Hudební divadlo Karlín [Velká scéna]
<< Noc na Karlštejně | Producenti >>
libreto: Leo Stein
hudba: Oskar Nedbal
Polská krev
Premiéra: 17.9.2009 | 2:30
Podle povídky Alexandra Sergejeviče Puškina „Slečna selka“. Překlad, úprava a dramaturgie: Adam Novák. Scéna: Martin Černý. Kostýmy: Roman Šolc. Choreografie: György Gesler. Dirigenti: Ota Balage, Kryštof Marek, Arnošt Moulík. Režie: Antonín Procházka.
Poslední uvedení: září 2020.
Poslední uvedení: září 2020.
Liana Sass / Martina Severová, Marian Vojtko / Martin Slavík, Bronislav Kotiš / Václav Vostarek, Tomáš Bartůněk / Dalibor Tolaš, Andrea Kalivodová / Martina Kociánová, Pavla Břínková / Lenka Šmídová, Jakub Šlégr, Jan Ježek / Roman Škoda...
Nejznámější česká opereta na námět Puškinovy povídky „Slečna selka“.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (31)
HODNOCENÍ REDAKCE
Michal Novák 50 %
1170 hodnocení
+ souhlasím
Inscenaci poněkud ubíjí nekončící řetězec laciných gagů, nevyrovnanost hereckých výkonů a nedobré nazvučení. (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Olin 80 %
13.9.2019 | 9 hodnocení
+ souhlasím
Opereta nikdy nezklame, škoda, že je jich v repertoáru poskrovnu
Maruš Staňková 10 %
20.6.2019 | 44 hodnocení
+ souhlasím
Další z hrůzyrežií Tondy Procházky, již korunuje panoptikální (ne)herectví a (ne)zpěv A. Kalivodové.
Markéta Nedvědová 60 %
28.10.2018 | 144 hodnocení
+ souhlasím
Nedbalovu Polskou krev jsem si velmi oblíbila nevědomky vlastně již při prvním referátu pro hodinu hudební nauky na základce. Vědomě pak šlo o zájem skrze filmovou operetu Karla Lamače s Anny Ondrákovou v hlavní roli z roku 1934 (ta je báječná česky i německy). Bohužel ale není mnoho dalších příležitostí, jak se Polenblutu věnovat. Je tu normalizační televizní inscenace s Macháčkovou, nějaká poloamatérská úprava Divadla Haná (naivní, leč pietní) a tato, téměř dekádu již hraná inscenace HDK. Není špatná, ale laciné aktualizace a vulgární narážky jí poněkud srážejí vaz. Chybí jí konkurence.
Milans 40 %
16.5.2018 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Očekávaní bylo o něco vyšší než skutečnost, ale líbivá hudba byla tím co mě do Karlína přivedlo. Vložené politické vtípky byly až příliš laciné a nevhodné. Zvukaři tentokrát nebyli ve formě a nerozumím tomu proč byl zvuk tak rozkolísaný - úroveň představení se jim tím podařilo zanečně snížit.
Představení 9.5.2018
Představení 9.5.2018
Ema123 80 %
14.10.2013 | 44 hodnocení
+ souhlasím
Krásný zážitek! Hlavně když si Marián Vojtko sedl na nic netušící slečnu vedle mě a zpíval.
Vladimír10 80 %
12.10.2013 | 651 hodnocení
+ souhlasím
Jak krásným pocitem je zaposlouchat se do nestárnoucích melodií Polské krve. V karlínské inscenaci je tato nádhera umocněna kostýmy, scénou, ale též neprovokující choreografií. Účinkující se též několikrát přiblížili k divákům a hlediště bylo využito jako další vstupní portál. Nemile mě překvapil okamžik, kdy se M. Vojtko posadil na nic netušícího diváka v 1. řadě. Politické narážky vztahující se k úsporným opatřením bych nemilosrdně vyškrtl. Po stránce operní i činoherní stojí na výši T. Bartůněk, A. Kalivodová a M. Severová. Požitek z celého představení zkazila pouze příšerná K. Lang.
PetiRe 20 %
1.1.2013 | 42 hodnocení
+ souhlasím
Splácanina všeho možného a nemožného v jeden čas, na jednom pódiu, v jedné operetě.
Bišu 60 %
25.8.2012 | 234 hodnocení
+ souhlasím
Pan režisér Procházka prošpikoval tuto docela dobrou klasickou operetu svými "aktuálními" vtípky, které jsou v jeho autorských komediích celkem ucházející. Tady ovšem byly vysloveně nevhodné, zbytečné, ba přímo rušivé.
Škoda dobré operety.
Po šesti letech jsme viděli znovu a názor jsme nezměnili. Ale hudba stále krásná a pěvecké výkony také.
Škoda dobré operety.
Po šesti letech jsme viděli znovu a názor jsme nezměnili. Ale hudba stále krásná a pěvecké výkony také.
Lentilie 40 %
27.3.2011 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Jak řekla jedna kamarádka: "Je to jen opereta" tedy žádný extra příběh, humor velmi slabý a ani zpěv mě úplně nezvedl ze židle. Jen na kostýmy a větší choreografie se celkem příjemně koukalo.
Jirkan 60 %
564 hodnocení
+ souhlasím
Incenace dost naráží na současnou politiku (vajíčková kauza, krizové balíčky...). Ovšem několik chyb divadla: 1) MARKETING - k předpremiéře nejsou programy, divák se nic nedozví o tvůrcích a protagonistech (které nezná), je jako pokusný králík, co vidí nehotovou věc za stejnou cenu jako běžná repríza (a ta cena není malá). 2) OZVUČENÍ - orchestru a pěvců, to došlo rekonstrukcí k chybám v akustice? Měl jsem pocit, jak když se dívám na film a zvuk se trochu opožďuje. Díky tomu nemají někeré scény dost rychlý švih. 3) OBSAZENÍ - pěvci opery či operety společně s "muzikálovníky" v operetě, děsně se to bije...
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.