, pak by to byl právě manažer Ládi Hampla, takhle si představuji personifikované zlo :)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.